A Civ6 rossz lett volna? Nem feltétlenül, de a megjelenés idejében nem volt túlságosan élvezetes a játék egy jó része. A teljesen random AI, a fáradt háborúzási rendszer, na meg a pocsék diplomácia elég erőteljesen megpecsételte az élményeimet. Ezeket bővebben nem fejteném ki, de beszédes, hogy mennyi FIZETŐS tartalomnak kellett érkeznie hozzá, hogy úgy igazán jó legyen az összkép. Most viszont egyre közelebb kerül a hetedik rész, amit megjelenés előtt próbálhattam ki.

Megkínálnám önt a pengém élével!

Egyelőre ez csak egy előzetes, szóval részletekbe nem mennék bele, azt majd a teljes tesztben. Itt röviden az első civilizációm történetét mesélném el, és ezen keresztül a számomra szembetűnő változásokat az előző címekhez képest. Kínával kezdtem, mert meg szeretném akadályozni a TikTok létrehozását (jó úton haladok vele), a vezetőm pedig Konfuciusz lett. Ami elsőnek szembeötlött, hogy némely menü még elég fapados, és remélem ezeket majd átszabják a megjelenésig. Aztán ott a grafika. Ez már az előző résznél is sokaknak szúrta a szemét: kicsit rajzfilmes, kicsit karikaturisztikus, de sokkal jobb és részletesebb. Illetve ami még fontosabb, hogy a Civ7 sokkal jobban fut, mint a hatodik rész. A tavalyi év során újra ránéztem ugyanezzel a laptoppal, és össze-vissza akarta rottyantani magát alatta, a Civ7 meg úgy fut teljesen maxra húzva, mintha nem lenne holnap. Ezt mindenképpen nagy előrelépésnek érzem. A fog of war (háború köde) is változott, a skicces rajzok helyett most fura fémes csempék vannak, ami nagyon tetszik, pedig a korábbi megoldás gyönyörű volt. Mégis valahogy így kevésbé zavaró ránézni a pályákra, sokkal letisztultabbnak érzem, sokkal egyértelműbbnek, hogy hol voltam és hová tartok.

Ahogy említettem, a menük fapadosak, nem túl átgondoltak, gyakorlatilag mintha placeholdernek lennének odarakva, mielőtt befejezik, ám cserébe nagyon átlátható az egész. Rengeteget egyszerűsödött érzetre az előzőhöz képest, aminek én kifejezetten örülök. Az például nagyon tetszik, hogy nem kell építőkkel molyolni és ötezret létrehozni egy civilizáció futtatása során, de például szintén nagyon üdvözlöm azt, hogy barbárok helyett egyéb kis független telepek vannak, akik eldönthetik, hogy a játékos mellé állnak, vagy sem. Ők az idő folyásával csatlakoznak majd a számukra legszimpatikusabb néphez, mint állam. Fontos része ez a nagy egésznek, mondhatni ingyen városokat kaphatunk az első kor végén, ha minket választanak. Ezért persze tenni is lehet diplomáciai úton, ami jó költekezési módszer az új Befolyás (Influence) névre keresztelt valuta költésére. Picit még hiányolom a mélységét úgy alapjáraton a diplomáciának, de már most sokkal élvezetesebb a kapcsolattartás a szövetséges népekkel, mint legutóbb. Itt nem tapasztaltam semmiféle megőrülést, meg káoszba átforduló korszakokat teljesen véletlenszerűen. Meg van indokolva minden másik vezető viselkedése, célja, amiket jól átlátva lehet tervezni. Persze nálam az első kor vége így is egymás szétkapálásába összpontosult, ami a pályán lévő hiperagersszív nép miatt történt, de hamar beszántottuk birodalma nagy részét Xerxész barátommal.

Krízishelyzet

Három nagy korunk van mostantól: az Antiquity, Exploration és Modern korok. Az első két kor utolsó évszázadaiban bejönnek a korábbi videókban nagy elánnal beharangozott Krízis események, amiknek köszönhetően megszorításokat kell népünkön áttolni. Mindenképpen fájni fog valakinek, de jól menedzselhető a dolog és szerencsére az új korba való belépés minden esetben rendet rak a térképen. Ez persze roppant idegesítő is tud lenni, főleg ha épp halomra ölted az ellenséges népet és szeretted volna eltüntetni a képernyőről örökre. De közben meg nagyon is jó érzés, hogy normalizálódnak a dolgok, főleg mivel a krízis hajlamos komolyabb lázadásokban eszkalálódni. Ha már korok közötti váltás, nagy újítás, hogy az első korban történtek alapján a civilizációt úgymond le lehet cserélni. Vagy mondjuk inkább azt: át lehet formálni. Ezek különböző tettek, illetve elért (vagy el nem ért) dolgokból fakadhatnak. Persze lehet maradni az autentikusság jegyében annál a népnél, ami alapból volt, de mindennek megvan a maga előnye és ezzel együtt hátránya.

Nincs többé városalapítás! Mármint nem CITY, hanem TOWN fog létrejönni ha telepeseket küldözgetünk mindenfele a térképen a letelepedés érdekében. Ezek a községek (town) átváltoztathatóak várossá (city). Eleinte nem olcsó mulatság, de ahogy a kisváros növekszik és fejlődik, annál olcsóbbá válik ez a megoldás, bár minél több van, annál inkább drágul is. Mindaddig amíg községről beszélünk, minden pénzbe kerül, és nincs rendes építkezés. Ez fáj, de szerintem nagyon jól eltalált mechanika. Illetve várossá változtatás előtt minden ilyen községnek célt lehet adni, hogy mire specializálódjon. A farmok élvezzenek előnyt, vagy épp a banyászat, esetleg a katonaság... ettől függően kapnak majd nagyobb bónuszokat az adott téren a várossá változtatás után. A mozgatható egységeknél is bejöttek új mechanikák, például a felfedezők fel tudnak húzni maguk alá egy kilátót, aminek köszönhetően messzebre ellátnak, a katonák be tudják védeni maguk körül a kis csempét amin állnak, ami védelmi bónuszt ad nekik ha épp jön az ellen. Ezzel nagyon kellemesen el lehet babrálni, és tényleg van valid játékmenetbeli haszna.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Ja, és a legfontosabb: mostantól a hajók a folyókon is tudnak haladni! BANG! A végére hagytam a legkirályabb újítást. Sok mindent behoztak még ide persze, a természeti katasztrófák például nem külön tartalomként jönnek, hanem itt vannak instant, és természetesen a kis emberkéim egy vulkán és egy folyamatosan áradó folyó köré építkeztek, nehogy nyugtom legyen... áh! Haladok tovább a Modern korba, amiről sajnos még nem lehet írni, na de majd a teljes tesztben belemegyünk a részletekbe és az itt el nem hangzott érdekességekbe! Tartsatok velem akkor is!

A Sid Meier's Civilization 7 február 11-én jelenik meg, az előrendelések már élnek hozzá.

A tesztpéldányt a Cenega Hungary biztosította. Köszönjük!