A King’s Bounty hosszú történelemre tekinthet vissza, hiszen az első epizód még a kilencvenes évek hajnalán jelent meg, és sokan a Heroes of Might and Magic előfutárának tekintik. A két játék azonban merőben más életutat járt be, hiszen a King’s Bounty hosszú kényszerpihenőre vonult és egy lelkes rajongó egy nem hivatalos folytatást ugyan tető alá hozott, 2007-ig nem is hallhattunk a játékról. Ekkor vásárolta meg a jogokat a 1C Company, és egy évre rá már érkezett is a King’s Bounty: The Legend, melyet 2010-ig évente, ezt követően pedig kétévente újabb epizódok követtek, egészen 2014-ig, mikor úgy tűnt, hogy a King’s Bounty: Dark Side lezárta a sort. De csak a szokottnál kicsit hosszabb szünetet vett ki a játék, hogy aztán 2019-ben megkapjuk a bejelentést: érkezik a folytatás, mely alcímmel ellátott epizód helyett számozott lesz, és ami, ha minden a terv szerint alakul, jövő év tavaszán meg is jelenhet.
Apáink öröksége
A King’s Bounty 2 a korábbi részek évtizedek alatt felhalmozott örökségének legjobb elemeit ötvözi, és továbbra is egy stratégiába oltott szerepjáték (vagy ha úgy tetszik, szerepjátékba oltott stratégia), mely ahogy megszokhattuk, két szinten játszódik. Az első és a kettő közül a nagyobb, a világtérkép, melyet bebarangolva küldetéseket teljesítünk, miközben döntéseinkkel többé-kevésbé befolyással lehetünk a környezetünkre és a történetre. Közben pedig óhatatlanul összetűzésekbe keveredünk, mely elvezet a második szintre, a körökre osztott taktikus harcok mezejére, ahol ezúttal minden az utolsó kavicsig ugyanaz lesz, mint amit a vállunkat követő kameranézetből is láthattunk – a játék egész egyszerűen kicsit távolabbra repül és már mehet is a csetepaté. Ezúttal teljes három dimenzióban, szabadon mozgatható a kamera, ami, ha taktikai előnyhöz nem is juttat, láthatjuk, hogy mely tereptárgyak lesznek útban a következő lövésnél, vagy hol húzódhatunk fedezékbe. És persze sokat dob az összképen is.
Hősünk mellett egységeink is fejlődnek, új képességeket tanulnak, így a kezdetekkor mellénk szegődő bakáknak hosszú ideig hasznát látjuk majd. A különféle arénák azonban más-más kihívást rejtenek, akár az ellenfelünk csapatának kompozícióját, akár magát a hadszínteret nézzük, így bizony ildomos lesz aktuális csapatunkat a várható feladathoz igazítani. Persze ha élőholtakat keverünk emberek közé, annak nem mindenki fog örülni, már ami az élőket illeti, a rossz morál pedig a harctéri teljesítményükre is kihatással lehet.
Halványan már utaltunk rá, de ezúttal kicsit komolyabb szerephez jutnak a szerepjátékos jegyek is: a szintlépésen ás felszerelések vásárlásán és magunkra aggatásán túl ezúttal nemcsak, hogy három karakter közül választhatunk, hanem döntéseink is befolyással lesznek a játékra. Mellékküldetéseket vállalhatunk, és eldönthetjük, hogy bizonyos esetekben kinek kedvezünk, lletve milyen irányba fejlesztjük karakterünket. Mindez pedig nemcsak ránk lesz kihatással, hanem seregünkre és a környező világra is: egy rablógyilkos aligha ért szót a város őrségének kapitányával és hasonlók.
Szép remények
Az alapján, amit eddig láthattunk belőle, a King’s Bounty 2 minden tekintetben a sorozat eddigi legnagyobb és legösszetettebb darabjának ígérkezik, joggal érdemli meg, hogy önálló részként tekintsünk rá. De mi sem vagyunk vakok: vállalhatatlanul rondának ugyan nem neveznénk őket, de a karaktereken és egyes animációkon meglátszik, hogy a látvány bizonyos elmeinek tekintetében még lenne hová fejlődni. Más részek ugyanakkor igen pofásnak tűntek a bemutató és az eddigi videók alapján, tehát szégyenkezni nincs ok, csak kicsit jobban igyekezni kell e téren. De ahogy mondani szokás, nem minden a grafika, a játékélmény legalább annyit nyom a latba. A magunk részéről reménykedve várjuk a jövő márciusi megjelenést, mely a sorozat rajongóinak minden bizonnyal piros betűs ünnep lesz – pláne, ha sikerül akkorát dobni, mint annak idején az első résszel...