Az alulértékelt játékok után most a túlértékelt programok felől érdeklődtünk, ti pedig meg is írtákok, hogy mi nyomja a szíveteket. Tisztességes mennyiségű, a lezáráskor több mint 130 hozzászólás született, amiből nem volt egyszerű kiválasztani azokat, amik ebbe a külön cikkbe bekerülhettek -- de azért csak sikerült.
Álljanak tehát itt a legjobban, legszebben megfogalmazott érvelések arról, hogy melyek a leginkább túlértékelt játékok, s egyúttal szeretném mindenkinek megköszönni a részvételt, ügyesek voltatok!
Call of Duty: Modern Warfare 2
Szinte természetes módon a Call of Duty sem maradhatott ki a túlértékelt játékok témaköréből -- SeaSpeaks szerint a Modern Warfare 2 nem érdemelt meg ennyi figyelmet.
„Szerintem a Modern Warfare 2. Mind a sajtó, mind a játékostársadalom a csillagos egekig emelte, dicsérte, istenítette (na jó, túloztam). Tény, hogy sokáig ez a rész hozta a legtöbb újdonságot, tény, hogy nagyon élvezetes, addiktív jó játék. A sztorinak van feelingje, a multi jellemzőit pedig leírtam az előző mondatban. DE nem annyira, hogy ily módon magasztalják. Tudom, hogy sok embernek sok kedves emléke van az MW2-höz. Nem szeretnék senkit megbántani, nekem is tetszett a játék, de szerintem kevesebb százalékot érdemel.”
![](/uploads/gallery/mid/call-of-duty-modern-warfare-2-jatekkepek-901ebd05f509c07c0f7a-mid.jpg)
Mirror's Edge
Kryszisz66 a megjelenésekor kiszórt pontoknál kevesebbel jutalmazta volna a Mirror's Edge-et.
„Jókor jött ez a cikk, mert most vittem végig a Mirror's Edge-t, és bizony meglepődtem. Szokásom megnézni egy játék értékeléseit, mielőtt beruházok arra, és mivel a DICE alkotása az esetek többségében 80-90% közötti értékeket kapott, gondoltam, nem nyúlhatok mellé. De! Maga az elképzelés jó, hovatovább forradalmi volt, belső nézetű PK még nem készült addig, és azóta is Faith kalandja az egyetlen ebben a kategóriában. A játék ezen szegmensével nem is volt bajom, a rendszer működik az esetek többségében, de a fejlesztőknek "hála" a móka hamar frusztrációvá válik. A pályadesign sokszor átláthatatlan, ami miatt nehéz dinamikusan közlekedni, fennakadás nélkül. A linearitás sem válik a program előnyére, több szabadsággal máris nem húztam volna a számat az ilyen-olyan hiányosságok miatt. Ott van aztán a sík hülye mesterséges intelligencia, ami annyira nem zavaró, lévén relatíve kevésszer kerülünk szemtől szembe ellenféllel, de attól még muszáj megemlítenem. A lövöldözős részek szintén ebbe a kategóriába tartoznak, nem is értem, hogy egy csapat, amely a Battlefieldekért felelős, hogy volt képes ilyen vérszegény és súlytalan puffogtatást összehozni. A fizikáról nem is beszélve, ami vagy nincs, vagy rossz, főleg a ragdoll effektus megmosolyogtató.. A HDR alkalmazásával sem voltam kibékülve, vagy az én kártyámmal volt bibi (bár a 9600 GT 2008-ban azért még jó VGA-nak számított), vagy szimplán így jött össze nekik, de sokszor majdnem megvakultam, mikor egy új helyszínre értem, ami tájékozódás szempontjából cseppet sem előnyös. A történet sablonos és kiszámítható, a világ pedig hiába tűnik érdekesnek, ha a prológus pár soros monológján kívül semmi nem derül ki róla. Szó mi szó, én nagyot csalódtam a Mirror's Edge-ben, pláne ennyi pozitív vélemény után; tény, hogy voltak nagyon élvezetes és adrenalinpumpáló részei, a grafika pedig mai szemmel nézve is egész szép, de összességében maximum 70-75%-ot adnék rá.”
