Kontra rovatunk elérkezett az elkerülhetetlen, jóformán kötelező témához, a Call of Duty és a Battlefield összeeresztéséhez. Persze, tudom én is, hogy sokak fejében lejátszott meccsről van szó, ugyanis az Activision húzócíme az évek során szépen lassan elveszítette a közkedvelt státuszát, s azóta bármikor kerüljön elő az ominózus rivalizálás, az eszmecserék rendre egyoldalúak, mégpedig a DICE javára, a nagy kérdést azonban mégis felteszem, mert az eladásokból ítélve vannak még bőven Call of Duty-rajongók. Részben nekik szól rovatunk e része (biztos vagyok benne, hogy a PGO közösségében is vannak, akik szeretik a CoD-ot, nem szégyen az), hiszen itt és most lehetőségük van arra, hogy hangot adjanak a véleményüknek, de természetesen mint mindig, a másik oldalnak is megadjuk a teret a kibontakozásra, s szívesen meghallgatjuk a véleményüket a két sorozat párharcáról.
A Call of Duty-sorozat 2003-ban indult útjára, s rögtön fel is hívta magára a figyelmet: a Medal of Honoron edződött, tapasztalt fejlesztőket tömörítő Infinity Ward egy olyan második világháborús élménnyel lepte meg a játékosokat, ami után szinte mindenki elfelejtette még azt is, hogy valaha létezett az akkori rivális, a Medal of Honor, s követelték a folytatást -- a folytatások pedig jöttek is. A Call of Duty 2 még nagyobbat robbantott, minden téren túlmutatva az elődön, s nem mellesleg ez tette közkedvelt címmé a sorozatot, aminek még az sem ártott, hogy a közepes harmadik rész egy teljes platformot, konkrétan a PC-seket kihagyta, ráadásul egy másik, akkor még ismeretlen csapat készítette.
A Call of Duty a második világháborús körítéssel alapozta meg a népszerűségét, de a játékipar behemótjává csak a nagy világégés levetkőzése után tudott válni: a sorozat a kritikus tömeget a Call of Duty 4: Modern Warfare-rel érte el, amiben a modern hadviselés, az emlékezetes összecsapások és a kiváló multiplayer mód egy szinte tökéletes koktélt alkotott, s ezt a receptet azóta el sem engedte egyik fejlesztőcsapat sem, csupán finomítanak rajta. A sorozat nem titkoltan a könnyed szórakoztatást tűzte zászlajára, s arra ösztönzi játékosait, hogy ne nagyon gondolkozzanak, miközben felrobban körülöttük minden, legyen szó a látványáról és egyszerűségéről híres történetről, vagy a csapatmunkát nélkülöző, magányos farkasoknak kedvező multiplayer módról. A sorozat legfrissebb része, a Call of Duty Ghosts november 5-én jelent meg.
A Battlefield-sorozat ezzel szemben összetettebb élményt kínál, amiben figyelni kell és legfőképpen együttműködni a társainkkal, a kasztokon alapuló csapatmunka ugyanis kulcsfontosságú ahhoz, hogy sikerrel tudjunk járni. Ez egy szigorúbb játék, ami nem kedvez azoknak, akik egyedül vágnak bele a csata sűrűjébe, miközben busásan jutalmazza azokat, akik félreteszik a minél jobb K/D ráta hajszolását egy nagyobb, közös cél érdekében -- talán a legjobban az érettebb jelző illik a Battlefieldre, amiben könnyebb a saját kedvünk szerint játszani.
Természetesen a Battlefield kapcsán meg kell említeni a hatalmas pályákat és az ezek átszelését megkönnyítő járműveket, ezek ugyanis nincsenek jelen a Call of Duty többjátékos küzdelmeiben, s nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy egy igazi csatatéren érezhessük magunkat. Ezen kívül pedig még számolni kell a sorozat védjegyének számító rombolhatósággal is, ami még tovább növeli a realitást, bár radikálisan nem változtatja meg azt, ahogyan játszunk -- mindezek után már nem igazán van szükség a singleplayer történetre, ami a közelmúltban mutatkozott be, de sokan inkább kihagyják, annyira másodlagos. A Battlefield 4 november elseje óta kapható.
