A The Witcher 3: Wild Hunt E3 2014-es bemutatóján Bryce-szal és DreamerInstincttel egyhangúan konstatáltuk, hogy a BioWare-nél egyszerre zokognak és ünnepelnek a dolgozók: el vannak keseredve, amiért egy független kelet-európai stúdió prezentációja köröket ver a náluk készülő Dragon Age: Inquisition eddigi kedvcsinálóira, és boldogok, amiért Geralt csak 2015-ben tér vissza, hagyva közel fél évet a sárkánykor kibontakozásának. De vajon igazunk volt? Vagy csak túlságosan hamar ítéltünk? Most benneteket kérdezünk: a Dragon Age folytatása lesz a közeljövő legnagyobb szerepjátékos durranása, vagy a Witcher 3 földbe döngöl majd mindent, amikor jövő év elején végre boltokba kerül? Lássuk, kik is a párbaj szereplői, és milyen esélyekkel indulnak!
Dragon Age: Inquisition
A Dragon Age: Inquisition sokáig csak Dragon Age 3-ként élt a köztudatban, leginkább a számozott második résznek köszönhetően. A sorozat alapjait lefektető Dragon Age: Origins 2009 egyik legjobb játéka, és talán túlzás nélkül mondhatjuk, hogy a legjobb RPG-je volt, a Dragon Age 2 azonban hatalmas csalódás lett, durva pofont osztva ki a fejlesztő BioWare-nek. A DA2-t még csak-csak elfelejtette volna a közönség, de sajnos a Mass Effect 3 botrányai sem segítették a sebek gyógyulását, így szerencsétlen stúdió óriási teherrel a vállán állt neki a munkának.
- PC
- XBOX 360
- XBOX One
- PS3
- PS4
A Dragon Age: Inquisiton azonban úgy néz ki, visszatér az Origins gyökereihez, azaz a DA megszűnik egyszerűsített akció-szerepjáték lenni, és ismét egy keményvonalas RPG-t kapunk, komoly döntéshelyzetekkel, szerteágazó történettel, és hatalmas, régiókra bontott, de szabadon bejárható virtuális világgal. A legérdekesebb húzás azonban kétségtelenül a játékos által irányított inkvizíció, ami egy hatalmas szervezet, sok száz aktív taggal. A BioWare állítja, hogy karakterünk a játék első percétől kezdve hatalommal fog rendelkezni az Inquisitionben, amit úgy gyakorol, ahogy mi szeretnénk.
Ráadásul a sorozat történetében először rendesen kidolgozott grafika is vár minket. A Dragon Age: Inquisition a DICE által kifejlesztett Frostbite 3 nevű grafikusmotoron fut, a látvány pedig egészen lenyűgözőnek tűnik. A program PC-re és konzolokra is kijön, méghozzá idén novemberben.
The Witcher 3: Wild Hunt
A Witcher-sorozat első két része remek játék volt, ám nem árt, ha megtisztítjuk az emlékezetünket a rászáradt nosztalgiától: mindkét program félkészen jelent meg, és egy-egy komplett újrakiadásra volt szükség ahhoz, hogy a sokszor végigjátszást is lehetetlenné tevő hibák többségét száműzze a CD Projekt RED csapata. Igaz, a The Witcher 3: Wild Huntnál még egyik rész sem kapott több emberi és anyagi erőforrást, illetve a harmadik felvonás immár Xbox One-ra és PS4-re is kijön, kicsit jobban szorongatva a tesztelőket.
- PC
- XBOX One
- PS4
És hogy milyennek tűnik a Witcher 3? Nos, egyelőre olyannak, mint egy megvalósult álom: hősünk, a szörnyvadász Geralt egy hatalmas, jórészt szabadon bejárható világban kalandozik gyalog, lovon, szörnyháton, vagy azon, amit épp amit a feneke alá tud tenni. Sok száz órányi mellékküldetés, drámai történetvezetés, brutális kihívás és persze finom erotika várja a magányos kalandorokat, akik a Wild Hunt nevű mitikus gonosz bagázs ellen nyomulnak harcba, hogy megállítsák az apokalipszist.
Mivel pedig a Dragon Age: Inquisitionnél is kitértünk a grafikára, itt is érdemes vetni egy pillantása a lenti videóra, ami… ami… hát, nagyjából szavakba önthetetlenül gyönyörű, jómagam sokadik megtekintés után is nehezen hiszem el, hogy így kinézhet játék. Egy a bökkenő: a gépigény minden bizonnyal az egeket veri majd, a Witcher 3 pedig lekési a 2014-es esztendőt, és csak jövő év elején kerül boltokba.