![](/uploads/gallery/mid/mirrors-edge-jatekkepek-d1a1e40c7cc27b6bad1d-mid.jpg)
World of Warcraft
Olvasónk, csaky000 szerint a World of Warcraft nem olyan jó, mint amilyennek azt sokan mondják.
„Személy szerint a World of Warcraft az, amit nem tartok olyan nagyra, mint a szaksajtó és a játékostársadalom. Adva van egy gyönyörűen kidolgozott világ, komoly háttértörténettel, remek karakterekkel, egyedi grafikai stílusban előadva. Megnéztem, kipróbáltam, ízlelgettem, de azt láttam, hogy ebből nem maradt más, mint a grafika. Szerintem lenyűgöző lett, ahogy Stormwind hófehér bástyái között kóricálunk, ahogy Orgrimmar szakadt zászlóit fújja a szél a tűhegyes dárdákra tűzve. Amikor először léptem be ebbe a világba, tényleg lenyűgözött, ahogy ki lett dolgozva az, amit odáig csak a stratégiákban látott az ember, de aztán rájöttem, hogy ez nem szól többről. Jómagam szerepjátékoztam papír-dobókocka alapú játékokkal nem kevés ideig, ráadásul olyan kalandmesterrel, akinek ma már nyomtatásban jelennek meg az írásai, és mai napig szeretem a szerepjátékokat PC-n is, így azt hiszem, kijelenthetem, hogy a WoW önmagában nagyon üres. A küldetések semmitmondóak és egy kaptafára készültek, a harc valami félelmetesen nem igényel semmiféle erőfeszítést a játékostól, és ha nem egy baráti társaságban, hanem egyedül szeretnél nekivágni a játéknak, akkor nem is motivál semmivel, hogy játszd. Tudom-tudom, ez egy MMO, itt jön a savazás, hogy ezt nem lehet egyedül játszani, meg akkor jön elő az igazi énje, ha benne van egy guildben, de ez legkevésbé sem a játék érdeme, hanem az azt benépesítő játékosoké. Arról nem is beszélve, hogy a fent említett barátom céhébe beléptem én is, de a munka és család mellett nem tudok annyiszor és akkor online lenni, ahogy a csapat nagy részének megfelelt, így ezt is hamar hanyagolni kezdtem. Szóval viszonylag sokat barangoltam Azeroth földjein, azért mert dicsérte a sajtó, szeretem a Warcaft stratégiákat, és a grafika nekem mai napig stílusos és tetszetős. Szeretni akartam a World of Warcraftot, de a játék folyamatosan elutasított magától a fentebb felsorolt hibái miatt. Nem bánom, hogy kipróbáltam, de engem nem kapott el a láz, és azóta se bírok egyetlen MMO közelébe se menni.”
![](/uploads/gallery/mid/world-of-warcraft-mists-of-pandaria-jatekkepek-8a5068fe5bc43a24c756-mid.jpg)
A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!
A Skyrimmal is egyetértek, de ez inkább szubjektív vélemény lesz! Én anno az oblivionnal kezdtem még 2007-ben és nagyon tetszett a játék. akkoriban gyönyörűnek számított, és fel se tudtam állni a gép előtt annyira lenyűgözött viszont amikor végig vittem a játékot, és meg csináltam a guild küldetésit egyszerűen teljesen meguntam, nem volt kedvem újra végig vinni. Aztán jött a skyrim ugyanaz volt, mint az oblivionnál, csak itt amikor a főküldetést vittem végig, akkor untam rá teljesen. Szerintem a TES sorozatból a szavatosság és a motiváció, ami nagyon hiányzik a játékból, és igazat megvallva a fejlődési rendszere se tetszett nekem ez az igaz az oblivionra is. Engem pl. a far cry 3 sokkal jobban lekötött.