Napjainkban a piac két legnagyobb titánját köszönthetjük a Battlefield és a Call of Duty képében, amelyek mindent bevetnek a játékosok kegyeinek megnyerése érdekében, így kézenfekvő az a kérdés, hogy neked melyik tetszik jobban. Miért szereted jobban egyik vagy másik játékot? Van valami élményed, ami a döntésed mellett szól? Illetve szerinted miért lett ekkora utálat tárgya a Call of Duty, és miért pont a Battlefield és nem valami más jelent meg a legnagyobb riválisként. Várjuk a válaszokat, s ne felejtsétek: itt TI mondhatjátok el a véleményeteket, legyen az velős vagy kifejtős, mindegy, csak adjatok hangot magatoknak!
Amit én gondolok az hogy a fiatalabb régiónak a cod az mindig is top 1 lesz (ha szigorúan vesszük nagyon sokan nem is játszhatnának vele minden 10 éves köjök azzal játszik de hát az apu veszi meg nem ő szóval mind1 is) nekik ez kell tisztelet a kivételnek kinek mi jön be egyéniség válogatja és szerintem ez is a lényeg!! hiába a grafika , a nagy pályák, a járművek ,a rombolhatóság meg mi egyéb valamiért a bf sorozat eladásban meg sem közelíti a cod-ot megérdemelné de ez van ez kell a népnek!! Azért szerintem termelnek profitot rendesen szóval nem sajnálom az EA-t és a DICE-t !
Viccet félretéve nekem a cod meghalt a 4től, számomra a best of a cod2 és az marad.
Bf ből csak z 1942 és a 2 van meg mindegyik kiegjével az úgy tetszik sőt a bc 2 is,tetszetős, a többi az nem tudott érdekelni annyira.
Viccet félretéve nekem a cod meghalt a 4től, számomra a best of a cod2 és az marad.
Bf ből csak z 1942 és a 2 van meg mindegyik kiegjével az úgy tetszik sőt a bc 2 is,tetszetős, a többi az nem tudott érdekelni annyira.
Ez kriminális amit idén művelt az activison. A grafika ugyan nalam nem szempont, de tény, hogy hulladék, cserébe a gépigény magas, a mapok, fegyverek, perkek nincsenek balanszolva rendesen, laggol, dedikált szerverekről hazudtak, a challenge rendszert butították, optimalizálatlan, prestige és aimheckerek már megjelenés után pár nappal vannak. FOV slider nincs beépítve. A single player részt minden évben élveztem, de már unalmas, és még ez a kutya is rohadt idegesítő valamiért. Elhiszem hogy egy 14 éves gyereket ez elvarázsol, de egy meglettebb, érett gondolkodásu ember belátja, h mind morális, mind egyéb szempontból az infinity ward és az activision megbukott.
A CoD MW 1-2 megvan Steam-en, ha majd akciós lesz a harmadik, be fogom szerezni de csak azért, hogy teljes legyen a sorozat.
A BF Bad Company 1-et XBOX-on toltam ki, A 2. része Steam-en van meg.
A BF 3-at újság előfizuhoz kértem anno, de már megbántam, másik játékot kellett volna választani.
Max akkor leszek hajlandó BF4-re és/vagy CoD: Ghosts-ra pénzt áldozni, ha 3-4 ezer Ft lesz vagyis várhatóan soha, tekintve az egyjátékos mivoltomat, az egyjátékos kampányok rövidségét a játék árához képest és a játékok multi központúságát, amire nekem nincs igényem.
Régóta várok már egy olyan üzleti modellre, amiben külön-külön megvásárolható a szóló és a multi tartalom. Három kiadás: csak egyjátékos kampány hozzáférés, csak többjátékos kampány hozzáférés, teljes hozzáférés. És persze lehet season pass-ozni, preémium, gyűjtői kiadásokat kínálgatni stb. Most is van választás, megveszed vagy nem veszed meg, ha megveszed, milyen plusz tartalommal. Ezt jó lenne még jobban szofisztikálni és még nagyobb szabadságot biztosítani a játékosoknak, ugyanis nem vagyok egyformák, mások az igények.
Persze csak álmodozom.
A Ghostot nem vettem meg, de ismerősőmnél játszottam vele 3-4 órát és nem jött be. A BF4 piszok jól néz ki nem tagadom, de mivel sajnos solo játékos vagyok legtöbbször így nincs sok értelme megvenni még.
Ha háborús FPS akkor nálam a RO1-2 az ami le tud kötni, ott mintha mindenki tudná, hogy mi a dolga.
Igaz régen én is CoD-os voltam de miután megismertem a Bf 3 majdnem elájultam :D