Hivatalosan ugyan egészen vasárnapig nyitva a kölni Gamescom 2014 kiállítás, de minden valamire való gamer jól tudja, hogy a lényeg az első két nap, azaz a sajtókonferenciák és a bejelentések ideje, a többi már csak porhintés, na meg marketinges smúzolás pár kivitt, agyonszkriptelt demóval. Hiába, ilyenek ezek a játékshow-k, a Gamescom 2014 pedig már évek óta nem több az E3 halovány árnyékánál, ami ugyan elő-elő türemkedik a hatalmas óriás háta mögül, de igazán sosem törhet ki onnan.
Ez persze nem jelenti azt, hogy a Gamescom 2014-re ne jutott volna pár érdekes hír vagy bejelentés, sőt, szerintem nyugodtan kijelenthetjük, hogy évek óta nem volt olyan pörgős és meglepő GC-nk, mint idén. Éppen ezért, bár eleinte a szokásos „Top 5 legjobb játék a Gamescom 2014-ről” cikket készültem megírni, úgy döntöttem, felborítom az asztalt és inkább az öt legjobb, illetve legrosszabb hírt elevenítem fel, kicsit mögéjük világítva, hogy a nyers tényközlésen túl az ominózus döntések meghozatalát is segítsek megérteni.
Mivel csütörtök van, azaz még munkanap, inkább csak jó hírekkel bombázunk benneteket, ezért mára a Gamescom 2014 legjobb hírei, bejelentései jutnak. A lista most is szubjektív -- igaz, nem lehet azt mondani, hogy az alant olvasható dolgok legalább egyike nem csal mosolyt egy igazi játékos arcára.
5.: The Walking Dead FPS az Overkilltől
Az Overkill Software a PayDay-játékokkal már kétszeresen bizonyított, a tulajdonos Starbreeze pedig, bár az utóbbi években vegyes teljesítményt nyújtott, azért még mindig az a stúdió, ami a mára klasszikussá vált Riddick-játékot, valamint a fantasztikus Enclave-et is szállította nekünk, hogy a bánat óceánjából előevickélő Brotherst már ne is említsük. Szóval a pedigré adott -- és ha ez nem lenne elég a boldogságunkhoz, a The Walking Dead képregényeket megalkotó Robert Kirkman is csatlakozik a csapathoz, hogy kiváló sztorit rittyentsen az élőhalottak inváziója köré. Nyami!
Némileg árnyalja a képet persze, hogy a The Walking Dead FPS co-op shooter lesz, kooperatív FPS-sel pedig tele a padlás. Ráadásul a zombis téma is kezd kifulladni mostanában. És amikor legutóbb lövöldözős játékot akartak készíteni a The Walking Dead alapján, az Activision egy olyan fertelmet alkotott, ami felett máig nem tudunk nyugovóra térni. Nem kell mondanom semmit, elég, ha elolvassátok a wilson kezét dicsérő The Walking Dead: Survival Instinct tesztet. Még szerencse, hogy itt sem a kiadó-, sem a fejlesztőcsapat nem pénzhajhász idióta, azaz, ha nem is a világ legjobb híre, azért bőven megérdemli a Gamescom 2014 ötödik legklasszabb bejelentése címet a dolog. A trailer megvolt már?
4.: Might & Magic Heroes 7 bejelentés
A Might & Magic Heroes 6 annak idején eléggé megosztotta a rajongókat: sokan a negyedik részhez hasonló, alulértékelt klasszikust láttak benne, amit csak a programhibák rontottak el itt-ott, míg mások úgy vélték, a magyar Blackhole csapata nem érti a Heroes-sorozat eszenciáját, és jobb, ha inkább nem nyúl hozzá többé. Nos, nem is fog: a Gamescom 2014-en bejelentett Might & Magic Heroes 7 már a Might and Magic X: Legacy-t is készítő Limbic Entertainment műhelyében készül.
A játékról nem sokat tudni, bár azt beszélik, hogy a Heroes 6 felturbózott változata lesz, azaz az abban behozott újdonságok jórészt a 7-ben is szerephez jutnak. Mindenesetre jó jel, hogy a fejlesztőstúdió a Legacyvel már bebizonyította: nemcsak ért a Might & Magic univerzumhoz, de a retró szellemű játékok készítésében is számítani lehet rá -- márpedig egy hardcore TBS már önmagában is időkapszulának tűnhet.
Zavarba ejtő viszont a Ubisoft szűkszavúsága, valamint a tény, hogy a Might & Magic Heroes 7 elméletileg 2015-ös megjelenésű játék, ám ehhez képest nem láttunk gameplay-videót, és a Limbic a program blogszerű weblapján (ami gyakran be sem tölt) keresztül kéri ki a játékosok véleményét. Ha ennyire korai szakaszban van a program, akkor hogy lesz kész fél éven belül? Reméljük, sehogy, és csúsztat rajta a Ubisoft, ha már amúgy sem verte nagy dobra a bejelentést (gyakorlatilag fű alatt ment végbe az egész).