A wow anno mikor kijött tényleg egy forradalmi játék volt, de most 2014-s szemmel eszméletlenül gagyi a pandákkal együtt!
Kíváncsian vártam, hogy vajon milyen nyomós érvvel lesz alátámasztva az álláspont, de nálam a "gagyi" nem igazán minősül érvnek. OK nem tetszik a design, nem tetszenek az ellenfelek, te dolgod... de azért, hogy a Halo széria történetét el lehessen intézni egy szimpla "gagyi"-val, szerintem már kicsit nagyképű kijelentés.
Szerintem FPS-ek terén kevés játék rendelkezik árnyaltabb történettel a Halo szériánál. A srácok a Bungie-nál komplett univerzumot hoztak össze, mely mesze túl mutat a játékok történésein. Persze ízlések és pofonok, de ha valami hibát akarnék felróni a játéknak, biztos nem a történetnél keresném a fogódzkodási pontot.
1.:Tudsz egyszerre kardot és varázslatot használni, csak jobb klikket kell nyomni és a bal kezedbe rakja a varázslatot, jobba pedig a fegyvert.
2.: SPOILER ALERT, AKI NEM JÁTSZOTTA VÉGIG UGORJON TOVÁBB!!! A történetben azért nincsen polgárháborús élet, mert ha egy kicsit is olvasnál és nem csak a Space-t nyomogatnád, akkor megtudnád hogy szünet van a két fél között. A Stormcloack vezére Ulfric egy szép kis acél fejszét küldet majd veled Whiterun-ba, amivel elkezded a polgárháborút. Ha pedig a fő történetet végigjátszod ott OK, hogy kibékíted őket, de ettől még nem lesznek barik, hanem örök ellenségekké válnak, akiknek felcserélődnek a bázisaik. Utána meg elkezded a polgárháborút oszt cső, szevasz tavasz. Ott van neked a polgárháborús életérzés.
3.: Ha végig viszed a történetet, akkor megtudod, hogy miért fekete-fehér a Gray Beards és a Blades párharca. Elég csak annyit a spoilerezésből, hogy a Blades a sárkányokat akarja kinyírni, a Gray Beards-eknek meg..... nos.... vidd végig és megtudod!
4.: A menü rendszert meg mindenki lemoddolta, aki csak tehette és meg is van oldva. Csak warezosoknak nem lehet moddolni a Skyrim-ot.
Utoljára még elmondanám, hogy igazad van az idegesítő NPC-kel. Vegyük példának a rikácsoló Rorik-ot Whiterun-ban. Egy idegesítő és károgó idióta. Vagy Delphine a Blades-ek vezetője (Ops még egy kis Spoiler), aki valami csúnyát akar tenni a Gray Beards-ek vezetőjével (Ezt nem fogom Spoilerezni Haha). Az egész játék tele van ilyenekkel, úgyhogy ebben egyetértek veled.
