Igen érdekes infókról rántotta le a leplet a PC Gamer a Thief 4-gyel kapcsolatban. A játék ugyebár Xbox One és PS4 mellett PC-re, Xbox 360-ra és PS3-ra is megjelenik, nagyon szépnek ígérkezik, és a fejlesztők állítása szerint ízig-vérig stealth action cím lesz, azaz a vad kaszabolás nem sok erénnyel jár majd. Ehhez képest a játék mögött álló Eidos Montreal lineárisra vette a figurát, a pályákon csak a megszabott irányban lehet közlekedni, sőt, még ugrani sem tudunk szabadon. Csak akkor nyílik lehetőség átszökellni egyik objektumról a másikra, ha a játék úgy gondolja, hogy arra kellene haladnunk -- a csapat szerint ezzel elkerülik azt a nevetséges hatást, amikor a játékos össze-vissza ugrál a pályán, kiragadva magát a programban betöltött szerepből.
Az ominózus cikkből kiderül, hogy sok QTE-vel találkozunk majd, és az opcionális Focus mód is fontos lehet olykor-olykor. Ugyanakkor az írás egy mindössze órahosszú demó alapján készült, és még így is viszonylag pozitív kicsengése van, mert a hangulat és a küldetéseket összefonó, szabadon bejárható város ellensúlyozza a negatívumokat (ez utóbbi faktor úgy sejteti, hogy a mozgás korlátozása csak a missziók alatt lép majd életbe). Mindez azonban nem vigasztalja a rajongókat, akik a fórumokon már most a Square Enix fejét követelik az egyszerűsítések miatt.
Mi inkább nem játszunk döntőbírót, főleg, hogy a Thief 4 megjelenés még messze van (2014-ben esedékes). Ellenben a ti véleményetekre kíváncsiak vagyunk: tényleg tönkreteheti pár ostoba korlátozás a lopakodós sorozat játékmenetét?
no meg persze Stephen Russell hangja nélkül nem is thief a thief :D
Pl az xbox one exluziv qte jatek, ahol nem szamit ha elrontjuk, akkor is tovabbmegy.
De nekem mar a qte is egy dedos szintre lebutiott jateknak nevezett valami, ahol szinte csak filmet nezunk es csak azert zavarnak fel minket a qte-vel, hogy el ne zsibbadjon a kezunk.
Pl az xbox one exluziv qte jatek, ahol nem szamit ha elrontjuk, akkor is tovabbmegy.
De nekem mar a qte is egy dedos szintre lebutiott jateknak nevezett valami, ahol szinte csak filmet nezunk es csak azert zavarnak fel minket a qte-vel, hogy el ne zsibbadjon a kezunk.
Ráadásul ez a Square Enix-nek nem az első húzása.
Most néztem játékmenetet a demóból, hallgattam meg egy interjút. A magam részéről fenntartásaim vannak a játékkal kapcsolatban. A grafikát én nem tartom olyan jónak, mint mások. Nyilván ez nem elsődleges szempont, a grafika jó... csak nem olyan jó, mint lehetne, vagy lennie kéne. Ezt hogy is fogalmazzam... én hangulatra értem. Tudom, rengeteg eleme van a hangulatnak, a játékmenettől kezdve a világon keresztül a grafikáig, de így elsőre nekem hiányzik valami, a demot látva. Remélem a hiányérzet elmúlik majd a teljes játéknál. Szerintem. Garrett mozgása elég darabos, életszerűtlen az interakcióknál. Nevetséges, ahogyan maga elé tartja a kezét lopakodásnál... mint aki vak, és tapogatja maga előtt az utat. Iszonyatos ez a köd a képernyőn, mikor a sötétben vagyunk, mintha mocskos lenne a látószögem, mert sárral fröcskölték össze. Szkeptikus volnék a focus használatát illetőleg is... Az egyetlen szerencse, hogy minden opcionális - állítólag. A karaktert majd lehet tolni harcos irányba, de túlerővel szemben nyílt ütközetben nem lesz így sem esélye. Természetesen lehet majd lopakodni is, ahogyan azt kell. Amint láttam, XP-t szerez a játékos, ebből következtetek - és az interjúból -, hogy lesz fejlődési rendszer, ami remélem nem tessék-lássék megoldást használ, s lesz is értelme, nem tolják el. A szabad város ötlete jó, állítólag lesznek mellékküldetések is. Őszintén reménykedem a sztori sikerességében, bár azt mondják, az előző történetek ismerete nem szükséges az új részhez.
Én úgy vélem, ne ássuk el a Thief 4-et, amíg nem jön ki. Részemről pár helyen sántikál a játékmenet és a hangulat, de remélem ezek ki lesznek javítva, vagy rosszul gondolkodom róluk, és egyszerűen csak kevés volt az információ a teljes kép megalkotásához.
Ha a küldetés nem kényszerített rá desync-kel, a pofonegyszerű harcrendszerrel egész légiókat le lehetett (és időnként le is kellett) kaszabolni
A Deus Ex 1, na AZ volt az igazi sötétben bújkálós, a szemtől szembe harcot komolyan büntető, hardcore progi (könnycsepp elmorzsolva)
lopakodósnak lopakodós lesz csak nemmindegy hogy arra lopakodik az ember amerre akar vagy fogják a kezét a csőfolyosókon
Ezt, ne vegyétek el Tőlünk!!!