Nagyon sok játék próbál mosolyt csalni az arcunkra, de van néhány kivétel, melyek inkább könnyfakasztásra és a játékos elszomorítására jók. E programok közül szemezgetünk most, bemutatva az öt legdepresszívebb videojátékot, amit valaha kiadtak. Listánk természetesen ezúttal is szubjektív, a kommentek között pedig nyugodtan jöhetnek a különböző alternatívák.
5.: Dark Souls 2
Kezdjük a listát egy viszonylag friss jövevénnyel, a Dark Souls 2-vel, mely ugyan nem különösebben szomorú játék, szimbolizmusa, története és témái nyugtalanító igazságokat rejtenek az élet körforgásával kapcsolatban. Mert hisz miről is szól a Dark Souls 2? Hát persze, hogy az elkerülhetetlen végről: Drangleic királysága egy életút metaforája, mely a semmiből virágzik fel, és a csúcson indul hanyatlásnak, egészen addig, míg minden újra nem indul -- ahogy a játék egyik mellékszereplője ironikusan megjegyzi, „ez az egész egy átok”, hisz nincs valódi happy end, senki sem ússza meg a kaszással való randit, a játékos pedig megannyi veszedelmes ellenfél lekaszabolása után sem tehet mást, mint hogy belenyugszik az elmúlás gondolatába. Na, görbül már a szátok?
4.: Amnesia: A Machine for Pigs
A tavaly megjelent Amnesia: A Machine for Pigs nem a Frictional Games által kreált előd receptjét követi, hiszen bár megtalálhatók benne a The Dark Descent fontosabb elemei, egy túlélőhorror-kalandjáték keverék helyett inkább spirituális utazást kapunk, mely egy szörnyű bűnt elkövetett ember zarándoklataként fogható fel. Megbocsátás? Béke? Nyugalom? Boldog befejezés? Ne is álmodjunk ilyenekről, kérem! A Machine for Pigs utolsó pillanatai olyan nyomasztóak, hogy a játékot még a tesztoszteront reggeliző férfiemberek is megkönnyezhetik, a zárófejezet üzenete pedig örökre az agyunkba vési, hogy az embernél nagyobb disznó nincs a világon.
3.: Silent Hill 2
A Silent Hill 2 története és megfejtése számtalan rokonságot mutat a Machine for Pigsszel, hisz akárcsak a The Chinese Room játéka, a Konami klasszikusa is a bűnbánatról és az emberi gyarlóságról szól. James Sunderland, a Silent Hill 2 főszereplője igazi szerencsétlen flótás: nem elég, hogy az évek óta elhunyt, szeretett felesége iránt érzett gyász lassan felőrli James személyiségét, az amúgy jóképű és tipikusan „rendes pasas” Sunderland egy nap levelet kap a síron túlról, melyben volt neje arra kéri, hogy találkozzanak kedvenc üdülőhelyükön, Silent Hillben. A játék a ködbe burkolózott szellemváros határán indul, és megannyi vizuális és verbális tanulsággal átszőtt, szomorú történetet mesél el egy megtört emberről. Jó tanács: ha depresszióban szenvedsz, inkább kerüld el a programot!
2.: The Last of Us
A The Last of Us a PS3 tavalyi legnagyobb durranása volt, a nemrég megjelent Remastered kiadás pedig a PS4 tulajdonosai számára okoz kellemes órákat. Vagy mégsem? Nos, bár a The Last of Us játékmenete és összetettsége példaértékű, valójában a program története, az ezt megalapozó szövegkönyv, valamint a filmeket megszégyenítő dramaturgia az, ami elsősorban felelős a Naughty Dog játékának népszerűségéért. Mivel pedig a sztori középpontjában egy olyan gombafertőzés áll, ami zombivá változtatta az emberiség többségét, a túlélők pedig állatok módjára ölik egymást a vadonban, talán érthető, hogy a The Last of Us miért került ilyen magasra a listán. Arról pedig, hogy a főszereplők összetört emberek, a befejezés valódi spirituális saller, az utolsó jó emberek pedig a szemünk láttára halnak kínhalált a játékban, még nem is beszéltünk.
1.: Heavy Rain
A Heavy Rain is egy PS3-exkluzív játék, és mint ilyet, talán bosszantó a lista élén látni, de ezúttal nem a platformok, hanem az alkotások depressziófaktora a döntő tényező. És bizony a Heavy Rainnél megrázóbb, sötétebb játékot nem nagyon láttunk se előtte, se utána. A sztori egy gyerekekre specializálódott sorozatgyilkos, és az áldozatai után maradt családtagok körül forog. A nyomozás és a szerteágazó forgatókönyv elkeseredett, bánatba fulladt emberek életét követi, akik más-más módon próbálnak megküzdeni a bennük dúló érzelmi viharokkal, általában sikertelenül. A Heavy Rain tökéletes példája annak, hogy egy játék nemcsak a vér vagy a szexualitás megjelenítése miatt készülhet kizárólag felnőtteknek: elég, ha olyan érzéseket vált ki a játékosból, amiket csak egy lelkileg érett ember képes a helyükön kezelni.
