A felhasználói értékelések alapján messze nem én vagyok az egyetlen, aki kisebb csalódásként élte meg a nagy csinnadrattával bejelentett Starfieldet, a tavaly szeptemberben megjelent sci-fi RPG ugyanis csak nyomokban tartalmazta a Bethesdára jellemző alaposságot – ezekben az esetekben ugyebár működött is a varázs, kár, hogy a játékidő túlnyomó részében üres planétákon kellett kutyagolnunk a küldetések megoldása és a jutalmazó felfedezés helyett. Nem mellesleg a program egyes mechanikái (például a dialógus rendszer és az életünket megkeserítő töltőképernyők) felett is eljárt már az idő, így ami a Skyrimben még nem jelentett problémát, az több mint egy évtizeddel később már nagyon is szemet szúrt az embereknek – pláne az olyan szerepjátékok után, mint a Cyberpunk 2077, a The Witcher 3: Wild Hunt vagy a Baldur's Gate 3. Apropó Skyrim: a stúdió nem titkolt szándéka, hogy az űr felfedezése legalább olyan sokáig fenntartsa az emberek érdeklődését, mint a Dragonborn története, ennek a törekvésnek pedig most Tim Lamb, a Starfield kreatív producere is hangot adott, aki a The Gamernek adott interjúban beszélt a csapat hosszú távú terveiről.

„Mindig az a terv, hogy hosszú ideig támogatjuk a játékainkat. Ebből adódóan akad néhány ötlet a tarsolyunkban, amelyek a befejezettség különböző szintjein járnak, ergo állandóan dolgozunk valamin” – ecsetelte a fejlesztő, aki az Opening Night Live alatt elérhetővé vált járgánnyal, a bolygók bejárását alaposan megkönnyítő REV-8-cal, valamint a szeptember 30-án érkező kiegészítővel, a Shattered Space-szel igyekezett alátámasztani az állításait. Ha engem kérdeztek, szerintem az elhibázott tervezői döntések (senki sem kért több mint 1000 planétát) miatt soha nem lesz akkora klasszikus a Starfieldből, mint a máig a köztudatban lévő Skyrimből, ám ettől függetlenül aláírom, hogy a Bethesda mindent megtesz a rajongók kiengesztelése érdekében, a Creation Kitnek hála pedig a modderek is gondoskodni fognak majd a szavatossági idő kitolásáról, bár a fizetős modok koncepciója továbbra sem túl népszerű a játékosok körében.