Nemrég az IndustryGamersnek sikerült mikronvégre kapnia Brad Wardellt, aki arról beszélt a játékvilág üzleti oldalával foglalkozó oldal stábjának, hogy a Steam visszafogja a Valve fejlesztőit, ami a Valve-időszámításhoz és persze az Episode 3 késéséhez vezetett.
A Brad Wardell vezette Stardock nevéhez fűződik a Steam riválisának szánt, mára a GameStop kezébe került Impulse, így mindenképpen tudja miről beszél, az azonban nem teljesen igaz, hogy a cég lelassult volna, hiszen 2007 és 2010 között négy teljes értékű játékot adtak ki, ami egyáltalán nem rossz teljesítmény ebben a generációban.
„Annak ellenére, hogy a Valve főhadiszállása Seattle-ben található, ahol rengeteg programozót lehet felbérelni, a Steam rendszernek így is megvan a hatása cég fejlesztési ciklusára; régóta nem volt már egy új Half-Life, ami miatt sokan reklamáltak is.
Megvannak a problémáik, amikor egy új játék elkészítéséről van szó, s biztos vagyok benne, hogy ugyanolyan akadályokba ütköztek, mint mi. Ha egy cég egyik ágazata kimagaslóan profitál, a természetes üzleti ösztönök azt sugallják, hogy minden tehetséges embert arra fordítsunk, hiszen az hozza a pénzt. Ez így logikus, arról viszont már neked kell döntened, hogy ezt szeretnéd-e csinálni.
Ha megnéznénk a házon belül készült Valve-játék gyakoriságát a Steam megjelenése előtt és után, nagy különbséget fedeznénk fel.”
Megvannak a problémáik, amikor egy új játék elkészítéséről van szó, s biztos vagyok benne, hogy ugyanolyan akadályokba ütköztek, mint mi. Ha egy cég egyik ágazata kimagaslóan profitál, a természetes üzleti ösztönök azt sugallják, hogy minden tehetséges embert arra fordítsunk, hiszen az hozza a pénzt. Ez így logikus, arról viszont már neked kell döntened, hogy ezt szeretnéd-e csinálni.
Ha megnéznénk a házon belül készült Valve-játék gyakoriságát a Steam megjelenése előtt és után, nagy különbséget fedeznénk fel.”
A Brad Wardell vezette Stardock nevéhez fűződik a Steam riválisának szánt, mára a GameStop kezébe került Impulse, így mindenképpen tudja miről beszél, az azonban nem teljesen igaz, hogy a cég lelassult volna, hiszen 2007 és 2010 között négy teljes értékű játékot adtak ki, ami egyáltalán nem rossz teljesítmény ebben a generációban.
A mostani játékok sztorija elférne egy 3x3-as irodai, öntapadó "sajtfecnin" (igen, az a kicsi sárga). A motani shooterek egyszerűen unalmasak és futószalagon jönnek.
Valószínű én sem tudnék jobb történetet összefabrikálni (mondjuk legalább nem is próbálkozom), de ez a tény nem változtat azon, hogy a mostani "hentelősdik" történetileg hasznavehetetlenek.
Mit borítana fel egy hosszú játék?
Úgy tudom, régebben hosszabbak voltak a játékok...
Szerintem a trendet az első rövid játékok törték meg...
De nyugodtan nevezhetjük nevén a dolgokat: A játékok mostanában azért rövidek (vagy azért adják ki 3 részben) mert úgy több profitot termelnek...
Miért, mi a baj a Source-al? Hogy már régebb óta van a piacon? Ennyi erővel már igen sok motort vonhatnánk ki a forgalomból. Hisz jó pár motor már 10 éve is ott van a játékok alatt, csak épp senki sem tud róla. Na meg a Source is nevezgethetné magát 2 évenként Source Engine 2-re, 3-ra, stb... Minek? Ha kicsit az ember utána olvas, már eléggé sok generáció lépésen ment át.
Egy hihetetlen hülye lépés lenne a tökéletes és életképes motorjukat feladni.
És... Én meg azt nem értem, amit te írtál. A GSource oké, hogy "másból2 született, de a késöbbi VALVe emberei csinálták, a Sourcet pedig pláne. Igen, a legjobb motor arra, hogy valaki modot készítsen, de ez egy újabb kérdés. Minek cseréljék ezt akkor le?
Persze, végű is dobjuk el a bejáratott újra és újra megújuló Source Engine-t, és csináljuk meg valami mással.
A Matrix Reloaded és revolutions között 7 hónap eltérés van, oké kiadhatták volna egyszerre az így (138+127perc) majdnem 5 órás filmet. Hát ez már nem csak profit szempontból hülyeség, hanem azért is, mert az ember nem igazán ül végig 5 órát egy moziban. (:
Nem teljesen elfogadható a Magyarázat a késésre, de azt mondom, én ráérek. Most a Portal 2-vel megmutatták, hogy tudnak még játékot csinálni, sőt...
1) Nem lesz túl hosszú. Olyan hosszú szinte biztos nem, mint a HL2 volt (pedig jó lenne). Hogy miért? Mert semmi sem olyan hosszú már az FPS-ek világában, miért a Valve maradna le a trendtől, pláne, egy epizód játékkal.
2) Elavult lesz a grafika. A source, akármennyire is szép és jó, öreg. Nem kicsit, nagyon. És bár az ep2-re szépen kifényesítették, és nyilván további tuningot kapott azóta, de hol van a mai csúcs FPS-ek grafikájától?
De megjelenhetne már. Jó lenne letudni, látni egyben a sztorit.
Hl2, Hl2 eps 1/2 és az orange box ami erdeti...
Nincs pénzem eredeti játékokra...
De akármilyen is az anyagi helyzetem az új HL t biztosan megveszem.
Csak már tényleg kikerülhetne a polcokra...
Ha maradnak az epizodikus rendszernél (amit egyébként kétlek, szvsz nem lesz Ep 3, csak HL3, akármit mondott anno Gabe), akkor nem lesz hosszú, hisz azzal felborulna a játékok egyensúlya.
@v8506:
Na igen... Van azonban pár stúdió, akiknek én ezt már lenyelem (Blizzard, Valve, id, BioWare, GSC, stb...).
Nem vettem még elő az Episode 1. és 2. részét sem(de már a polcomon van), mert egyszerre akarom végigjátszani a hármat!! De ha a 3. rész is rövid lesz, akkor nagyon-NAGYON mérges leszek!!!!!
Tudják, hogy mit csinálnak és jó okuk van késleltetni. Én türelmes vagyok.
1. Baromi hosszú lesz
2. Villámgyorsan lezavarják, és nem lesz olyan élvezetes....
Szóval nem arról kellene filózni, hogy miért nem jelenik meg, hanem inkább azon dolgozzanak, hogy kiküszöböljék ezeket a "hátráltató" körülményeket, és nekifogjanak a munkának!!!