3.: Visszatér a Sierra
Oké, a Sierra feltámasztását már a Gamescom 2014 kezdete előtt kiszivárogtatta az Activision, de mi azért örülünk, hogy a hatalmas kiadó, ami sajnos hírhedt a pénzéhségéről, nem gondolta meg magát, és tényleg életet lehel a 2000-es évek elején elköszönt, egykori legendás cégbe. A Sierra persze nem lesz valódi, önálló vállalkozás: az Activison egy divíziójaként üzemel majd, és korlátozott döntéshozatali joggal fog rendelkezni, mely viszont maximális kreatív szabadságot nyújt a keze alá pakolt projektekkel kapcsolatban. Így, ha jól teljesít, idővel egyre több és több klasszikus franchise térhet vissza közénk.
Sajnos a SWAT és a TimeShift még nem jelentkezik új résszel, kiváló nyitány viszont, hogy a Sierra egyik első játéka egy új King’s Quest felvonás lesz -- tudjátok, ez volt az a kalandjáték-sorozat, ami gyakorlatilag megteremtette a vizuális kaland műfaját, s mely a teljes Sierrát felvirágoztatta, hála a céget alapító Willams házaspárnak. Kicsit úgy tűnik, mintha az Activision így próbálná meglovagolni a TellTale Games kalandjátékainak sikerét, ez azonban nem baj, amíg az eredménnyel elégedettek vagyunk. És ugye azok leszünk, kedves Sierra? A 3. hely nagyon magas ám egy ilyen listán, tessék szépen rászolgálni!
2.: Metal Gear Solid 5: PC-megjelenés
Igen, jól olvastátok: a Kojima Productions és a Konami hivatalos formában jelentette be a Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes és a Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain című játékok PC-s megjelenését. És ez még mindig nem minden: ez a két kiváló játék (na, jó, az első „kicsit” rövid, a második pedig egyelőre csak kiválónak tűnik) nem valami béna másolásvédelemmel felvértezve érkezik meg PC-re, hanem Steam-támogatással, beleértve az achievementek megjelenését, és talán még a Workshopot is. Na, örülünk, Vincent?
A Metal Gear Solid-sorozatot nagyon régóta szeretné újra magáénak tudni a PC-s közösség, elvégre az első két epizód átirata óta több mint tíz év telt el, és sem a kismilló gépre kiadott Metal Gear Solid 3: Snake Eater, sem pedig a máig PS3-exkluzív Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots nem kapott személyi számítógépes átiratot -- ez már csak azért is kellemetlen, mert az MGS univerzum epizódjai az első famicomos kiadás óta összefüggő világot alkotnak. Ugyanakkor az MGS5-tel kapcsolatban a széria atyja, Kodzsima Hideo többször nyilatkozta, hogy szívesen elkészítené PC-re is, mert „az az ő igazi otthona”, eredetileg PC-s játékok programozásával kezdte a pályát. Hát mit is mondhatnánk: köszönjük, Kodzsima-szan!
1.: Silent Hills bejelentés
S ha már szóba jött Kodzsima-mester, azt hiszem, bátran állíthatom, hogy a Gamescom 2014 legjobb híre, és egyben legnagyobb meglepetése a Kojima Productions által készített új Silent Hill-játék, a Silent Hills bejelentése. A projektet Kodzsima Hideo vezeti, akit a filmvilágban elismert, szürrealitást és horrort imádó rendező, Guillermo del Toro segít ki az ötletelésben. A játék főszerepét pedig nem kisebb név vállalta magára, mint a The Walking Dead tévésorozat Darylje, a közönségkedvenc Norman Reedus.
A Silent Hillsről egyelőre a címén túl csak pár apróságot tudunk: egyike ezeknek, hogy a programot a Metal Gear Solid 5-öket is hajtó FOX Engine futtatja, illetve, hogy sajnos valószínűleg PS4-exkluzív, mert a Sony GamesCom 2014 konferencia alkalmával harangozták be a pár órával későbbi bejelentést. A platformexkluzivitás persze manapság merész luxus, így mi ideiglenes sonys szerződést szimatolunk a háttérben, amit az MGS5 példája szerint akár egy későbbi PC-s megjelenés is követhet. A játékmenet minden bizonnyal klasszikus Silent Hill lesz, igaz, erről legkorábban 2015-ben bizonyosodhatunk meg, addig ugyanis valószínűtlen, hogy újra bemutatják a Silent Hillst.
Ezek lettek volna hát a Gamescom 2014 legjobb hírei. Ha jön még valami ezeknél nagyobb durranás, megeszem a kalapom – mivel azonban mindig van hely az eltérő véleményeknek, így benneteket kérdezlek: nektek melyek voltak a Gamescom 2014 legszebb pillanatai? Egyetértetek a listával? Vagy nem? Irány a kommentszekció! Holnap pedig ugyanebben az időben a Gamescom 2014 legrosszabb híreit is felelevenítjük, hétvégén úgyis lesz idő kipiheni a már most fájdalmasnak tűnő lista fáradalmait.