Az Until Dawn filmváltozata jött, látott, és nem igazán győzte meg a rajongókat létjogosultságáról. Megesik az ilyesmi, pláne akkor, ha úgy adaptálnak valamit, hogy nem sok köze van az alapanyaghoz. A lényeg viszont az, hogy a játék fejlesztőit kihagyták a film stáblistájából, ami Kim MacAskill, a Sony Interactive Entertainment és a PlayStation egykori narratív igazgatójának is szemet szúrt, olyannyira, hogy hangot is adott nemtetszésének, egyenesen a Sony-nak címezve gondolatait:
"Most jöttem el a moziból, ahol a film rendezője, írói stb. mind megkapták a kreditjüket, de ti ahelyett, hogy megemlítettétek volna a vezető játékfejlesztőt/fejlesztőket, akik ezt az IKONIKUS játékot megalkották, amire egyértelműen büszkék vagytok, egyszerűen csak annyit írtatok: 'a Sony játékán alapul'(...) Ők éveket töltöttek azzal, hogy valami elképesztőt hozzanak létre, és a világnak JOGA VAN tudni a nevüket... ehelyett... Nincs kredit. Nincs köszönet. Nincs tisztelet" – írta LinkedIn MacAskill.
MacAskill nyilatkozata rávilágít a videojáték-ipar egyik régóta fennálló problémájára: a kreatív alkotók gyakran nem kapják meg a megérdemelt elismerést munkájukért, különösen akkor, ha alkalmazottként dolgoznak nagyvállalatoknál. Ti mit gondoltok a témáról?