A választás nem könnyű, a két játék ugyanis a maga nemében igencsak nagy durranásnak tűnik. Király azonban csak egy lehet, így a kommentek között szépen fogalmazzátok meg, melyik program lesz a jövő nagy szerepjátéka és miért. Szavazás nincs, csak a szavak ereje számít, szóval mindent bele!
Először is annyit szeretnék mondani hogy nem szoktam fórumokon írogatni (inkább nem fejtem ki miért), de a Gurusok ezzel szerintem jól felpiszkálták az állóvizet, és úgy döntöttem leírom a véleményem.
Sok játékkal játszottam, és az rpg műfaj áll legközelebb hozzám, ennek oka hogy a Half-Life 2 idején érzett rajongásomat csak a The Witcher, és a Dragon Age: Origins tudta visszahozni/felülmúlni.
Visszatérve a 2 aktuális játékhoz fontosnak tartom hogy a DA egy csapat irányítós inkább taktikai (megállítom a fightot, átgondolom mi lenne a legjobb, csapattársak érzelmeivel foglalkozni stb) játék míg a Witcher inkább akcióközpontúbb, szóval nemolyan könnyű összehasonlítani!
Aztán a klisék, ne mondjátok hogy a Witcher nem klisés?! törpök trollok gonosz boszik, hárpiák csini varázslónők, kigyurt félelmet nem ismerő főhős, ugyanigy a DA is tele van ilyenekkel, de hát kit érdekel ha jól összevan rakva az egész?
Mindkét sorozat személyes kedvencem, a DA2 t is imádtam az egyetlen dolog amit elszúrtak az az ismétlődő helyszínek, harcrendszer történet kifejezetten tetszett.A Witcher 2ben pedig valaki írta mennyire király meg taktikai volt a harc, nos én úgy láttam hogy inkább az eszeveszett egérkattintáson volt a hangsúly (nekem az első rész rendszere jobban tetszett).
Jelenleg ezt a 2 játékot várom a legjobban, észrevehető hogy rivalizál egymással a 2 fejlesztőcsapat, szerintem ezek nem véletlenek hogy: a Witchert inkább eltolták későbbre(fél évvel) a Bioware pedig kicsit betojt az openworld dologtól, és inkább másra terelik a hangsúlyt(homokos társak stb).
Kívánom és szinte biztos vagyok benne hogy a DA: I 2014 Legjobb RPGje lesz a Witcher3 pedig 2015 Legjobb rpgje, hogy melyik lesz sikeresebb, jobb játék -(most feldobni ezt a témát arra jó hogy Jancsika elmondja hogy szerinte az egyik sz@r mert neki a másik jobban tetszik)- az elsősorban attól függ hogy amit ígérnek betudnak-e tartani én remélem hogy igen, és már alig várom hogy kijöjjenek és nyüstölhessem őket!
Remélem minél többen megveszitek mert ezeket az alkotásokat bűn torrentrpl tölteni :D
Nehezen, de voksom a WItcher 3: Wild Hunt-é
Egy szó, mint száz: a BW mostanság több, mint fél-tucatszor bizonyította, hogy nagyon tud ígérgetni, de a valóság az nagyon messze van tőle, míg a CD-Project egyszerűen tettekkel bizonyította, hogy ott van a helyük a legnagyobbak közt, sőt, remélhetőleg ( !!! ) a The Witcher III.-al meg is koronázzák őket.
Számomra, mint szerepjáték a Witcher első része IS többet ér, mint a teljes DA és ME széria együtt véve. A BW-nek mostanság nem a _fontos dolgok_ fontosak... sajnos.
Nekem még a DA 2 is viszonylag bejött. Az ismétlődő helyszínek miatt mondjuk jár egy jó nagy pofon a BWnek, de a sztori és a karakterek jók voltak, szóval elvoltam vele. Az RPG elitisták most utálni fognak de harcrendszer szerintem élvezetesebb volt mint az első részben (ettől függetlenül összességében az első rész jobb). DA:I eddig jónak tűnik, plusz valószínűleg nem fogja keresztbe lenyelni a gépemet, mint teszi azt majd a witcher 3. Legutóbb pont a witcher 2 miatt kellett gépet újítanom, és úgy érzem jövőre a 3. rész miatt ismét kell majd. Azért örülök neki, hogy a W3 átcsúszott jövő évre, így legalább lesz időm mindkettőbe rendesen belemerülni.
Szóval sajna egyikkel se hiszem hogy jót fogok szórakozni...