OFF: Vidi Rorik megöléséről: https://www.youtube.com/watch?v=zkqHJTZzodg#aid=P5aWztLSKSA
2:szerintem meg neked nem kellene annyit nyomogatni a space-t,a polgárháború folyamatban van,nem viccből akarták kivégezni Ulfric-ot a játék elején,Whiterun-ba azért küld,mert Balgruuf semleges maradt,ezt Ulfric a gyengeség jelének és a felkelés árulásának tekinti/erről külön event is van amikor a Ulfric Galmarral beszélget arról hogy mi legyen Whiterun-nal- "Taking his city and leaving him in disgrace would make a more powerful statement, don't you think?"/,a fő történet közben meg pont, hogy azért ülnek össze, hogy fegyverszünetet kössenek,mert éppen zajlik a polgárháború(The Jarl of Whiterun won't help me capture a dragon as long as the civil war is raging. - Whiterun ura nem segít nekem elfogni egy sárkányt amíg a polgárháború tombol)
3.tudom az okot,a gondom az hogy Delphine és Esbern nem képes belátni, hogy Paarthurnax nélkül ma nem létezne úgy a világ ahogy létezik->buta,beszűkült,fekete-fehér észjárású karakterek
4.igen,én is modoltam,az egész mondókámat azzal kezdtem hogy isten áldja a moddereket,és ezzel si fejeztem be,a mondókám lényege az volt, hogy vanilla állapotban nem ér fel a játék ahhoz a magasztaláshoz amit kapott/kap jelenleg is
úgy érzem, hogy azt hiszed hogy pár óra játék után mondtam véleményt a Skyrim-ről,de mint már írtam,közel 150 órám van benne, úgyhogy tudom miről beszélek
a warezos dologra(bár Simba elharapja a torkom) meg annyit, hogy ezzel duplán is mellélőttél,először is vettem a célzást,de el kell keserítselek,nem warezoltam a játékot(profilban meglesheted a steam-emet),másodszor pedig a warez verzió is ugyanúgy patchelhető,modolható,stb - értelemszerűen csak a steamworkshop exkluzív modokról kell lemondania a kalózoknak
Én sem vagyok / voltam kibékülve a GTA IV minőségével de abban a stílusban igazábol a Saints Row az egyetlen alternatíva, ami valljuk be nem ugyanazt a célt kívánja teljesíteni. Nem vol túl jó játék és mégis az egekig magasztalták, de minél több időt töltök az baráti kör konzolai előtt a GTA V-el annál inkább ezt érzem azzal kapcsolatban is. Nincs benne semmi forradalmi csak szebb, jobb, szabadabb, és mélyebb. De mivel nincs másik 15 ilyen próbálkozás (mint pl az FPS ágon) ezért az emberek vágynak rá, és nincs mivel összehasonlítani.
Lehet oldalakon át ekézni a Mirror's Edge AI-ját, kinézetét, linearitását, de ez nem egy Remember Me költségvetésű játék volt ha jól emlékszem, és mégis azóta is egyedülálló, különleges.
Ugyanigy a WoW is küzd (nem is apró nem is javíthatatlan) hibákkal de egy rendkívül öreg játékról beszélünk ami a megjelenése óta is sokat változott a kiegészítők által. Mára (sajnos) egészen leegyszerűsödött, és szerintem mindenki megtalálhatja magának benne azt a pár dolgot amivel szeretne foglalkozni. Kihívója van százszámra, de ha valaki azt mondja nekem, hogy túlzás az MMO királyának nevezni azt a 10+ éves játékot ami még mindig 7 millió embert megmozgat, azt tényleg nem értem.
Végére hagytam a számomra kedves témát: a TES legújabb felvonása a Skyrim. Elkonzolosított? Igen. Idétlen menü? Igen. Balfék hibák a harcrendszerben? Igen. A probléma még mindig az ( és ezt nem tudom elégszer hangsúlyozni) , hogy a játék kihívó nélkül maradt. Milyen RPG-t lehetne a stílusban felhozni mellé? A komolyabb Witchert mely a szabadságfokot erősen megnyírbálja, és a LS-t amit a HC mazochisták élveznek de az "átlagot" nehezen fogja meg. A TES sorozat évek óta egy tátongó űrt tölt be a játékiparban kissebb nagyobb sikerrel, és mivel a modder bázis rendkívül erős, nincs az a probléma amit ne lehetne áthidalni. El sem tudom képzelni a kommentek irói mennyi időt játszottak a játékkal és milyen elvárásokat támasztanak, ha a Skyrim szerintük üres, és unalmas. A polgárháború az egyetlen olyan pont az irományban amivel valóban egyet értek. Egy teljesen kifejtetlen történet maradt, apró nyomokkal amit a világon hagy a helyzet súlyához képest, és semmilyen értelmes indokot nem lehet találni arra, hogy ezt miért baltázták el ennyire.
