The Elder Scrolls V: Skyrim
Kezdjük a Skyrimmel! Kijött a SkyUI legújabb verziója, amiben az egyetlen igazi újdonság az itemek neveinek színezése. Aki egyébként nem ismerné a SkyUI-t és játszik a Skyrimmel, azonnal tegye fel (SKSE szükséges hozzá); lényegében ez egy "alap" mod (igaz, közel sem annyira alap, mint a trololót éneklő, trollface-szel ellátott troll-mod). Az alapból elég átláthatatlan inventory-menüt teszi nem kicsit átláthatóbbá, ezen kívül pedig a cuccokat név, érték és súly szerint lehet rendezni vele, és újabban ugye már színekkel is segít a potionök és egyéb tárgyak közötti tájékozódásban.
Újabb érdekes módosítás a RaceMenu; ez kicsit feltuningolja a karakterkreáló menüket, és még olyan beállításokat is ad hozzájuk, amik addig nem voltak, pl. magasság, bicepszméret, és ha korábban egy, a RaceMenut támogató, moddolt női testkiegészítőt is feltelepítettünk, akkor a női karaktereknél még egyéb paramétereket is lehet vele változtatni. A sima, csúszkás színbeállítások is le lettek cserélve, teljes színskálás keverőt kapunk helyettük, így lehetőségünk van rá például, hogy kifinomultan ízléses, rikító neonszínű arctetkókkal díszítsük kedvenc karakterünket. S persze ugyanilyen szép színeket adhatunk a szemeknek és a hajnak is.
Akik szeretnének egy kicsit szebb grafikát az amúgy sem csúnya Skyrimhez, de a gépük nem annyira erős, azoknak ajánlott a Realistic Lighting Overhaul nevű módosítás. Mivel semmi új effektet nem rak a játékba, csak finomhangol és beállítja a fényeket, ezért nem igényel extra erőforrásokat a géptől. Lényegében: sötétebbé teszi az eleve sötét helyeket (ami szerintem nem árt, mert eleve eléggé világos a játék); fényesebbé varázsolja a jól megvilágított szakaszokat; csökkenti a környezeti fényt (ambient light), ami minden irányból bevilágítja a játékteret. Kihangsúlyozza tehát a különbségeket, így félelmetesebbé téve a barlangokat, dungeonöket.
Half-Life 2
A Half Life 2- és Source-modok háza táján egy kis pangá érződik -- lehet, hogy mindenki a Black Mesát tolja, jómagam viszont kivárom, míg kész lesz. Egy érdekes újdonságot találtam csupán, a Triage nevezetű modot. Ez egy új sztorit ad a játékhoz, természetesen a Half Life világban, és bár ez a történet nagyrészt "menj oda és öld meg a rosszfiúkat"-típusú, új fegyvereket és hangokat, na és persze sosem látott pályákat találhatunk benne.
A Triage modban van pár hiba, persze ez várható volt, hiszen elég friss. Az egyik említésre méltó apróság, hogy nincs elemlámpa, bár ez szerintem csak ijesztőbbé teheti a játékmenetet, főleg ha sötétben, egyedül játszunk. A másik probléma az, hogy az NPC-k beszélnek, és sajnos inkább röhejesek a "szinkronszínészek", mint jók. Nyilván több gondról is lehet hallani, de ezek biztosan javítva lesznek idővel.
Viszont szép nagy tűzharcok vannak benne, láthatóan sokkal több társunk van (combine oldalról is), így az egyszemélyes rambózás valószínűleg többször fog végződni vérben fekvéssel, mint fényes győzelemmel. Ehhez hozzájárul még, hogy a zombik gyorsabban mozognak, mint megszokhattuk. Az új fegyverek hangjai egész jók, nagyobbat szólnak a mod-flinták, mint az eredetiek, amik egyébként szintén megtalálhatók a játékban, de persze azok is új hangokat kaptak.
Live for Speed
A Live for Speed szerelmeseinek is kijött egy apróság (kár, hogy a játékot magát már nem nagyon fejlesztgetik). Az ENB-re épülő grafikai tuning-mod legújabb változatáról van szó, ami valós idejű ambient occlusion- és depth of field-támogatást, HDR-t, illetve életszerűbb tükröződéseket és indirekt megvilágítást (értsd: a közelben lévő fényes/csillogó objektum megvilágít egy másikat) ad a játékhoz.
Warhammer 40.000: Dawn of War
Kijött a Warhammer 40.000: Dawn of Warhoz az agyondicsért Ultimate Apocalypse mod legújabb változata is, ami többek között egy új fajt ad a játékhoz, kiiktatja a korlátozásokat, nagyobb méretű seregek felállítását teszi lehetővé. Új képességek, új hősök, új parancsok, és még egy rakás egyéb újdonság kerül a Dawn of Warba, melyek egyenkénti felsorolása két ilyen cikket is igénybe venne -- érdeklődőknek lehet tanulmányozni a linken található, angol nyelvű írást. A készítők szerint az Ultimate Apocalypse ki is egyensúlyozza a játékot -- lássuk be, ez rá is férne. Alant a hivatalos megjelenési trailert is meg lehet tekinteni.
Command & Conquer: Generals
A klasszikusokért rajongó stratégák is örülhetnek, hisz van a tarsolyunkban egy Tiberian Sun Redux mod is, a Command & Conquer: Generals – Zero Hourhoz. Bár a cím alapján nehéz kitalálni, de a Tiberian Sun világát próbálja meg kicsit modernizálva, 3D-ben, a Generals SAGE motorjára ültetni. Nem vagyok biztos benne, hogy ez jó választás volt, ismerve a Generals multiplayert érintő, véletlenszerű kapcsolatvesztési problémáit, de annyi baj legyen -- a Nod és a GDI csatáit így is remek érzés viszontlátni a kissé sorozatidegen Generalsban.
Ahogy a 0.5-s verziószám is sugallja, messze van még a kész állapottól a mod, úgyhogy nem szabad elvárni, hogy minden olyan legyen, mint az eredeti Tiberian Sunban. Mindenesetre az épületek és az egységek úgy néznek ki, ahogy kell, csak most már 3D-ben, úgyhogy jól elkapták az eredeti stílust a modellezők.
Ennyi volt a januári modfelhozatalt összegző bemutatónk. Legközelebb négy hét múlva jelentkezünk, addig is jó modolgatást és kevés system crasht kívánunk!
Én a dead islandhez várnék egy olyan modot ami után nem lesz zombi respawn (nincs farmolási lehetőség) ellenben a zombik olyan erősek (igen már az alapok is) hogy ha meglát a játékos kettőt akkor már taktikázzon, ha meg 5-6 csoszog/fut felé akkor inkább meneküljön. A fegyverek meg kevésbé rongálódjanak, vagy kicsit jobban de akkor legyenek erősebbek is, a javítás pedig legyen drágább.