A The Last of Us 2. szezonja közel tökéletes, több mint 96%-os Rotten Tomatoes értékeléssel indult, a sorozat (és nem a játék) rajongói és a kritikusok pedig minden idők egyik legjobb játékadaptációjának tartották. Az ilyen kijelentéseket én már nem igazán tudom hová tenni, és igazság szerint nekem már az 1. évadnál sem az volt a bajom ezzel a sorozattal, hogy Bella Ramsey nem hasonlít egy kicsit sem Ellie-ra, hanem inkább végig az az érzés keringett bennem, hogy maga a sorozat zéró hozzáadott értéket képvisel számomra, miután már többször is végigvittem az összes The Last of Us játékot. Azt viszont kár lenne tagadni, hogy bármennyire is szeretem mindkét részét (meg persze a DLC-t), azért akadnak hiányosságai a Naughty Dog mesterműveinek. Neil Druckmann most a 2. évad 3. epizódja kapcsán nyilatkozott és kifejtette, hogy egy valaminek sokkal nagyobb teret tudtak engedni – innentől spoilerek következnek!

Joel halála a 2. részben elég sokkoló lett, de azoknak persze kevésbé, akik előtt jól ismert a Part 2 története. Az viszont érdekesebb, ami ezután következett. Imádom a harmadik részt – mondta Druckmann. Olyasmi szerepel benne, amit a játékban egyszerűen nem tudtunk megtenni – tette hozzá. Ez pedig nem más, mint maga a gyász folyamata. A játékban Joel halála után, mivel a játékmechanika nagyon akcióorientált, a gyászidő viszonylag rövid. Itt majdnem egy egész epizódot tudtunk szentelni neki, és ezáltal igazán átérezzük ennek a karakternek az elvesztését – magyarázta, külön kitérve arra a jelenetre, mikor Tommynak kell elvinnie a testvére holttestét. A The Last of Us 2. évada tehát sokkal erőteljesebb módon dolgozza fel Joel halálát és nem lép túl rajta annyira hamar, mint azt a 2019-es játékban láthattuk. Ebből a szempontból a gyász folyamata jobban működik a képernyőn – bár azt mindannyian tudjuk, hogy a szériát köpködőket ez nem fogja meggyőzni.

Borítókép forrása: Max