Halo-sorozat
1Bull1 nem érti, miért szerethetik olyan sokan világszerte a Halo-sorozatot, s el is mondja, mi nem tetszik neki a játékokban.
„A Halo-széria rendkívül túlértékelt szerintem. Imádom a sci-fi műfajt, legyen az könyv, film vagy játék, de a Halo semmit nem mozgatott meg bennem. Egyszerűen olyan súlytalan az egész, hogy nem is értem, mi tartja itt a földön. (Poénkodás befejezve). A dizájnra egy szó van: gagyi. A fegyverek úgy néznek ki, mint a vízipisztolyok, a járműveknek olyan hatásuk van, mintha öt perc alatt dobták volna össze a fejlesztők, de ami a leggyengébb és talán ez ront el mindent: az ellenfelek. Úgy néznek ki, mintha egy müzlis doboz oldaláról másztak volna le. Teljesen élményromboló, amikor az epikus (illetve annak szánt) csatában kis manókra kell lövöldözni, de mellette véresen komolyan veszi magát a játék. Az összhatást így tudom jól leírni: gagyi, fröccsöntött műanyag gyerekjáték. Nincsenek kidolgozott karakterek, a sztori gyenge, a hangok átlagosak, a grafika ronda. Egy "kétdimenziós" lövölde.”
![](/uploads/gallery/mid/halo-4-jatekkepek-29c8331116d109211fff-mid.jpg)
GTA 4
A Metacritic nagy kedvence, a jelenleg is 98%-os átlagon álló GTA 4 egyáltalán nem nyerte el KongFan tetszését, és akkor még finoman fogalmaztam.
„Egyértelmű, a GTA IV! Imádtam a GTA sorozatot, érdeklődve, tűkön ülve vártam az új epizódot. Jöttek a 90% fölötti értékelések, mindenki el volt ájulva tőle. Megjelent, és a legutolsó főküldetést már nem fejeztem be, mert egyszerűen nem érdekelt az egész.
A problémám elsősorban az volt, hogy dögunalmas a sztori és maga a játék is. Nem tudott magával ragadni, nem tudtam magam beleélni. Az összes sztoris küldetés annyira semmilyen volt, hogy mára már csak kettőre emlékszem. Amikor el kell rabolni egy szőke csajt valami kabrióval, és a bankrablós. Az előre beharangozott, "sok helyzetben dönthetsz" opciót pedig eléggé kiforratlannak éreztem és igazából nem is nagyon tudott egyik sem érdekelni.
Az tetszett, hogy végre normálisabban lehetett lövöldözni, viszont a közelharc konkrétan használhatatlan volt. Liberty City sem nyerte el a tetszésemet. Egy nagy szürke betontömb az egész, amiből semmilyen hangulat nem árad. Aztán belerakták ezt a fizikai modellezést, ami így tök jó volt, hogy felkenődtek az emberek a kocsira, meg csattantak az emberek, de ezzel együtt, sokszor nevetséges jelenetek születtek, amik totál kizökkentettek. Továbbá itt kezdte el a GTA komolyabban venni magát, ami nekem nem igazán tetszett, de később rájöttem, hogy kellett ez a váltás.
A főszereplővel sem tudtam mit kezdeni. Niko egyáltalán nem volt szimpatikus karakter, de ellenszenves sem. Egyszerűen csak semmilyen. Nem tudott érdekelni a drámája, a motivációi. Érdektelen volt számomra. A testvérét pedig legszívesebben beborítottam volna egy tó fenekére. A haverok viszont már kiakasztottak. Állandóan hívogattak, ide menjünk, oda menjünk. Ez eleinte tök vicces volt, de később már az őrületbe kergetett, hogy nem tudtam kettőt lépni, már zaklatott valamelyik. Szerencsére lehetett őket blokkolni.
Ez van, szerintem, a GTA IV elveszett a részletekben és pont a GTA feeling hiányzott belőle. Viszont! A The Lost and Damned kiegészítője valami mocskosul tetszett! Jó volt a főhős, ez a motoros klub életérzés olyan hangulattal dobta fel a játékot, mint semelyik másik GTA epizódot sem! Túl a hatévados Sons of Anarchy darám után rengeteg közös pontot vélek felfedezni. Remélem a majdani új GTA visszahozza ezt a motorosklub-érát, mert nekem az volt a kedvencem, az összes GTA közül, és kifejezetten rosszul esett az, ami a GTA V-ben történt. Trevor, te szemét!”