Az elején leszögezném, hogy én a DA és a Witcher játékokat is szeretem és várom. RPG-nek tudom tekinteni a Dragon Age -t és Akció RPG, nek, vagy másik irányból nézve RPG elemekkel bőven megszórt akciójátéknak a Witchert. Így nálam a kettő nem versenyez - és mindkettő itt fog csücsülni a polcon. És köszi, hogy nem egyszerre jelennek meg, legalább nem fogok sokkot kapni, hogy melyiket toljam éppen.
Szóval Dragon Age. Az RPG. Nem új és nem az a konzolos műfaj. Gondolom mindenkinek feltűnt, hogy ezt éppen a Bioware készíti, pont az a stúdió ami a régi idők egyik nagyágyúja volt a többek között a Planescape: Torment-et, mint inden idők legjobb RPG-jét az asztalra bas.. lerakó Black Isle és a napjainkban is minőségi munkát végző Obsidian mellet.
Nem kis munkát végeztek a BW-nél, hogy létrehozzák azt az engine-t, amire megírhatják a Baldur's Gate szellemi örökösét, a Dragon Age: Origins-t. Hát ha azt mondom, hogy a csapból is a DA:O folyt, és minden "gépes" haverom eltűnt egy két hétre, akkor csak az igazat mondom. Csak itt éppen nem a marketing BS miatt volt tele a padlás, mint a Watch Dogs esetében, hanem a DA olyan jó volt. De a Bioware ekkor már az Electronic Arts-hoz tartozott, így ki kellett hozni konzolra is a játékot. Emlékszem, nyilatkozta valaki a BW-tól, hogy bár jó a játék, közel sem olyan, amilyen lehetett volna, ha nem kellett volna futnia konzolokon is. De a játék sikeres volt, így kaptak is "két percet" a folytatásra (valahonnan ismerős a sztori, ugye khm... Obsi - KOTOR2) és ráadásul a konzolosoknak is tetszetős "minőségben" kellett prezentálni a dolgot. Kb itt be is bukott a széria. Tehát leszögezhetjük, hogy a régi Bioware utolsó nagy "hajrája", utolsó dobása a DA:O volt. A DA2 csak egy ilyen konzolos szerencsétlenség volt. Bele nem megyek, mindenki ott volt a Bioware halálánál.
Szóval nekiálltak a DA:I-nek. És oda voltak, hogy a JÓSÁGOS EA adott nekik időt rá... (Gondolom az anyjukat is megb... kínálják kolbásszal, ha nem lesz siker). Na de mi kell a sikerhez? Butított - tehát konzol - játék.
Dragon Age: Inquisition
...De én nem vagyok benne 100% ig biztos, hogy ez az akciójáték megközelítés a hasznára fog válni a programnak, de ugye ezt követeli meg az EA. Ha nem ilyen lenne egyáltalán nem tudnának mihez kezdeni vele a konzolosok.
Bár még nem mutatták be a normális, PC-s kezelőfelületet és taktikai lehetőségeket, látható, hogy van rá esély, hogy jó legyen a játék. Feltételezve, hogy a videókon látható ugrabugra Darksiders csihipuhi a very easy fokozat és a konzol mód. Ez a dolog ilyen volt a DA2-ben is - PC tökéletesen más volt a játék.
Szóval gondolom A DA:I-ben lesz rendes nézet is, meg még négy képességnél is több (lol), és ha a megfelelő nehézségen hozza a formáját (amit harc téren már a DA2 is hozott, ha levesszük a mögéd spawnoló ellenségeket) akkor engem nem zavar, ha úgy lehet futkározni direct-control módban, mint a Darksidersben.
Ha meg elfuserálják... Hát akkor még mindig a DA:O marad a legjobb.
De amúgy bármennyire is próbálják nem tudnak jól kijönni a PC és konzol műfaj keresztezésével. A normális RPG-seknek bűzlik a konzoltól az egész, szét van barmolva ripityára, a konzolosok meg nem értik, hogy ha Iron Bull odacsap azzal a hatalmas kalapáccsal, akkor miért csak megszédül az ellen és miért nem szakad szét 100 fele (animáció fogalma). Röviden: nem tudnak megfelelni mindenkinek, így nincsen nagyon célközönségük. Elviszik a PC-s stílust konzolra és ez igazából senkinek sem jó. Konzolra ez úgy lenne jó, ha Assassins Creed harcrendszere volna, PC-re meg úgy mintha Infinity Engine szerű lenne.
De ahogy mondtam, ha elég jól el tudják különíteni a két verziót, akkor a megfelelő mértékű kompromisszumkészséggel és egy kis beleéléssel egy atom jó játék kerekedhet. Már abban az esetben, ha tényleg olyan jó lesz a játék, mint aminek látszik. ÉS pedig jónak látszik. Szóval valószínű ütni fog, mint az ólajtó. Csak kéne egy kis törődés és pénz a PC verziónak. A Square Enyx megadná. Az EA nem fogja.
