Brian Fargo és az InXile Entertainment hülyére kereste magát a Wasteland 2-vel, pedig a játék még meg sem jelent. A több évtizedes klasszikus folytatása először a Kickstarteren kapott lendületet, gyakorlatilag útjára indítva a közösségi finanszírozás máig tartó divathullámát, majd később a Steam Early Access programja robbanásszerű népszerűsödéséből is kivette a részét, így aki szeretné, a majdnem kész Wasteland 2-t már most is megvásárolhatja a Valve áruházában. Időközben persze többen megkongatták a vészharangot, mondván, a játékosok idővel megunják a Kickstarter lehúzásait (sok projekt lehet, hogy sosem készül el), az oldal a hirtelen növekedés miatt pedig biztos, hogy a gödörben végzi. Nos, Fargo szerint ez nem így van -- a legendás játéktervező úgy látja, az emberek igenis szeretik a Kickstartert.
Brian azzal magyarázza a megannyi, finanszírozást elbukó Kickstarter-projektet, hogy olyan dolgot nyújtanak a játékosoknak, amit máshonnan is megkaphatnak. Ha egy alapvetően populáris műfajt szeretnénk gyarapítani a rajongók pénzén, gondolnunk kell rá, hogy a konkurenseink hatalmas kiadókkal a hátuk mögött, évi rendszerességgel szállítanak kiforrott, minőségi alkotásokat, amiktől a vásárlók tudják, mit várhatnak el. Ezzel szemben egy kickstarteres játék zsákbamacska: ha el is készül valaha, akkor sem biztos, hogy megüti azt a bizonyos mércét, így csak akkor várhatjuk el a játékosoktól, hogy vakon költsenek, ha valami olyat kínálunk cserébe, amit mások egyszerűen nem adnak meg nekik.
"Volt egy falloutos tábor, akik szerették a Fallout 1-et és 2-t, és inkább azokhoz hasonló programra vágytak, ellenben a Fallout 3-mal vagy a New Vegasszal. Nem mintha azok rosszak lettek volna, de nekik egy taktikusabb, izometrikus, posztapokaliptikus szerepjáték kellett. És ilyen bizony nem készült." -- magyarázta Fargo a Digital Spy-nak adott interjújában, utalva saját játékukra, a Wasteland 2-re.
Elismerte ugyanakkor, hogy vannak olyan projektek, amik a hasonló termékek népszerűsége ellenére is sikeresek, mint például a Mega Mant megalkotó Inafune Keidzsi Mighty No. 9-ja. Igaz, Brian szerint "meg kell ütni a megfelelő hangnemet", amihez Inafune személye és a Capcom Mega Mantől való eltávolodása tökéletes alapot nyújtott.
Összegezve tehát az InXile, valamint annak feje nem hisz a Kickstarterben csalódott játékosokban. Fargo úgy fogalmazott, hogy az egyre több buta projekt nem több, mint hogy "a Kickstarter teszi a dolgát", azaz szűr, és csak annak hoz szerencsét, aki tudja, hogy a rajongók igenis vágynak a termékére.
Ti mit gondoltok? Igaza van Fargónak, vagy a Kickstarter tényleg unalmas ma már?