Az elmúlt néhány év során több nagy kiadó és stúdió is rájöhetett arra, hogy egy hosszú távra tervezett live-service alkotás nem feltétlenül jelent életbiztosítást a jövőre nézve. Óriásit zakózott például a looter-shooterek ligájában induló, végül szinte minden szempontból csalódást okozó Anthem, amit végül teljesen el is engedett az EA, dacára annak, hogy tervben volt a program teljes átszabása. A Crystal Dynamics fejlesztésében készült Marvel's Avengers sem járt sokkal jobban, mert bár tovább tudott a felszínen maradni, mint a BioWare kooperatív lövöldéje, mostanra a Bosszúállók csapata is eltűnt a ködben. Elsüllyedt a csaknem minden várakozást alulmúló Skull and Bones, és leszerepelt az Arkham-trilógiát is jegyző Rocksteady Studios legújabb DC projektje, a Suicide Squad: Kill the Justice League is.
A Game Developer Collective új tanulmánya szerint a megkérdezett fejlesztők 70%-a aggódik a live-service játékok fenntarthatósága miatt. A felméréshez 600 fejlesztőt kérdeztek meg idén február és március között, és a live-service játékokat pedig úgy definiálták, mint az olyan online játékokat, amelyek gyakori tartalom-frissítéseket és alkalmazáson belüli vásárlásokat tartalmaznak. A Game Developer szerint a résztvevők közül 39%-nak nem tetszik, 31%-nak pedig kifejezetten aggasztó ez az üzleti modell. A fennmaradó résztvevők vagy nem látnak ebben semmi rosszat, vagy bizonytalanok a témával kapcsolatban. Felmerült a kérdés, hogy miért látják aggályosnak ezeket a játékokat, mire a leggyakoribb válasz az volt, hogy a játékosok egy idő után elveszíthetik érdeklődésüket a live-service címek iránt, így azokat hosszabb távon sokkal költségesebb fenntartani és folyamatosan új tartalmakkal bővíteni.