![](/uploads/gallery/mid/grand-theft-auto-iv-jatekkepek-062c7ab04992819de27a-mid.jpg)
The Elder Scrolls 5: Skyrim
A The Elder Scrolls 5: Skyrim alaposan megkapta a magáét Lyonatan olvasónktól.
„The Elder Scrolls V: Skyrim. Legnagyobb szerencséje, hogy a Morrowind óta hatalmas modder-közösség épült a sorozat köré, így seperc alatt elfogadható állapotba lehet hozni a játékot, de modok nélkül egyszerűen gyalázatos, hogy mennyire kidolgozatlan az egész.
A harcrendszer béna, a varászlatrendszer még bénább, sőt szerintem tizedannyi energiát sem fektettek bele, mint a játék bármely más részébe, ami szinte már elismerésre méltó alulteljesítmény. Az Oblivion rendszere szerintem sokkal jobb volt, ahogy fegyverrel a kézben is lehetett varázslatokat használni, de mivel konzolgeneráció van meg hasonló baromságok, kellett a plusz egy gomb a shoutok használatára a gamepad-en.... cserébe kaptuk a dual wieldet meg a dual castot; dual wielddel annyi a gond, hogy így bukjuk a blokkolást, feltehetőleg ugyanazon okból, amiért buktuk a castingot: kevés a gomb a gamepaden - másra nem tudok gondolni, mert egész egyszerűen gyenge a dual wield, nem éri meg elbukni a blokkolást érte, csak magasabb szinteken ér valamit, amikor már megvan a plusz sebzés a power attackokra, no meg elég stamina hozzá, akkor viszont meg iszonyatosan OP lesz... már ha nem untad halálra magad az egy szem animációt bámulva napokon keresztül...
A legfájóbb pont viszont az, hogy az egész világ üres: elvileg itt polgárháború zajlik, mégis sehol senki, elvétve van egy-két tábor, de semmi sem történik, nincsenek portyák, felderítők, kisebb-nagyobb összecsapások, semmi, csináltak egy hatalmas világot, ráírták, hogy itt bizony kőkemény forradalmi háború zajlik, a játék első öt percében még ezt el is hiszed, hisz politikai foglyokat visznek kivégezni, majd ahogy bekerülsz a játék sűrűjébe, rájössz, hogy itt bizony nem történik semmi, mindenki ücsörög a váracskájában és lesi a térképet... Így teljesen érthető is hogy miért szedték két részre inkább a történetet, hisz a polgárháborús szál félkész (vagy inkább negyedkész); komolyan, ahogy jársz-kelsz a vidéken, hébe-hóba összefutsz Alduinnal, aki nevesített sárkányokat támaszt fel az orrod előtt, tehát valamennyi ambíciójuk volt a fejlesztőknek, hogy élettel töltsék meg a tájat, de amikor a történet második feléhez értek, ez mind elillant... és ha még hozzáteszem, hogy igazából ezzel a résszel nem is nagyon volt kedve foglalkozni az embernek, hisz mindkét oldal hatalmas seggfejek gyülekezete, meg a kisebb frakciók nagyrésze -- kicsit ironikus is, hogy a tolvajok és a gyilkosok között vannak a szerethetőbb karakterek; végül a Grey Beard és a Blades frakciót is sikerült tönkretennie az íróknak azzal, hogy mindenki csak fekete-fehérben lát... Komolyan, alig van egy maréknyi NPC, akinek ne vágtam volna el a torkát széles mosollyal az arcomon...
Továbbá van itt még a nevetséges menü- és inventory-rendszer, bár ez már az Oblivionban is így volt, a karakterkreálás utáni testreszabhatóság is nulla a Morrowindhez képest. Na de elég volt a sírásból -- ahogy kezdtem, nagy szerencsére PC-n a modder-közösség igazán kitett magáért, és sikerült ezt a nagy fehér förmedvényt színnel, élettel és változatossággal megtölteniük -- viszont elképzelni nem tudom, hogy konzolon a vanilla verziót hogyan képesek megtűrni az emberek.”
