A Fallout Online-ról először 2006-ban halhattunk, mikor az Interplay bejelentette, hogy ha találnak támogatókat, a jövő évben el is kezdhetik a játék fejlesztését, ami előreláthatólag 78 millió dollárba fog kerülni és jó esetben 2010-ben fog megjelenni. A Project V13 kódnevű játék elkészítésére a cég egy belső fejlesztőcsapatot hozott létre, melynek élére a Fallout-sorozat terverezőjét, Chris Taylort ültették, valamint a bolgár Masthead Studiost is bevonták fejlesztésbe, hogy legyenek olyan emberek is a csapatban, akiknek van némi tapasztalata az online játékok terén. A fejlesztés a kisebb csuklások ellenére látszólag szépen haladt, nemrég még egy koncepciórajzot is kaptunk, ám ma kiderült, hogy nem olyan rózsás a helyzet, mint azt gondoltuk, ugyanis a Fallout-jogokat birtokló Bethesda visszaköveteli az Interplaytől az online licenceket azon az alapon, hogy az elmúlt két évben nem indult el a fejlesztés, mivel a befektetők sem jöttek.



Habár az Interplay tagadja, hogy bajban lennének és a hivatalos okiratok is arról tanúskodnak, hogy a Bethesda formálisan még nem kérte vissza a jogokat, az továbbra is tény, hogy az egykor sikeres és gazdag cégnek keményen meg kell küzdenie az életben maradásért, hiszen éves szinten nagyjából 2,5 millióval csökken az üzemi tőkéjük, így nincs elegendő pénzük egy ekkora kaliberű játék érdemi fejlesztésére.

Ha a Bethesda visszaszerzi a jogokat, egyesek szerint a szakmában újonc ZeniMax Online Studiosnak adják át a stafétabotot, az Interplaynek meg akár búcsút is inthetünk, ugyanis ha valami csoda folytán megjelentetik a Project V13-at, azt drasztikusan módosítaniuk kell (ami sok-sok pénzbe kerül, és pont ebből van kevés), hiszen a Bethesdával kötött szerződésük értelmében semmilyen tekintetben nem hasonlíthat az új játékuk a Fallout világára a megfelelő licencek nélkül, így sutba kell dobni a Pip-boyokat, a vaultokat és mindent, ami csak kicsit is emlékeztethet a híres szerepjátékra.