Az ősrégi Interplayt egy kihalás szélén álló dinoszauruszhoz lehetne hasonlítani, hiszen a cég már évek óta nem csinál semmit, pusztán különféle üzleti manőverekkel igyekszik megakadályozni, hogy teljesen csődbe menjen. Egyedüli komolyabb címe, ami még érdekes módon nála maradt, az a Fallout brand, amely továbbra is élteti a régi címek újabb kiadásai révén, illetve -- állítólag -- "gőzerővel" dolgoznak a Fallout MMORPG-n. A Fallout 3-at készítő Bethesdának erős kétségei voltak ezzel kapcsolatban, ezért beperelték az Interplayt, azt próbálván elérni, hogy a bíróság elvegye tőlük a licencet.
És hogy miképpen alakult ki ez az érdekes jogi helyzet? Nos, a Bethesda még 2007-ben vásárolta meg a Fallout licencet az Interplaytől, azonban a szerződés szerint annak joga a játékot készítő és kiadó eredeti cégnél maradt, hogy egy MMORPG-t készítsenek belőle. Azonban az ügy még ennél is bonyolultabb: az Interplay csak akkor tarthatta meg a licencet, ha bebizonyítottan elkezdte a játék fejlesztését. Miután a Project V13 fedőnevű MMOG-ről az ég világon semmit sem hallottunk, ezért a Bethesda végül megelégelte a dolgot és beperelte az Interplayt, azt remélvén, hogy végképp elveszik tőlük a Fallout licencet. Az Interplay ekkor -- nagyon ravaszul -- kiszivárogtatott egy artworköt a játékból, amelyet állítólag a Masthead Studios fejleszt és valószínűleg ennek is köszönhette azt az ítéletet, mely szerint továbbfejlesztheti az MMORPG-t és megtarthatja a licencet.
Az első Fallout egykori fejlesztőcége azonban nem állt meg ezen a ponton. Visszaperelték a Bethesdát, azt állítva, hogy a harmadik részt fejlesztő cég megsértette a licenc vásárlásával kapcsolatos szerződést és most már az Interplay követeli, hogy kapják vissza a jogokat. Hogy mi lesz ebből a kacifántos ügyből, azt még nem tudni és persze azt sem, hogy az MMORPG egyáltalán elkészül-e valaha is...
És hogy miképpen alakult ki ez az érdekes jogi helyzet? Nos, a Bethesda még 2007-ben vásárolta meg a Fallout licencet az Interplaytől, azonban a szerződés szerint annak joga a játékot készítő és kiadó eredeti cégnél maradt, hogy egy MMORPG-t készítsenek belőle. Azonban az ügy még ennél is bonyolultabb: az Interplay csak akkor tarthatta meg a licencet, ha bebizonyítottan elkezdte a játék fejlesztését. Miután a Project V13 fedőnevű MMOG-ről az ég világon semmit sem hallottunk, ezért a Bethesda végül megelégelte a dolgot és beperelte az Interplayt, azt remélvén, hogy végképp elveszik tőlük a Fallout licencet. Az Interplay ekkor -- nagyon ravaszul -- kiszivárogtatott egy artworköt a játékból, amelyet állítólag a Masthead Studios fejleszt és valószínűleg ennek is köszönhette azt az ítéletet, mely szerint továbbfejlesztheti az MMORPG-t és megtarthatja a licencet.
Az első Fallout egykori fejlesztőcége azonban nem állt meg ezen a ponton. Visszaperelték a Bethesdát, azt állítva, hogy a harmadik részt fejlesztő cég megsértette a licenc vásárlásával kapcsolatos szerződést és most már az Interplay követeli, hogy kapják vissza a jogokat. Hogy mi lesz ebből a kacifántos ügyből, azt még nem tudni és persze azt sem, hogy az MMORPG egyáltalán elkészül-e valaha is...
Ráadásul az az egy-két kép sem éppen úgy néz ki, mint ami akár csak manapság megállná a helyét.
2 játék: Heroes sorozat és a Disciples saga.
