A World of Players portálon előzetesekből begyűjtött információk szerint a The Witcher 3: Wild Huntot senki sem fogja egy hétvége alatt kipörgetni, ugyanis csak maga a fő történet 50 óra hosszúságú, s ehhez még nem vettük hozzá a mellékküldetéseket -- ha ezeket is belekalkuláljuk, akkor egy közel 100 órás játékot kapunk.
Ez a tetszetős szám abból adódik, hogy egy óriási, teljesen szabadon bejárható világ áll előttük, ahol a mellékes tevékenységek mellett egy egész sor kisebb küldetés is vár ránk a történetet előrébb görgető nagy missziók mellett. Ha például úgy tartja kedvünk, nekiállhatunk vadállatokra vadászni (színkódoltak a különböző állatok nyomai) a szőrméjük, a húsuk vagy egyéb „tartozékaik” miatt, amiket aztán a közeli faluban vagy városban eladhatunk (az adott hely körülményeitől függ, hogy mennyiért), a településekben pedig további lehetőségek várnak minket: a minijátékok keretében kártyázhatunk vagy fejszét hajíthatunk, a pimaszabb játékosok kirabolhatják az NPC-ket (de csak óvatosan, ugyanis már kihívják az őrséget, ha rajtakapnak minket), illetve küldetéseket is felvehetünk.
Fontos tudni, hogy az egyéb tevékenységek elvégzése után csak pénzt és nyersanyagot kapunk, tapasztalati pont csak akkor jár, ha szorgosan teljesítjük, illetve felkutatjuk a missziókat. Az így begyűjtött pontokkal maximálisan 60-as szintre fejleszthetjük hősünket, akinek az új játékban egy olyan képessége is van, amivel az ellenfelek egy bizonyos testrészét -- ideális esetben a gyenge pontját -- célozhatja egy látványos, lelassított jelenet során. Ez hasonlóan fog működni, mint a Fallout 3-ban látott VATS, vagyis adott mennyiségű pontunk van arra, hogy ezt a különleges támadást elvégezhessük.
A történt tejesítését követően 36-féle állapotban hagyhatjuk a világot, s összesen három, egy-egy órás epilógust nyithatunk meg, így mindez még egy ok arra, hogy többszöri alkalommal is végigpörgessük a játékot, illetve érdemes megjegyezni azt is, hogy a korábbi játékokból megőrzött mentéseink is változtatnak valamelyest a játékon. Ezen a téren azonban semmi igazán drasztikusra nem kell számítani, csak néhány nem játszható karakterrel ápolt viszonyunk lesz másmilyen.
A The Witcher 3: Wild Hunt valamikor 2014-ben fog megjelenni PC-re és következő generációs konzolokra -- PlayStation 4-re már biztosan, s várhatóan az új Xboxra is, amint bejelentik. Konzolra és PC-re külön felületet készítenek a fejlesztők a jó kezelhetőség miatt, illetve arra is ügyelnek, hogy egy betanító misszió keretében a kezdő játékok is belejöjjenek a játékmenetbe.
A játékról négy oldalas, részletes bemutatót és szintén négy oldalnyi, exkluzív interjút olvashattok a március 14-én megjelenő, 2013/03-as PC Guruban!
A 2. résszel még nem játszottam, nem tudom, az mennyire volt szabad. De ez jónak ígérkezik, a Witcher világa többet érdemel egy lineáris játékmenetnél. A Gothicből pont az hiányzott, ami a Witcherben ott van. Így remélem, e kettőt sikerül egyesíteni a Witcher 3-ban. Mert hát e program sem éppen a casual nehézségéről volt híres az 1. részben legalábbis. (A 2-t azt tudom, hogy eléggé megkönnyítette a valós idejű harc...)
50+ óra mondjuk nem sok egy Skyrimhez képest, de a mai átlagnál ez is több. Az 1. rész nekem 60 órába tellt. De nyilván így még 100-at is bele lehet tolni, ha ekkora szabadság lesz.
Várom ezt is, bár a második rész még vissza van nekem.