A Scrapnaut meglehetős sikerrel találta meg az egyik gyenge pontomat, nevezetesen a steampunk-elemekkel dúsított kalandjátékok őszinte szeretetét. Amikor Böjti megkínált ezzel  játékkal és ránéztem Steamen, hogy egyáltalán mi ez, már sejtettem, hogy van közös jövőnk. Lett. Többször is legalább hajnali háromig.

A sztori erősen lineáris: légijáművünkkel lezuhantunk valami miatt egy szigeten, és egyedüli túlélőként el kéne innen húzni hazafelé. Ehhez azonban vélhetően össze kell kalapálni megreccsent repülőnket, ehhez meg ugyebár cuccok kellenek, amihez viszont muszáj felderíteni a szigetet, és ez persze számtalan komplikációval és egy rakat steampunk-jellegű harci robottal jár. Akik lőnek ránk, becsülettel, de a platina páncél az platina páncél… Persze, egy darabig elmolyol majd a Tisztelt Játékos azzal, hogy kovácsolástanból felfejlessze magát arra a szintre, hogy erre alkalmas legyen a karakter.

Szóval igen, ez egy gyűjtögetős-építgetős-felfedezős-karakterfejlesztős játék. Vannak könyvek, amikből a négy terület (fémművesség, alkímia, logisztika és technológia) tudásszintje nyomható felfelé. Példaképp: az alap managementtel (kék pöttyös könyv) a hátizsák vagy a tárolóláda egy kockájába 10 egységnyi akármi fér be, 33-as szinten (ahol az Early Access miatt a játéknak vége van, kábé a felénél) meg 43. Nagyon nem mindegy. A szintek azt is meghatározzák, hogy milyen fejlett cuccokat barkácsolhatsz (fegyverek, páncélok, mindenféle gépek), de lesznek olyan gépezetek is (navigator vagy olajkút például), melyeket a feladatok teljesítése közben kapsz meg, begyűjthető tervrajz formájában.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Van egy haverod is: ő Rusty (azaz Rozsdás), a robot, akitől a különböző, végrehajtandó feladatokat kapod. A vége felé találkoztam egy másik lezuhant gép túlélőjével is, szóval legalább hárman vagyunk. A sziget maga minimum 5, egymástól erősen különböző részből áll: ebből az Early Access-állapotban 3,5 járható be, mielőtt vége a dalnak. Ahogy átjutsz egyikből a másikba, egyre több az alapanyag, de ott lesznek a bányák is, melyek kitermelése minden rendes gyűjtögetős-építkezős játékban alapvető feladat. 10 féle alapanyagot találtam eddig, plusz fa. Vannak nagyon ritka (titánium és meteorit) és minden sarkon megtalálható (vas, réz) nyersanyagok, majd megtapasztalod. Meg vannak kristályok, eddig négyféle jött szembe, s ebből kettőről derült ki, hogy mire jó.

Végül gyorsan kikacsintanék a főzőcskére: főhősünk uganis nemcsak életerő, de jóllakottság-pontokkal is rendelkezik. Azaz enni kell, méghozzá gyakran – minél magasabb nehézségi szinten indítottuk el  játékot, annál hamarabb lesz éhes. Szóval szerezni kell vetőmagot, majd konyhakertet építeni öntözőgéppel (meg persze elektromos hálózattal, aksival, szélkerékkel-generátorral), vetni, várni, learatni a zöldséget, majd főzni. Ez utóbbihoz kell bográcsozó hely, melyet begyújtva már csak háromféle zöldséget kell bedobálni ahhoz, hogy elkészüljön valamilyen étel. A legcélszerűbb a karfiol-paradicsom-sütőtök kombó, ez egy nagy adag főzeléket eredményez, sok-sok kajaponttal. Nincs se pizza, se hambi, se girosz. Én szóltam.

Ja, és a Scrapnaut magyarul is beszél. Szóval érdemes támogatni a projektet, mert minden adott néhány (én 41 órát toltam bele csak az Early Access-be) kellemes éjszakához és a mitrilbányászathoz két karfiolleves összedobása között…