Az olasz kis kiadó, a Little Rocket Games a Kingdom’s Candy: Monsters kapcsán került képbe, de mivel a csapat bájos, sajátos dizájnvilágú játékokkal rendelkezik, egyből egy csomaggal indítottuk az ismerkedést, melynek most az első felét nézhetjük meg. Jönnek az emberek és élőlények helyett édességet pusztító szörnyetegek, a sárkányokkal harcoló lovagok és a pikk-pakk felhúzott várak.
Castle Rooms
- Kiadó/partner: Little Rocket Games
- Tarsasjatekok.com adatlap
- Típus: kompetitív
- Játékosok száma: 2-4 fő
- Játékidő: átlagosan 10-20 perc
- Korcsoport: 6+
- Nehézség: ?/5
- Ára: a kiadó honlapjáról 12 euró, nagyjából 4 200 forint
Mindössze 64 kártyalap vár a kis dobozban, ebből azonban számos kastély felépülhet. Vagyis lényegében csak egy lesz készen, hiszen a játékban a kastélyépítők küzdenek meg egymással, a tét pedig az, hogy ki tudja a leghamarabb felépíteni a várát. Ehhez mindenki két lappal indít, majd körönként kettőt húz, a kör vége pedig passzal zárul, de passzolni csak akkor lehet, ha egy vagy két lap maradt a kezünkben. A többit el kell dobni, jobb esetben a saját kastélyba kell építeni. És hogy hogyan építhetjük a kastélyt? Balról jobbra haladva egymás mellé kell helyezni a kártyákat, amik folyosók és szimbólumok terén illeszkednek egymáshoz, ezzel folyamatosan alakítva ki a kastélysort. Ha valaki eléri, hogy tíz összeillő kártya van előtte, az megnyerte a játékot.
Alapjáraton tehát egyszerű koncepcióval állunk szemben, ebbe pedig csak a játékosszámtól függő létszámban jelenlévő és pakliba kerülő sárkányok és lovagok zavarhatnak bele. Merthogy sárkányt a másik játékos várának utolsó lapjánál játszhatunk ki, az pedig innentől blokkolja az építkezést. A megoldás vagy egy új kastély építésének megindítása, vagy pedig egy lovag kijátszása, aki elzavarja a sárkányt, avagy mindkét lap megy a dobópakliba. Ilyen téren tehát van egy kis csavar és lehet a másik dolgát nehezíteni, de maga a mechanika és a játék piszkosul egyszerű, emellett erősen épít a szerencsére. Merthogy az a 64 lap 4 játékos esetében nem is olyan sok, nem is olyan változatos, ha pedig pont nincs szerencsénk, nehezen megy az építkezés. Emiatt, ha fillerre vágynék, esélyesen nem a Castle Roomst venném elő, hiába könnyen érthető és gyors. Bár mindenképpen nagy előnye, hogy nyelvi követelményekkel nem rendelkezik, emellett akár 10 perc alatt is lezavarható egy kör. Ami viszont nagyon tetszett: az illusztrációk minden egyes lapkán, amiknél szellemek, szörnyek, vicces helyzetek elevenednek meg, így játék közben könnyen azon kaphatjuk magunkat, hogy jókat vigyorgunk a grafikákon, miközben várunk építésével kéne foglalkoznuk.
Kingdom’s Candy: Monsters
- Kiadó/partner: Little Rocket Games
- Tarsasjatekok.com adatlap
- Típus: kompetitív
- Játékosok száma: 2-45 fő
- Játékidő: átlagosan 30-60 perc
- Korcsoport: 12+
- Nehézség: 2,67/5
- Ára: a kiadó honlapjáról 30 euró, nagyjából 10 600 forint
A Kingdom’s Cand Monsters már egy kicsit azért összetettebb és nagyobb játék, persze csak visszafogottan. Eleve, már a gonoszság sem a régi a szó szerint édes társas világában, hiszen gonosztevőként nem a falvak felégetése vagy az ártatlanok lemészárlása a feladatunk, hanem a szörnyetegek megidézése. Méghozzá azért, hogy minél több cukorkát szedjenek össze. Hogy ezt megtehessék, először egy induló szörnyeteggel és egy cukorka-szintmérővel kezdünk, majd minden kör elején cukorhoz jutunk, amit aztán képességekre és új szörnyekre költhetünk el. Minél több szörnyünk lesz, annál nagyobb tőkével gazdálkodhatunk, illetve a képességek és az eltérő lények éppen úgy hatásokkal rendelkeznek, mint a körökben felfordított eseménykártyák. Utóbbiak között azonban vannak etetést megkövetelő lapok, és ha ezek közül a negyedik is előkerült, a feladat teljesítése után vége a játéknak, kezdődik a pontszámlálás. És mi történik etetésnél? Minden saját szörnyünknél van egy elvárt mennyiség, amit a kis kockákból kell nekik megadni, ha pedig nincs megfelelő mennyiségű készletünk, fekete kockákat kapunk, amik mínusz pontot érnek. Így tehát alaposan oda kell figyelni arra is, hogy szörnyseregünk igényei ne csapjanak a magasba, hiszen akkor azt nem tudjuk majd teljesíteni.
Emiatt tehát taktikázni kell, figyelni, hogy mi éri meg leginkább. Az események is befolyásolják a bevételt, emellett a mindig hármasával “piacra” kerülő képességek és szörnyek tulajdonságaira, sőt etetési költségeire is érdemes odafigyelni. Van tehát egy csomó minden, amit érdemes észben tartani, nagyjából emiatt kúszott 2,5 fölé a játék nehézsége is, miközben maga a koncepció egyébként egyáltalán nem összetett vagy bonyolult. Ami nagyon sokat dob az összképen, az itt is a dizájn és a grafikai stílus, hiszen a kis szörnyetegek átlagban nagyon aranyosak, jó a lapokra nézni, emellett a fehér-fekete kockacukros megoldás is mutatós, illik a témához. Ez sem az a játék, ami feltétlenül ajánlható mindenkinek, nem is hoz nagy újdonságokat, de az etetési fázissal azért jó kis helyzeteket szül, amiknek a megoldásához a szerencsén túl az agyunk is kell.
A Little Rocket Games játékai tehát alapvetően átlagos és jó között mozognak, a megvalósított ötletek pedig bár jók, mechanika terén egyszerű és nem éppen formabontó megoldásokról van szó. A grafikai stílus viszont minden esetben szerethető, ahogy a témákkal sincs gond, így a kiadó megérdemel egy kis figyelmet a rengeteg felkapott cím árnyékában. Fillernek egyik sem rossz, de annyi egyéniséggel vagy olyan kiugróan pozitív jellemzővel nem rendelkeznek, ami miatt a legtöbb esetben ezeket a címeket választanám néhány másik, jól bejáratott darab helyett. És sajnos ez a mai, dömpinggel teli időkben már éppen elég nagy visszatartó erő.