Játékosként sok időt töltünk a hobbinkkal, hiszen hosszú órákat képesek vagyunk arra áldozni, hogy elérjünk egy újabb szintet, lemészároljunk egy főellenséget, vagy megszerezzünk egy értékes fegyvert, ám az már egyáltalán nem mindegy, hogyan töltjük a virtuális világban való kalandjainkat. A különböző zsánereket figyelmen kívül hagyva két nagy kategóriát tudunk meghatározni: van egyszer az offline játék, illetve van az online, többjátékos élmény, s attól függően kit kérdez az ember, változó, hogy ki melyiket tartja a nagyobb vonzótényezőnek. A Kontra rovatunkban most arra vagyunk kíváncsiak, hogy TE melyik oldalon állsz.
A singleplayer kalandok mellett szól az, hogy egy olyan világban vehetünk részt, ahol mi vagyunk a központi karakter, nem kell osztoznunk a rivaldafényben, illetve attól sem kell tartanunk, hogy valaki valami olyat tesz, ami a mi szórakozásunkat tönkretenné. A kezünkben az irányítás, a saját tetteink formálják a történet eseményeit, sőt ha úgy tartja kedvünk (és ha a játék is engedi) akár fittyet is hányhatunk az egészre, és elindulhatunk kedvünk szerint felfedezőt játszani, céltalanul bolyongva, megismerve a világot.
Ezen felül egy előre megírt történetet élvezhetünk, ami lehet lineáris vagy teljes mértékben szerteágazó, de annyi biztos, hogy van valamiféle jól definiált struktúrája -- a játékosok nagy része ugyanis nem feltétlenül csak a szórakoztató játékmenet miatt ül le az adott program elé, hanem azért is mert egy jó történetet szeretne élvezni, melynek ő, és csak ő az aktív résztvevője. Illetve természetesen nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy egyesek szimplán nem szeretik a multiplayer küzdelmeket és/vagy az online közösségeket.
A multiplayer mód ezzel szemben egy csatatér, ahol többnyire nincs helye a történetnek vagy a kényelmes felfedezésnek, itt résen kell lenni, ha nem akarod folyton csak a töltőképernyőt nézni, ugyanakkor ez olyan élményt ad, amit egy, kizárólag singleplayer módot nyújtó játék nem tud visszaadni, hiszen nem gépek, bithalmazok ellen vesszük fel a harcot, hanem hozzánk hasonlóan hús-vér emberek ellen, akik intelligenciájával (jó esetben) egyszerűen nem tudja felvenni a versenyt egy gépi karakter sem. Arról nem is beszélve, hogy kiváló közösségteremtő ereje van egy jó multiplayer módnak vagy MMOG-nek.
A multiplayer játékokra továbbá jellemző a spontaneitás is, az, hogy sosem tudhatod, mi vár a következő sarkon, amit ugyan a jobb singleplayer eresztések úgy-ahogy vissza tudnak adni, de ismét csak azt lehet mondani, hogy ha igazán kiszámíthatatlan, folyamatos éberséget követő élmény kell, akkor a multiplayer legyen a választásod, ráadásul egy jó többjátékos szekció könnyedén kárpótolni tud, ha silány a singleplayer.
Minden játékosnak mások az igényei: lehet, hogy neked a történet az első, míg a másiknak csak az számít, hogy milyen a multiplayer; ez a különbözőség tesz egyedivé, s pont erre az eltérésekre vagyunk kíváncsiak ebben a rovatban, arra, hogy te az adott témában, melyik oldalon foglaltál állást. Ezen a héten azt kérjük tőletek, hogy mondjátok el, melyik mód, a singleplayer vagy a multiplayer tetszik nektek.
Ahogy azt már megszokhattuk, most is szívesen látunk hosszú kifejtéseket, amikben kiöntetitek a szíveteket egyik vagy másik oldal védelmében. Persze az sem baj, ha egy rövid választ hagytok csak, annyi a lényeg csupán, hogy megosszátok velünk, de legfőképpen egymással a véleményeteket az aktuális témáról, hiszen itt rajtatok a sor, hogy hangot adjatok magatoknak.
Ezt negatívumnak felróni hatalmas baromság. Olyan, mint mikor az életet szidják egyesek, mert nincs pénz, nincs semmi, a másiknak, aki szorgalmas és rengeteget dolgozik meg van (nyilván nem mindig igaz ez, de általánosságban elmondható).