Az egyik kedves, színes, még az ördög is olyan jóvágású "kihaénnem".
A Disciples pedig ennek a szöges ellentéte. Még a "babaarcú" elfek is sebhelyesek és komorak.
Így értettem a sötét nyomasztót.
A fallout eléggé megosztja aközönséget, mert van, aki imádja és van, aki totális elbaltázásnak tartja. Én a hangulatát értékelem. Részletesség, színek, a táj armageddon utáni hangulata szerintem 5-ös. Engem pl. nyomasztott.
A Dark Corner tény, hogy nem Bethesda fejlesztés, de ők adták ki. Azt azért nem árt számításba venni, hogy ha egy címnél valaki kiadóként bábáskodik, lényegében valahol azonosul a termékkel, a saját profiljába illőnek tekinti.
Ezek után elfogadom a helyesbítéseket a bethesdás játékok hangulatát illetően: ismét elismerem, hogy lehet nem fogalmaztam tökéletesen.
A Fallout 3 egy elcseszett próbálkozás arra, hogy komoly, érett, felnőtt játékot csináljanak, amit viszont nem sikerül komolyan venni a röhejesen eltúlzott, abszurd véresség, brutalitás, és Bethesdás "butaság" miatt (ufós kieg? meg zombi mocsárlakók? ehh??). Hiába a 18-as karika, ha annyira röhejes az egész, mintha gyárilag felvettük volna a kegyetlenséget adó perket... Az Obliviont ugye nem kell mondani, milyen színes-csillogó, az első három Elder Scrolls meg azért még szintén távol áll bármiféle "dark"-osságtól.
Jól látható, hogy ezt a Bethesda csak kiadta. A fejlesztő a Headfirst Studios.
A Bethesda 80%-ban az Elder Scrollokról híres, de tény, hogy ki is ad játékokat (pl. a mostani "vicces" Rogue Warrior).
A Falloutot meg lehet dark sci-finek nevezni, de a Bethesdának ez csak 1 fejlesztése, ami ilyen. A többi játékukra, amit ők készítettek nem igazán jellemző a dark fantasy/sci-fi.
De ha itt tartunk számodra a Fallout mi ha nem "dark sci-fi" (tudom kicsit pontatlan)? Vidám matiné gyerekeknek?
Tartom az álláspontomat, sőt...Elder Scroll sorozatot is a komor hangulatba sorolom.
Az Interplay meg hiába volt jó kiadó: már nem az. Leginkább a Titanic egyik matrózára hasonlít, aki az utolsó sűlyedő deszkába kapaszkodik, félig megfagyva. Innen nehéz lesz rendbejönni.
Nem az: én is jobban bírom a régi Falloutokat, a 3 legnagyobb hibája tényleg pont az, hogy túlságosan ("bethesdásan" ) sterilek a karakterek, de azért én jobban bízok egy olyan cég munkájában, akik az utóbbi 10 évben letettek valamit az asztalra, míg az Interplay csak döglődött.
Más kérdés, hogy ez a húzás a Bethesdától igencsak undorító, hiszen még esélyt sem adnak rá, hogy bizonyítsanak az Interplaynél ezzel a perlekedéssel.
http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Isle_Studios
Tehát ha azt mondjuk, hogy a F1-2-t a Black Isle készítette, az majdnem az, mintha az Interplay csinálta volna.
Ami az eredeti első két részt illeti: zseniális volt mind a két rész, végig is vittem őket. Tactics, hát mindenki követhet el hibákat, én is elkövettem, hogy kipróbáltam. Valahogy nem tudta visszaadni azt a fallout hangulatot. ezután jött a 3ik rész a Bethesda gondozásában. Jó volt, a hangulatot nagyon jól eltalálták, a táj gyönyörű lett, a karakterek meg nem lettek volna olyan rosszak, ha nagyobb a választék, de így kb. minden 4ik férfi, és minden 4ik nő egyformán nézett ki. Ezt leszámítva nagyon jó volt a hangulata és megadta azt amit a legtöbb rajongó várt.