G.
G.
G.
Talán elmenne, de ha én lennék a Kelet-EU marketinges a Csíntalan kutyáéknál, megkérném, hogy álljon le, mert ez már csak rosszat tesz a programnak. Ez már nagyjából 0,5 Kiszelnyi nyomulás.
/on
Közben eszembe jutott az FFVII Aerith miatt, meg a Plague Inc. így Ebolaügyileg. Esetleg az ME3 :)
Mi a fene történt az emberek normális megítélésével? Ma már nem divat, vagy mi?
Igen, eh.
Én sem szoktam szorosan témához illő hozzászólásokat produkálni de ez már fizetett ps hirdetéseknek is elmenne.
A téma meg amúgy is a DEPRESSZÍV hangulat, amelyet fel tud vázolni egy-két játék, nem az h pléjsztéjsönös meg lásztofászos, a tálalás h rajzfilmes vagy életszerű tökmind1.
Szegény Max Payne-t meg csak denilend méltatta szóra. Vissza is ment befejezni a vodka-kataflámját.
Talán elmenne, de ha én lennék a Kelet-EU marketinges a Csíntalan kutyáéknál, megkérném, hogy álljon le, mert ez már csak rosszat tesz a programnak. Ez már nagyjából 0,5 Kiszelnyi nyomulás.
/on
Közben eszembe jutott az FFVII Aerith miatt, meg a Plague Inc. így Ebolaügyileg. Esetleg az ME3 :)
Igen, eh.
Én sem szoktam szorosan témához illő hozzászólásokat produkálni de ez már fizetett ps hirdetéseknek is elmenne.
A téma meg amúgy is a DEPRESSZÍV hangulat, amelyet fel tud vázolni egy-két játék, nem az h pléjsztéjsönös meg lásztofászos, a tálalás h rajzfilmes vagy életszerű tökmind1.
Szegény Max Payne-t meg csak denilend méltatta szóra. Vissza is ment befejezni a vodka-kataflámját.
On: a Resistance trilogy is elég depressziós,látni a pusztulást,a ködös,elhagyatott,egykor nyüzsgő városokat,az inváziót... Gears of War 2-3-nál ugyanez,bár ott a humor is jelen van sokszor,de látni,amit előad a gép... Az depresszió!
És kérhetném a rám erőszakolókat, hogy ne tegyék. PLUSZ INFÓ: az ízlésem egy kicsit másmilyen: nekem nem kell se sztori (tisztelet a kivételeknek), se karakterek (szintén), mert az már a fejemben ragad és nem tudom kiverni őket, mikor speciel más dolgaim is akadhatnak (pl. segíteni) és ezek miatt nehezebb a koncentráció.
A cikkek többségének olvasása során merül fel bennem, úgy nyomatják felém az infókat, mintha KÖTELEZŐ lenne nekem meg csinálni (pl. a "TOP 5 - Ezeket pótold a nyáron" cikk). A kritika az szubjektív, azaz nem mindig ugyanolyan véleménnyel bírnak bizonyos magazinok az adott címmel kapcsolatban. Szerintem a cikkírók nem megvesztegetés áldozatai, hanem a kipróbálás után a játék által kiváltott érzet és általa a vélemény megírása. (Pl sokan mondták hogy a Fallout 3 jó (én is úgy gondoltam), kipróbáltam és már elment a kedvem tőle)
Igen, eh.
Én sem szoktam szorosan témához illő hozzászólásokat produkálni de ez már fizetett ps hirdetéseknek is elmenne.
A téma meg amúgy is a DEPRESSZÍV hangulat, amelyet fel tud vázolni egy-két játék, nem az h pléjsztéjsönös meg lásztofászos, a tálalás h rajzfilmes vagy életszerű tökmind1.
Szegény Max Payne-t meg csak denilend méltatta szóra. Vissza is ment befejezni a vodka-kataflámját.
Amúgy nálam a TWD az első, a többivel egyetértek, még annyit hogy nekem STALKER is beférne, nem semmi volt látni az elhagyatott házakat amikben nem rég még valódi emberek éltek, vagy az autók amiket még használtak most meg csak úgy ott vannak... meg az egész kapott ez miatt egy olyan érzést, amit nem sok játék tudott átadni.
A heavy rain egy életszerű esemény,minden megtörténhet a való életben és a család,rendőrséget,nyomozást ecseteli. A TWD meg egy képzeletbeli zombiinvázió,ami már alapból nem történhet meg. Tehát a heavy rain bármelyik nap megtörténő eseményt vázolja amiért jobban beleéled magad és megrázóbb. És igen,a last of us is gombafertőzéses,de abban mondom,kitűnően van tálalva minden,izgalom,depresszió,érzelmek stb vagyis MINDEN