Ha valaki játszott már a Bethesda Game Studios valamelyik alkotásával, az tudja, hogy ezek a programok az időmilliomosok számára kínálják a legnagyobb élményt, hiszen finoman szólva is tömve vannak tartalommal. Már a Morrowind és az Oblivion is alaposan kimerítette az időtemető fogalmát, ám a többség bizonyára a Skyrim oltárán áldozta fel a legtöbb szabad percét, amelyben ha elhajítottunk egy követ, nagyjából 100%, hogy fejen találtunk vele egy kipucolásra váró barlangot vagy egy banditák által megszállt várat. A Starfield aztán még tovább ment ezen a téren, nagy kár, hogy nem a jó irányba, hiába kínált ugyanis ezer planétát a stúdió legújabb (nemsokára kiegészítővel bővülő) üdvöskéje, a véletlenszerűen generált bolygók felfedezésében sajnos nem volt túl sok köszönet, ami a felhasználói értékeléseken is meglátszik – Steamen például jó ideje vegyes az RPG megítélése. Tartalom terén tehát még ennyi év elteltével is a műfaj egyik prominens csapatáról beszélünk, a túlzásairól elhíresült Todd Howard pedig most elárulta, mi áll a rengeteg tennivaló hátterében.
„A Bethesdánál nagyon keveset vágunk ki a játékainkból, ezért is olyan felelőtlenül nagyok. Ez lényegében az egész csapatnak köszönhető, mivel mindenki rengeteg kreativitást fektet az adott programba. Értelemszerűen nem csak én állok ennek a hátterében, és szerintem ez teszi őket igazán különlegessé” – nyilatkozta a vezető a fent mellékelt interjúban. Howard szerint tehát annak köszönhető a rengeteg tennivaló, hogy a fejlesztők igyekeznek minden felmerülő ötletet belezsúfolni az adott címbe (persze nem mindent, a Fallout 4-ből is kivágtak ezt-azt), ami így egyre nagyobbra duzzad a fejlesztés során. Az open world címek kedvelői persze szívből örülhetnek ennek a hozzáállásnak, ám jó lenne, ha a The Elder Scrolls 6 és a Fallout 5 készítése során inkább „a kevesebb néha több” elvet alkalmaznák ahelyett, hogy megpróbálnak rákontrázni a Starfieldben látottakra.
A borítóképek forrása: Steam