A brit Entertainment Retailer’s Association (kb. szórakoztatóipari termékterjesztők egyesülete) komoly játékpiaci emelkedésről számolt be az Egyesült Királyságban: 2014-ben a szigetországi videojáték-ipar összesen 2,452 milliárd fontnyi nyereséget termelt, ami 7,5 százalékkal több a 2013-as mérlegnél.

Mindez úgy, hogy a dobozos játékeladások 6,6 százalékot csökkentek, és az általuk okozott hiányt kamatostul pótolták a digitális eladások, melyek nagyját PC-s játékok teszik ki.

A brit játékipar a legnagyobb szórakoztatóipari ágazat a szigetországban: a filmipar csak 2,18 milliárd, a zeneipar pedig mindössze 1,03 milliárd fontot termelt, ami persze nem rossz, de még mindig sokkal kevesebb, mint a játékos vonallal besepert összeg (ráadásul a film- és zeneipar egyaránt veszteséges volt tavaly).

Ezek az adatok két dolgot bizonyítanak: az első, hogy a játékok térnyerése megállíthatatlan volt a 21. század eddigi tizenöt éve során; a második, hogy a fogyasztók örömmel üdvözlik a digitális terjesztés korszakát, annak ellenére, hogy bő 5-6 éve még mindenki ágált az online jövő ellen.