Sok filmrajongót ledöbbentett, hogy nem is oly rég, 78 éves korában elhunyt David Lynch, aki a világ egyik legkülönlegesebb filmrendezője volt. Lynch megreformálta mind a filmek, majd a tévésorozatok világát is a Twin Peaks című kult-klasszikussal, de olyan alkotásokat is köszönhetünk neki, mint az Elefántember, a Mulholland Drive vagy a Kék bársony. Lynch a filmek és sorozatok világa mellett olykor kitérőt tett a reklámfilmek világába is. 1991-ben elvállalta a We Care About New York kampányt kísérő reklámfilm megrendezését, amit alább megnézhettek:

Az egész kisfilm a szemetelés okozta veszélyekre próbálja felhívni a figyelmet. Az 1990-es években New York felvirágzásnak indult, a bűnözési statisztikák nagy mértékben javultak, és a városból elköltözők száma is csökkent. Egyre többen érkeztek – nemcsak külföldről, hanem az Egyesült Államok más vidékeiről is – azzal a szándékkal, hogy New Yorkban telepedjenek le. Ez magával hozta azt is, hogy az utcákat egyre több szemét kezdte borítani. Ahol pedig szemét van, ott előbb-utóbb megjelennek a rágcsálók. New Yorkban egyik napról a másikra egyre több patkány jelent meg az utcákon, a We Care About New York kampánnyal pedig a város vezetősége próbált hatni az emberekre, hogy legyenek körültekintőbbek és legalább a sarki szemetesig vigyék el azt, amit ki akarnak dobni. De bevált a reklámfilm? Nos, nem igazán. A New York-i patkányhelyzetet a Covid-19 járvány csak súlyosbította, ma pedig már ott tartunk, hogy fényes nappal is beléjük lehet futni, amint csoportosan lakmároznak a kukákból.

Borítókép forrása: Olga Yastremska