Gondolom a nyár utolsó meleg napjain mindenki nyaral, vízparton van, napozik -- de hogy ne ártson meg a sok UV-sugárzás, íme pár mod, ami talán a szobában tart!
The Elder Scrolls 3: Morrowind
Az Elder Scrolls világában izgalmas változások történtek, de ezúttal nemcsak Skyrim környékén, ugyanis kiadásra kerültek az OpenMW első publikus verziói. Ez egy teljesen új játékmotor, ami a Morrowind tartalmait képes beolvasni és használni, leváltva az igencsak elavult és korlátozott eredeti játékmotort, új lehetőséget nyitva ezzel a modderek előtt, és új életet adva a játéknak, ami sokak szerint etalon a TES-epizódok között, hiszen nincs úgy leegyszerűsítve, mint utódai.
A mod képes végre kihasználni a többmagos processzorokat, a modern videokártyák képességeit, és mivel nyílt forráskódú, bárki fejleszthet hozzá, aki úgy érzi, képes rá. Így a lehetőségek elméletben korlátlanok, akár az is elképzelhető, hogy az Oblivion tartalmait is képes lesz betölteni a távoli jövőben a motor, sőt a Skyrimét is, bár erre jelenleg még nem igazán van szükség.
A grafikai megjelenítésről az OGRE motor gondoskodik, a fizikáról (egyelőre még csak ütközésvizsgálat szintjén) pedig a GTA 4-ből megismert, szintén nyílt forráskódú Bullet alrendszer, ami eléggé örömteli, hiszen a Grand Theft Auto legutóbbi részében igencsak jó képességeket villantott ez a komponens.
Ezenkívül lehetőség lesz a jövőben multiplayer módot is hegeszteni a Morrowindhez, ami nyilván nem egyszerű, és nem is a technikai megvalósítás miatt, hanem azért, mert valahogy meg kell oldani, hogy az egy személyre tervezett küldetések több játékossal is működjenek és kihívást nyújtsanak.
Mivel a motor még korai stádiumban van és fejlesztés alatt áll, MI-t és működő küldetéseket ne várjon senki, persze idővel ezek is ki lesznek fejlesztve. A nyílt forráskódnak és multiplatform komponenseknek köszönhetően ráadásul az OpenMW nemcsak Windowson, hanem Linuxon és Macen is fut, de gyakorlatilag bármilyen platformon futtathatóvá lehet tenni, így elképzelhető, hogy nemsokára okostelefonon és tableten is kalandozhatunk.
A Morrowind adatfájljait természetesen nem adják a mod mellé, hiszen az wareznek minősülne, ezért a futtatáshoz szükséges az eredeti játék.
A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!
Jó hír! :)