Wall'o'text vége, úgy érzem jutott volna hely a listán a Last of Us-nak is bár valószínű ez csak az én szememben szálka. Legközelebb szépen megfogalmazva idéznivalóan fogalmazom meg a problémámat, hátha bekerül...
Egyébként nekem ma reggel egyetlen egy dolog jutott eszembe, ami engem (még 1960 órás játék után sem tudok elfogadni) idegesít és zavar a játékban, az a Tolvajok Céhe feladatsorai - a vége felé, amikor átvenné a játékos a stafétabotot. Az az egyetlen egy 'hiba' van, amit nem igen tudok megérteni, hogy miért így csinálták meg. Ha nagyon akarnék hibát keresni benne, akkor talán ez!
1.:Tudsz egyszerre kardot és varázslatot használni, csak jobb klikket kell nyomni és a bal kezedbe rakja a varázslatot, jobba pedig a fegyvert.
2.: SPOILER ALERT, AKI NEM JÁTSZOTTA VÉGIG UGORJON TOVÁBB!!! A történetben azért nincsen polgárháborús élet, mert ha egy kicsit is olvasnál és nem csak a Space-t nyomogatnád, akkor megtudnád hogy szünet van a két fél között. A Stormcloack vezére Ulfric egy szép kis acél fejszét küldet majd veled Whiterun-ba, amivel elkezded a polgárháborút. Ha pedig a fő történetet végigjátszod ott OK, hogy kibékíted őket, de ettől még nem lesznek barik, hanem örök ellenségekké válnak, akiknek felcserélődnek a bázisaik. Utána meg elkezded a polgárháborút oszt cső, szevasz tavasz. Ott van neked a polgárháborús életérzés.
3.: Ha végig viszed a történetet, akkor megtudod, hogy miért fekete-fehér a Gray Beards és a Blades párharca. Elég csak annyit a spoilerezésből, hogy a Blades a sárkányokat akarja kinyírni, a Gray Beards-eknek meg..... nos.... vidd végig és megtudod!
4.: A menü rendszert meg mindenki lemoddolta, aki csak tehette és meg is van oldva. Csak warezosoknak nem lehet moddolni a Skyrim-ot.
Utoljára még elmondanám, hogy igazad van az idegesítő NPC-kel. Vegyük példának a rikácsoló Rorik-ot Whiterun-ban. Egy idegesítő és károgó idióta. Vagy Delphine a Blades-ek vezetője (Ops még egy kis Spoiler), aki valami csúnyát akar tenni a Gray Beards-ek vezetőjével (Ezt nem fogom Spoilerezni Haha). Az egész játék tele van ilyenekkel, úgyhogy ebben egyetértek veled.
OFF: Vidi Rorik megöléséről: https://www.youtube.com/watch?v=zkqHJTZzodg#aid=P5aWztLSKSA
A callofduty és társai, a többmilliós divat majmokkal az élen, meg a tinikkel, az túlértékelt, de ezek kötve hiszem .
én lassan 150 óránál tartok a Skyrimben a modoknak köszönhetően, a vanillát nagyjából 4-5 óra után untam meg,nekem nagyon zavaró volt hogy nyoma sincs a polgárháborúnak és mivel ez a játék második központi eleme így az egész egy félkész fércmunkának tűnt
és mégis azon hibák ellenére amiket te is leírtál olyan díjakat zsebelt be a játék többek között mint az Év PC játéka....ha ez nem túlértékelés akkor nem tudom mi
A callofduty és társai, a többmilliós divat majmokkal az élen, meg a tinikkel, az túlértékelt, de ezek kötve hiszem .
