Itt a nyár, napfürdőzünk a 40 fokban, de persze a modkészítők nem pihennek, és rendre nagyobb tartalmakkal állnak elő. Lássuk, hogy disconnect, a PC Guru mod-felelőse milyen anyagokkal készült a júniusra!
Command & Conquer: Tiberian Sun Reborn
Rögtön ugorjunk a közepébe! Kezdésnek itt egy régi-új mod, ami különálló játékként került kiadásra pár nappal ezelőtt. Ez a Tiberian Sun Reborn, ami egy Renegade-re épülő FPS/TPS, valós idejű stratégiával keverve. Lehet katonaként szaladgálni, mammoth tankban, lépegetőkkel, cyborgokkal, és orca repcsikkel irtani az ellent, és a többi, eredeti játékból megszokott járművel és fegyverrel. Ezeket a járműveket a megfelelő gyárépületekben lehet legyártani, a harvesterek által összeszedett pénzből, amelyeket szintén nem árt megvédeni az ellenséges támadásoktól. Engem legjobban az Operation Flashpoint CTI módjára emlékeztet, ami azóta Warfare néven él tovább az Arma sorozatban.
A készítők nagyon szépen lemodellezték a bázisépületeket, bár szerintem a terepen még kellene dolgozni, mert az túl „normális”, nem eléggé kopár, és hiányoznak a városok romjai is. Azt mindenesetre nem igazán értem, miért ragaszkodnak az ősrégi Renegade motorhoz, hiszen ha már mindent lemodelleztek, talán egyszerűbb lenne egy modernebb játékmotor felé mozdulni, ami kicsit több lehetőséget nyújt, szebb grafikával, jobb futási teljesítménnyel, és életszerűbb fizikával.
A játék a készítők (Bluehell Productions) saját telepítőprogramjával tölthető és telepíthető, (ami nem a legjobb megoldás, hiszen a Microsoft .NET tákolmányára épül, így nem túl stabil). Egyébként a telepítővel elérhető a csapat Red Alert világra épülő hasonló játéka is.
GTA San Andreas
Június 7-én megjelent az előző hónapban bemutatott GTA: Vice City Stories PC Edition első bétaváltozata is a GTA: San Andreas című játékhoz. Nekem sajnos a hivatalos oldalon akadozott a letöltés, de a PC Guru szerverén minden rendben van. Hibák természetesen előfordulnak, kéretik türelmesnek lenni!
Open XCOM
Nagy XCOM: Enemy Unknown (régen csak UFO néven terjedt itthon, nem teljesen legális úton) rajongóként csak a múlt hónapban vettem észre a legújabb változat (0.9) kiadásakor, hogy az open source közösség az OpenTTD-hez hasonlóan ezt a játékot is újraéleszti, OpenXcom néven. Bár az eredeti játék leutánzásáról van szó modernebb formában (viszlát, DOSBox), azért kapott jó pár újítást is, és elképzelhető, hogy a grafika modernizálására is lehetőség lesz. Bár jó eredményeket ért el a legújabb XCOM játék (a PC Guru magazinban például az Év játékának választottuk 2012-ben), de azért a klasszikus még mindig nagyobb kihívást jelent, és változatosabb is.
A jelentősebb újítások közé tartozik például az, hogy működik többablakos módban, így lehetőséget ad a párhuzamos történések kezelésére, például több küldetés irányítása egyszerre, vagy küldetés közbeni bázismenedzselés. Bekerült a főmenübe egy teljesen új opció, amivel instant harcot indíthatunk, kiválasztva a harcoló felek felszerelését, időt, és a harctér típusát (dzsungel, farm, város, stb.), de akár a gépre is bízhatjuk a beállításokat a „random battle” gomb megnyomásával. Külön poén, hogy akár a földönkívülieket is irányíthatja ebben a módban a játékos.
Ezeken kívül még sok újítás bekerült, pl. automatikus eladás (mondjuk a zsákmányolt földönkívüli fegyverek értékesítésére), közelharc és ökölharc (!), nagyobb képernyőfelbontások támogatása, radar hatótávok mutatása.
The Elder Scrolls 5: Skyrim
Persze a The Elder Scorlls 5: Skyrim is elmaradhatatlan: elkészült a Helgen Reborn nevezetű mod, ami az alapjáték legelején, a sárkány által lerombolt város újjáépítéséről szól. Nem csak egyszerűen ott terem az újjáépült város, hanem a játékosnak kell az egész dolgot megszerveznie egy hosszú küldetéssorozatban, ami akár 4-6 órán keresztül is eltart a készítő szerint, ami nem is rossz azt látva, hogy egy bizonyos nem olcsó játéksorozat aktuális változatai általában hasonló idő alatt játszhatók végig…
A küldetésekhez egész jó szinkron is jár, bár az egyik khajiit beszédhangja kicsit vicces, és sajnos nem abban az értelemben, ahogy az tökéletes lenne.
A mai utolsó apró The Elder Scorlls 5: Skyrim mod a fantáziadús Enhanced Enemy AI nevet kapta. Ez az NPC-k harci képességeit hivatott javítani/fejleszteni, de nem a támadások és védekezések erejét növeli meg, hanem inkább a használatukon módosít. Gyakrabban támadnak az ellenfelek, és jobban reagálnak a játékos ütéseire blokkolásokkal, valamint ésszerűbben használják a varázslatokat is, így egy kicsit nagyobb kihívást jelent a másvilágra küldésük.
Amúgy a képen nem az UFO GOLD van?