![](/uploads/gallery/mid/the-elder-scrolls-v-skyrim-jatekkepek-717a58fb370c92ef9fe5-mid.jpg)
A Skyrimmal is egyetértek, de ez inkább szubjektív vélemény lesz! Én anno az oblivionnal kezdtem még 2007-ben és nagyon tetszett a játék. akkoriban gyönyörűnek számított, és fel se tudtam állni a gép előtt annyira lenyűgözött viszont amikor végig vittem a játékot, és meg csináltam a guild küldetésit egyszerűen teljesen meguntam, nem volt kedvem újra végig vinni. Aztán jött a skyrim ugyanaz volt, mint az oblivionnál, csak itt amikor a főküldetést vittem végig, akkor untam rá teljesen. Szerintem a TES sorozatból a szavatosság és a motiváció, ami nagyon hiányzik a játékból, és igazat megvallva a fejlődési rendszere se tetszett nekem ez az igaz az oblivionra is. Engem pl. a far cry 3 sokkal jobban lekötött.
A wow anno mikor kijött tényleg egy forradalmi játék volt, de most 2014-s szemmel eszméletlenül gagyi a pandákkal együtt!
Kíváncsian vártam, hogy vajon milyen nyomós érvvel lesz alátámasztva az álláspont, de nálam a "gagyi" nem igazán minősül érvnek. OK nem tetszik a design, nem tetszenek az ellenfelek, te dolgod... de azért, hogy a Halo széria történetét el lehessen intézni egy szimpla "gagyi"-val, szerintem már kicsit nagyképű kijelentés.
Szerintem FPS-ek terén kevés játék rendelkezik árnyaltabb történettel a Halo szériánál. A srácok a Bungie-nál komplett univerzumot hoztak össze, mely mesze túl mutat a játékok történésein. Persze ízlések és pofonok, de ha valami hibát akarnék felróni a játéknak, biztos nem a történetnél keresném a fogódzkodási pontot.
1.:Tudsz egyszerre kardot és varázslatot használni, csak jobb klikket kell nyomni és a bal kezedbe rakja a varázslatot, jobba pedig a fegyvert.
2.: SPOILER ALERT, AKI NEM JÁTSZOTTA VÉGIG UGORJON TOVÁBB!!! A történetben azért nincsen polgárháborús élet, mert ha egy kicsit is olvasnál és nem csak a Space-t nyomogatnád, akkor megtudnád hogy szünet van a két fél között. A Stormcloack vezére Ulfric egy szép kis acél fejszét küldet majd veled Whiterun-ba, amivel elkezded a polgárháborút. Ha pedig a fő történetet végigjátszod ott OK, hogy kibékíted őket, de ettől még nem lesznek barik, hanem örök ellenségekké válnak, akiknek felcserélődnek a bázisaik. Utána meg elkezded a polgárháborút oszt cső, szevasz tavasz. Ott van neked a polgárháborús életérzés.
3.: Ha végig viszed a történetet, akkor megtudod, hogy miért fekete-fehér a Gray Beards és a Blades párharca. Elég csak annyit a spoilerezésből, hogy a Blades a sárkányokat akarja kinyírni, a Gray Beards-eknek meg..... nos.... vidd végig és megtudod!
4.: A menü rendszert meg mindenki lemoddolta, aki csak tehette és meg is van oldva. Csak warezosoknak nem lehet moddolni a Skyrim-ot.
Utoljára még elmondanám, hogy igazad van az idegesítő NPC-kel. Vegyük példának a rikácsoló Rorik-ot Whiterun-ban. Egy idegesítő és károgó idióta. Vagy Delphine a Blades-ek vezetője (Ops még egy kis Spoiler), aki valami csúnyát akar tenni a Gray Beards-ek vezetőjével (Ezt nem fogom Spoilerezni Haha). Az egész játék tele van ilyenekkel, úgyhogy ebben egyetértek veled.
