Nagy a pangás a nagy melegben a modok világában. Érezhetően csökkent az említésre méltó modok száma, mindenhol csak távoli jövőbeli kiadásokról van szó néhány darab képpel, vagy csak apró hibajavító patchek születnek a már kiadott modokhoz.
S.T.A.L.K.E.R: Call of Pripyat
Azért akad így is újdonság, hiszen ha minden igaz, a hónap végén megjelenik a S.T.A.L.K.E.R: Call of Pripyat igen jól sikerült Misery modjának második verziója. Erről meg is lehet tekinteni egy nem túl akciódús, de legalább 10 perces bemutató trailert alant.
Ha valaki nem szeretné végignézni, egy rövidebb lista az újdonságokról (persze az első verzióhoz képest): új anyagok és textúrák; érdesebb, elhasználtabb felületek; változatosabb NPC-felszerelések; több fű; egy rakás új hang; működő rádiók; változatosabb MI viselkedésminták; változatos spawn-pontok változatos lényekkel (jaj, de jó is volt az Oblivion Lost modban, a kezdőpályán, a gyárépület mellett rögtön egy bloodsuckerrel összetalálkozni -- lehet, hogy itt is hasonlóak lesznek!); akkumulátor-szimuláció (ha kifogy a lámpából a szufla az éjszaka közepén egy sötét helyen... az érdekes lesz); NPC-k közelharcban is támadnak és akár le is ütnek; NPC-nek nincs többé végtelen lőszere (hurrá, végre 2013-ban ide is eljutottunk); új fegyverek; fegyver modok és páncélzat modok; az NPC-k akár meg is adhatják magukat (nem tudom, ez milyen lesz ebben a játékban, de máshol, ahol ilyen funkció volt, gyakran attól megadták magukat, ha csúnyán néztél rájuk). És a legfontosabb újdonság: a hollókat le lehet lőni és "lootolni"... kérdés, hogy ez mit jelent. Kiszedjük a gyomrukból a lenyelt aranygyűrűket?
Szóval elég sok újítást kapunk, annyit, amennyit sokszor egy teljesen új mod sem tartalmaz. A várható megjelenés dátuma: július 31.
GTA San Andreas
Az előző hónapokban bemutatott GTA San Andreas Vice City Stories PC Edition modról végre már tapasztalatból is be tudok számolni (legutóbb nem tudtam letölteni, Chocho rakta fel valahogy a PGO szerverére). Bár csak hat küldetést vittem végig eddig, de nem találkoztam nagyobb problémával, csak apró grafikai hibákkal, például villogó teherautóplató, Martinez őrmester képernyő aljában mozgolódó fantomlába és hasonlók. Ezen kívül van egy eléggé zavaró bug, mégpedig az esőben tapasztalható „rubber banding” effekt (lelassul a játék, majd hirtelen begyorsul, és ez ismétlődik) grafikai beállításoktól függetlenül, amit még a GTA 3-nál tapasztaltam annak idején a 750 MHz-s Duronon játszva -- furcsa, mert a mostani gépem egy „picikét” erősebb. De ezt látva még mindig sokkal jobb, mint a PSP emulátoron futtatott eredeti, ahol jóval több probléma van, több szaggatás és hiányzó hangok.
Bizonyos tekintetben jobb a grafika a GTA San Andreas motorjának köszönhetően (dinamikus árnyékok), de a visszacsillanó felületeknél kicsit túlzásba vitték a tükröződést, mivel napfényben igen rikító néhány autó fényezése, bár akkoriban, a '80-as években amúgy is érdekesen válogatták a színeket, főleg ott Miamiban. Viszont pár dologban rosszabb a mod, mint a GTA Vice City, mert valamiért a járművek modelljeit a PSP-s VCS-ből emelték át, amibe gyengébb minőségű modellek kerültek. Ez számomra érthetetlen, hiszen alapjában véve ugyan ezek a járművek vannak a PC-s GTA Vice Cityben is, csak részletesebbek. Nem értem, miért nem abból szedték ki, hacsak nem jogi problémákról van szó.
Kicsit túl könnyűnek tűnik a játék, bár lehet, hogy csak azért, mert még az elején vagyok -- de gyanítom, hogy végig könnyebb lesz, mint mondjuk a PC-s GTA Vice City, hiszen konzolkontrollerhez lett a játék igazítva, ami ugye nem olyan hatékony, mint a billentyűzet+egér kombó.
The Elder Scrolls V: Skyrim
A végére pedig egy apró Skyrim mod, a Rocking Stones Parallax nevű, ami a sziklák textúráit cseréli le szebbre, ami nem is árt, mert ezek a játék legrondábban kinéző objektumai voltak, úgy néztek ki, mintha valami 2007-es programból rakták volna őket a Skyrimba.