Az már, hogy valaki ettől idegbeteg módon felidegesedik, ne a játék hibája legyen már.
Számomra ez mindig játékfüggő. Coop-ot nem szoktam, főleg azért, mert ha nem vagyok otthon, a másik játszik, már előttem van a történetben. Ugyan azt a pályarészt megcsinálni megint pedig én sem szeretem.
Gondolom, az előző hozzászólásomra céloztál .
Csak a félreértés elkerülése végett: nem azt rovom fel a BF-es, CoD-os multik hibájának, hogy felidegesedek rajtuk. Vannak azoknak más, saját hibáik, amik miatt nem szívesen játszom őket.
Ettől függetlenül szeretek multizni is.
Ezt negatívumnak felróni hatalmas baromság. Olyan, mint mikor az életet szidják egyesek, mert nincs pénz, nincs semmi, a másiknak, aki szorgalmas és rengeteget dolgozik meg van (nyilván nem mindig igaz ez, de általánosságban elmondható).
Az már, hogy valaki ettől idegbeteg módon felidegesedik, ne a játék hibája legyen már.
Számomra ez mindig játékfüggő. Coop-ot nem szoktam, főleg azért, mert ha nem vagyok otthon, a másik játszik, már előttem van a történetben. Ugyan azt a pályarészt megcsinálni megint pedig én sem szeretem.
Persze tényleg játéktól függ, mert van olyan, ami csak singleben jó, pölö a kalandjátékok némelyike.
Egy RPG-t csakis úgy lehet élvezni, hogy senki, ismétlem, SENKI nem mondja meg hogy irányítsam a karakterem, milyet hozzak létre, hova fejlődjek és ami a legfontosabb, hogy mit kell benne csinálni.
Egy MMORPG-ben az a legjobb, hogy összejöhetsz valakivel, aki nálad fejlettebb és tapasztaltabb és segít a történet előre haladásában. Ez azonban több felkészülést igényel. Ha nincs skype, vagy TS fenét se ér, a chat ablakban írogatni egy harc közben felesleges.
Egy Akció játékot inkább Co-Op multiban lehet igazán szórakoztatóan tolni és azt is LAN, vagy közös képernyőn, mert így meg lehet fenyegetni a melletted ülőt, hogyha felfedeznek idő előtt (Splinter Cell például).
Egy CoD és egy BF esetében a multi a legszórakoztatóbb. Miért? Mert a versenyszellem és az, hogy "Akkor is kinyírlak te k@cs@g ha addig élek is!" érzés is van benne a legjobb. Talán még az is lehet hogy te leszel a legjobb a csapatban. Vagy csak béna a többi játékos ÉS ez a legnagyobb buktatója is. Ha valakiben nagy a győzni akarás és béna, vagy tapasztalatlan és már unja hogy minden áldott pillanatban a töltő képernyőt bámulja, akkor hajlamos cheatelni vagy WH-zni is. Ez sokakat eltántorít és inkább hagyják az egészet (mint Én).
Sajnálatos módon kevés a tisztességes játékos a Multiplayer szekcióban és ez a legnagyobb buktatója is, MAGA AZ EMBER. Ezért a kedvencem a Singleplayer. Mert nyoma sincsen benne az elvetelmült cheatereknek és Noob-oknak.
Furcsa is lenne egy Monkey Island, egy Longest Journey vagy egy Deponia multi...
Amúgy ha más tipusú játékokal játszom, például az Arkham sorozat, ott is a fősztorit és a mellékküldetéseket csináltam meg mindegyikben, a harcolós challengek-et teljesen kihagyom, az nem köt le.
A Co-op ot imádom, valahogy a játékostárssal bele lehet élni magát az embernek a történetbe. Nekem a Resident Evil 5-6, Dead Island nagyon bejött ebben a formában., de a Swat4 se rossz.
Stratégiai vagy ügyességi játékok is élvezetesebbek számomra más ellen mint gép ellen. Pl. Age Of Empires vagy hasonlók.
Harmadik kategória az esztelen rohanás meg öldöklés ezeket valahogy nem szeretem mikor az ember bekerül egy szerverre aztán azt se tudja mi van, akkora a pörgés ilyen deathmach szerű módokban ilyesmit nem szeretek, kivéve talán ebben is a Swat4 ami valahogy élvezetes volt így is.
Singleplayert jobban kedvelem.