OFF: Vidi Rorik megöléséről: https://www.youtube.com/watch?v=zkqHJTZzodg#aid=P5aWztLSKSA
2:szerintem meg neked nem kellene annyit nyomogatni a space-t,a polgárháború folyamatban van,nem viccből akarták kivégezni Ulfric-ot a játék elején,Whiterun-ba azért küld,mert Balgruuf semleges maradt,ezt Ulfric a gyengeség jelének és a felkelés árulásának tekinti/erről külön event is van amikor a Ulfric Galmarral beszélget arról hogy mi legyen Whiterun-nal- "Taking his city and leaving him in disgrace would make a more powerful statement, don't you think?"/,a fő történet közben meg pont, hogy azért ülnek össze, hogy fegyverszünetet kössenek,mert éppen zajlik a polgárháború(The Jarl of Whiterun won't help me capture a dragon as long as the civil war is raging. - Whiterun ura nem segít nekem elfogni egy sárkányt amíg a polgárháború tombol)
3.tudom az okot,a gondom az hogy Delphine és Esbern nem képes belátni, hogy Paarthurnax nélkül ma nem létezne úgy a világ ahogy létezik->buta,beszűkült,fekete-fehér észjárású karakterek
4.igen,én is modoltam,az egész mondókámat azzal kezdtem hogy isten áldja a moddereket,és ezzel si fejeztem be,a mondókám lényege az volt, hogy vanilla állapotban nem ér fel a játék ahhoz a magasztaláshoz amit kapott/kap jelenleg is
úgy érzem, hogy azt hiszed hogy pár óra játék után mondtam véleményt a Skyrim-ről,de mint már írtam,közel 150 órám van benne, úgyhogy tudom miről beszélek
a warezos dologra(bár Simba elharapja a torkom) meg annyit, hogy ezzel duplán is mellélőttél,először is vettem a célzást,de el kell keserítselek,nem warezoltam a játékot(profilban meglesheted a steam-emet),másodszor pedig a warez verzió is ugyanúgy patchelhető,modolható,stb - értelemszerűen csak a steamworkshop exkluzív modokról kell lemondania a kalózoknak
Én sem vagyok / voltam kibékülve a GTA IV minőségével de abban a stílusban igazábol a Saints Row az egyetlen alternatíva, ami valljuk be nem ugyanazt a célt kívánja teljesíteni. Nem vol túl jó játék és mégis az egekig magasztalták, de minél több időt töltök az baráti kör konzolai előtt a GTA V-el annál inkább ezt érzem azzal kapcsolatban is. Nincs benne semmi forradalmi csak szebb, jobb, szabadabb, és mélyebb. De mivel nincs másik 15 ilyen próbálkozás (mint pl az FPS ágon) ezért az emberek vágynak rá, és nincs mivel összehasonlítani.
Lehet oldalakon át ekézni a Mirror's Edge AI-ját, kinézetét, linearitását, de ez nem egy Remember Me költségvetésű játék volt ha jól emlékszem, és mégis azóta is egyedülálló, különleges.
Ugyanigy a WoW is küzd (nem is apró nem is javíthatatlan) hibákkal de egy rendkívül öreg játékról beszélünk ami a megjelenése óta is sokat változott a kiegészítők által. Mára (sajnos) egészen leegyszerűsödött, és szerintem mindenki megtalálhatja magának benne azt a pár dolgot amivel szeretne foglalkozni. Kihívója van százszámra, de ha valaki azt mondja nekem, hogy túlzás az MMO királyának nevezni azt a 10+ éves játékot ami még mindig 7 millió embert megmozgat, azt tényleg nem értem.
Végére hagytam a számomra kedves témát: a TES legújabb felvonása a Skyrim. Elkonzolosított? Igen. Idétlen menü? Igen. Balfék hibák a harcrendszerben? Igen. A probléma még mindig az ( és ezt nem tudom elégszer hangsúlyozni) , hogy a játék kihívó nélkül maradt. Milyen RPG-t lehetne a stílusban felhozni mellé? A komolyabb Witchert mely a szabadságfokot erősen megnyírbálja, és a LS-t amit a HC mazochisták élveznek de az "átlagot" nehezen fogja meg. A TES sorozat évek óta egy tátongó űrt tölt be a játékiparban kissebb nagyobb sikerrel, és mivel a modder bázis rendkívül erős, nincs az a probléma amit ne lehetne áthidalni. El sem tudom képzelni a kommentek irói mennyi időt játszottak a játékkal és milyen elvárásokat támasztanak, ha a Skyrim szerintük üres, és unalmas. A polgárháború az egyetlen olyan pont az irományban amivel valóban egyet értek. Egy teljesen kifejtetlen történet maradt, apró nyomokkal amit a világon hagy a helyzet súlyához képest, és semmilyen értelmes indokot nem lehet találni arra, hogy ezt miért baltázták el ennyire.