Ez a nyitott világ dolog meg annyira hiányzott belőle nekem, mint a hátamra egy púp. Kb semmi értelme nincsen, pláne egy DA játékban. De megnyugodhatok (más meg sokkot kaphat), mivel zónákra lesz osztva a világ és akárhogy is nézem a képeket, videókat cső lesz ez a javából (csak bármelyik csőbe bemehetsz). Na most én nem vagyok cső rajongó, de inkább ez legyen, mint egy végtelen nagy pampa, aztán menjél anyá... valamerre. Teljesen méltatlan a nyílt világ a Dragon Age-hez. Egy ilyenben nem lehet érdekes, izgalmas, kihívásokkal teli történetet bemutatni, csak egy unalmas mászkálda (értsd: séta szimulátor) az egész a hülyeség oltárán. (IMO)
A fentebbi pár sorból nem biztos, hogy látszik, de én a DA mellett vagyok, mert az valamikor RPG volt és hazudnék ha azt mondanám, hogy ez rossz lesz. Minden esély megvan rá, hogy a kedvenc játékaim közé lépjen az Inquisition. Csak éppen nem a BG, NWN vagy akár Divinity: Original Sin- el egy kategóriába, hanem valahova lejjebb.
Ez van. Aki viszont nem szereti az RPG-t, annak ott lesz a...
Witcher 3
... amitől több szinten is sokkot kaphatunk. Én pl elsőnek attól, hogy Bitch Slapet fog nyomatni a gépemre a dolog max grafikán. Bár nem egy elveszett gép ez, szerintem a játék.. hát hogy is mondjam... használni fogja. Ott már élvezhetőbb/elképzelhetőbb a nyitott világ. Nem vagyok Witcher szakértő, de abban a világban, azzal a harcrendszerrel jobban el tudom képzelni a nyílt világot. Csak ne legyen olyan értelmetlen, és unalmas, valamint minőségen aluli, mint a skyrim-ben volt. Minden esetre felkészülök lelkileg a sprint+mező+nagy büdös nulla feelingre, ami csak azért van, hogy utána belefuthass egy Assassin's Creed féle "kattintgatok, mint egy állat és mindenki kihal" szerű bunyóba. Félreértés ne essék. Van igény erre, és igen, még nekem is van erre igényem. De a játék nem hasonlítható össze egy RPG-vel, pláne nem egy Dragon Age játékkal. Igen, még a DA2-vel sem. Kezeljük már külön az ésszel és az ész nélkül, illetve a taktikai és az akció játékotkat.
A Witcher jobban megfelel a konzolos igényeknek. Sokan erre szavaznak inkább a kettő közül, hiszen ez a konzolosabb. Jobbra egy varázslat - 20 halott minirém, balra egy kardcsapás, leszakad egy kar tőből. Illetve azt hiszik, hogy ez így fog kinézni konzolon is.
Most persze úgy tűnhet, hogy fikázom épp a Witchert, pedig nem. Én csak így látom, így mondom. Várom már marhára ezt a játékot is. És nem két órát fogok benne eltölteni felhőtlen és minőségi szórakozással.
De ahogy egy DA játék nem hasonlítható igazán egy komoly, illetve normális RPG-hez, úgy egy Witcher sem hasonlítható egy DA játékhoz.
Szóval nálam:
1. Dragon Age
2. Witcher
A két Witchert viszont ez nem jellemzi, világa gazdag, teli olyan lényekkel, amit nem Tolkien könyveiből ismerhettünk meg, és ha mégis befigyel egy troll vagy tünde, az tuti, hogy ellentéte lesz a már megszokott változatoknak. Emiatt sokkal szerteágazóbb és szórakoztatóbbnak, hangulatosabbnak is tartom a Witchereket. Viszont a tény az tény: ez a két játék bosszantóan sok hibát tud felmutatni (emlékszem, az első rész hányszor idegesített azzal, hogy csak úgy kivágott a desktopra - meg azzal, hogy már hatszor meggondoltam, hogy bemenjek valahová, mert a töltési idő még egy egyszobás ház esetén is percekig tartott). És persze, a pofátlanul nagy gépigény sem kutya. Mindezek ellenére, a The Witcher 3: Wild Hunt lesz az, ami újfent gyűjtői kiadásban landol a polcomon, a Dragon Age: Inquisition meg ellesz az Origin fiókomban a másik két rész mellett.
Remélem, jobban optimalizálják ezt a harmadik részt.