én lassan 150 óránál tartok a Skyrimben a modoknak köszönhetően, a vanillát nagyjából 4-5 óra után untam meg,nekem nagyon zavaró volt hogy nyoma sincs a polgárháborúnak és mivel ez a játék második központi eleme így az egész egy félkész fércmunkának tűnt
és mégis azon hibák ellenére amiket te is leírtál olyan díjakat zsebelt be a játék többek között mint az Év PC játéka....ha ez nem túlértékelés akkor nem tudom mi
Én sem vagyok / voltam kibékülve a GTA IV minőségével de abban a stílusban igazábol a Saints Row az egyetlen alternatíva, ami valljuk be nem ugyanazt a célt kívánja teljesíteni. Nem vol túl jó játék és mégis az egekig magasztalták, de minél több időt töltök az baráti kör konzolai előtt a GTA V-el annál inkább ezt érzem azzal kapcsolatban is. Nincs benne semmi forradalmi csak szebb, jobb, szabadabb, és mélyebb. De mivel nincs másik 15 ilyen próbálkozás (mint pl az FPS ágon) ezért az emberek vágynak rá, és nincs mivel összehasonlítani.
Lehet oldalakon át ekézni a Mirror's Edge AI-ját, kinézetét, linearitását, de ez nem egy Remember Me költségvetésű játék volt ha jól emlékszem, és mégis azóta is egyedülálló, különleges.
Ugyanigy a WoW is küzd (nem is apró nem is javíthatatlan) hibákkal de egy rendkívül öreg játékról beszélünk ami a megjelenése óta is sokat változott a kiegészítők által. Mára (sajnos) egészen leegyszerűsödött, és szerintem mindenki megtalálhatja magának benne azt a pár dolgot amivel szeretne foglalkozni. Kihívója van százszámra, de ha valaki azt mondja nekem, hogy túlzás az MMO királyának nevezni azt a 10+ éves játékot ami még mindig 7 millió embert megmozgat, azt tényleg nem értem.
Végére hagytam a számomra kedves témát: a TES legújabb felvonása a Skyrim. Elkonzolosított? Igen. Idétlen menü? Igen. Balfék hibák a harcrendszerben? Igen. A probléma még mindig az ( és ezt nem tudom elégszer hangsúlyozni) , hogy a játék kihívó nélkül maradt. Milyen RPG-t lehetne a stílusban felhozni mellé? A komolyabb Witchert mely a szabadságfokot erősen megnyírbálja, és a LS-t amit a HC mazochisták élveznek de az "átlagot" nehezen fogja meg. A TES sorozat évek óta egy tátongó űrt tölt be a játékiparban kissebb nagyobb sikerrel, és mivel a modder bázis rendkívül erős, nincs az a probléma amit ne lehetne áthidalni. El sem tudom képzelni a kommentek irói mennyi időt játszottak a játékkal és milyen elvárásokat támasztanak, ha a Skyrim szerintük üres, és unalmas. A polgárháború az egyetlen olyan pont az irományban amivel valóban egyet értek. Egy teljesen kifejtetlen történet maradt, apró nyomokkal amit a világon hagy a helyzet súlyához képest, és semmilyen értelmes indokot nem lehet találni arra, hogy ezt miért baltázták el ennyire.
Wall'o'text vége, úgy érzem jutott volna hely a listán a Last of Us-nak is bár valószínű ez csak az én szememben szálka. Legközelebb szépen megfogalmazva idéznivalóan fogalmazom meg a problémámat, hátha bekerül...
Van aki az egekig magasztal egy játékot és van aki lehúzza azt.
Sajna a földön olyan sokan élünk hogy nem lehet mindenki száize szerint késziteni játékot.
Mindig lesznek elégedetlenkedők.Személyszerint az itt felsorolt játékok kivéve a COD MV 2 egyiket sem szeretem.Vagy azért mert szerintem is ultra gayi vagy azért mert nem is jelent meg PC-re.
Tudom jön a kérdés hogy akkor miért nem szeretem???Azért mert.....alapból nem szeretem azokat a játékokat amik nem jön a jó öreg vasra.