Wall'o'text vége, úgy érzem jutott volna hely a listán a Last of Us-nak is bár valószínű ez csak az én szememben szálka. Legközelebb szépen megfogalmazva idéznivalóan fogalmazom meg a problémámat, hátha bekerül...
Egyébként nekem ma reggel egyetlen egy dolog jutott eszembe, ami engem (még 1960 órás játék után sem tudok elfogadni) idegesít és zavar a játékban, az a Tolvajok Céhe feladatsorai - a vége felé, amikor átvenné a játékos a stafétabotot. Az az egyetlen egy 'hiba' van, amit nem igen tudok megérteni, hogy miért így csinálták meg. Ha nagyon akarnék hibát keresni benne, akkor talán ez!
1.:Tudsz egyszerre kardot és varázslatot használni, csak jobb klikket kell nyomni és a bal kezedbe rakja a varázslatot, jobba pedig a fegyvert.
2.: SPOILER ALERT, AKI NEM JÁTSZOTTA VÉGIG UGORJON TOVÁBB!!! A történetben azért nincsen polgárháborús élet, mert ha egy kicsit is olvasnál és nem csak a Space-t nyomogatnád, akkor megtudnád hogy szünet van a két fél között. A Stormcloack vezére Ulfric egy szép kis acél fejszét küldet majd veled Whiterun-ba, amivel elkezded a polgárháborút. Ha pedig a fő történetet végigjátszod ott OK, hogy kibékíted őket, de ettől még nem lesznek barik, hanem örök ellenségekké válnak, akiknek felcserélődnek a bázisaik. Utána meg elkezded a polgárháborút oszt cső, szevasz tavasz. Ott van neked a polgárháborús életérzés.
3.: Ha végig viszed a történetet, akkor megtudod, hogy miért fekete-fehér a Gray Beards és a Blades párharca. Elég csak annyit a spoilerezésből, hogy a Blades a sárkányokat akarja kinyírni, a Gray Beards-eknek meg..... nos.... vidd végig és megtudod!
4.: A menü rendszert meg mindenki lemoddolta, aki csak tehette és meg is van oldva. Csak warezosoknak nem lehet moddolni a Skyrim-ot.
Utoljára még elmondanám, hogy igazad van az idegesítő NPC-kel. Vegyük példának a rikácsoló Rorik-ot Whiterun-ban. Egy idegesítő és károgó idióta. Vagy Delphine a Blades-ek vezetője (Ops még egy kis Spoiler), aki valami csúnyát akar tenni a Gray Beards-ek vezetőjével (Ezt nem fogom Spoilerezni Haha). Az egész játék tele van ilyenekkel, úgyhogy ebben egyetértek veled.
OFF: Vidi Rorik megöléséről: https://www.youtube.com/watch?v=zkqHJTZzodg#aid=P5aWztLSKSA
A callofduty és társai, a többmilliós divat majmokkal az élen, meg a tinikkel, az túlértékelt, de ezek kötve hiszem .
én lassan 150 óránál tartok a Skyrimben a modoknak köszönhetően, a vanillát nagyjából 4-5 óra után untam meg,nekem nagyon zavaró volt hogy nyoma sincs a polgárháborúnak és mivel ez a játék második központi eleme így az egész egy félkész fércmunkának tűnt
és mégis azon hibák ellenére amiket te is leírtál olyan díjakat zsebelt be a játék többek között mint az Év PC játéka....ha ez nem túlértékelés akkor nem tudom mi
A callofduty és társai, a többmilliós divat majmokkal az élen, meg a tinikkel, az túlértékelt, de ezek kötve hiszem .
én lassan 150 óránál tartok a Skyrimben a modoknak köszönhetően, a vanillát nagyjából 4-5 óra után untam meg,nekem nagyon zavaró volt hogy nyoma sincs a polgárháborúnak és mivel ez a játék második központi eleme így az egész egy félkész fércmunkának tűnt
és mégis azon hibák ellenére amiket te is leírtál olyan díjakat zsebelt be a játék többek között mint az Év PC játéka....ha ez nem túlértékelés akkor nem tudom mi
Én sem vagyok / voltam kibékülve a GTA IV minőségével de abban a stílusban igazábol a Saints Row az egyetlen alternatíva, ami valljuk be nem ugyanazt a célt kívánja teljesíteni. Nem vol túl jó játék és mégis az egekig magasztalták, de minél több időt töltök az baráti kör konzolai előtt a GTA V-el annál inkább ezt érzem azzal kapcsolatban is. Nincs benne semmi forradalmi csak szebb, jobb, szabadabb, és mélyebb. De mivel nincs másik 15 ilyen próbálkozás (mint pl az FPS ágon) ezért az emberek vágynak rá, és nincs mivel összehasonlítani.
Lehet oldalakon át ekézni a Mirror's Edge AI-ját, kinézetét, linearitását, de ez nem egy Remember Me költségvetésű játék volt ha jól emlékszem, és mégis azóta is egyedülálló, különleges.
Ugyanigy a WoW is küzd (nem is apró nem is javíthatatlan) hibákkal de egy rendkívül öreg játékról beszélünk ami a megjelenése óta is sokat változott a kiegészítők által. Mára (sajnos) egészen leegyszerűsödött, és szerintem mindenki megtalálhatja magának benne azt a pár dolgot amivel szeretne foglalkozni. Kihívója van százszámra, de ha valaki azt mondja nekem, hogy túlzás az MMO királyának nevezni azt a 10+ éves játékot ami még mindig 7 millió embert megmozgat, azt tényleg nem értem.
Végére hagytam a számomra kedves témát: a TES legújabb felvonása a Skyrim. Elkonzolosított? Igen. Idétlen menü? Igen. Balfék hibák a harcrendszerben? Igen. A probléma még mindig az ( és ezt nem tudom elégszer hangsúlyozni) , hogy a játék kihívó nélkül maradt. Milyen RPG-t lehetne a stílusban felhozni mellé? A komolyabb Witchert mely a szabadságfokot erősen megnyírbálja, és a LS-t amit a HC mazochisták élveznek de az "átlagot" nehezen fogja meg. A TES sorozat évek óta egy tátongó űrt tölt be a játékiparban kissebb nagyobb sikerrel, és mivel a modder bázis rendkívül erős, nincs az a probléma amit ne lehetne áthidalni. El sem tudom képzelni a kommentek irói mennyi időt játszottak a játékkal és milyen elvárásokat támasztanak, ha a Skyrim szerintük üres, és unalmas. A polgárháború az egyetlen olyan pont az irományban amivel valóban egyet értek. Egy teljesen kifejtetlen történet maradt, apró nyomokkal amit a világon hagy a helyzet súlyához képest, és semmilyen értelmes indokot nem lehet találni arra, hogy ezt miért baltázták el ennyire.
Wall'o'text vége, úgy érzem jutott volna hely a listán a Last of Us-nak is bár valószínű ez csak az én szememben szálka. Legközelebb szépen megfogalmazva idéznivalóan fogalmazom meg a problémámat, hátha bekerül...
Van aki az egekig magasztal egy játékot és van aki lehúzza azt.
Sajna a földön olyan sokan élünk hogy nem lehet mindenki száize szerint késziteni játékot.
Mindig lesznek elégedetlenkedők.Személyszerint az itt felsorolt játékok kivéve a COD MV 2 egyiket sem szeretem.Vagy azért mert szerintem is ultra gayi vagy azért mert nem is jelent meg PC-re.
Tudom jön a kérdés hogy akkor miért nem szeretem???Azért mert.....alapból nem szeretem azokat a játékokat amik nem jön a jó öreg vasra.