Dacára annak, hogy a brit Supermassive Games már letett az asztalra „néhány” videójátékot a 2015-ben debütált, akkor még PlayStation 4 exkluzív Until Dawn óta, a rajongók többsége máig egyetért abban, hogy az időközben remake-et kapott pokoljárás a guildfordi stúdió legjobb játéka. Aki esetleg nem tudná, a döntéseken alapuló produkció a Quantic Dream alkotásainak (Heavy Rain, Detroit: Become Human) nyomvonalán halad, tehát egy – csúnyán fogalmazva – interaktív filmmel állunk szemben, ahol a QTE szegmensek és a kötött kameranézeteket alkalmazó felfedezés jelenti az interaktivitás csúcsát. Ez azonban nem mindig volt így, egy néhány nappal ezelőtt feltöltött videónak köszönhetően pedig most órákon át csodálhatjuk, miként festett a fejlesztők eredeti, a véglegestől merőben eltérő víziója.
A beszédes nevű Digital Preservation tette közzé a fent látható, 2013-as gameplay-felvételeket (Via VGC), melyeken még az Until Dawn PS3-ra, pontosabban a PlayStation Move kontrollerre készült változata pörög, amiben nem meglepő módon belső nézetből élhettük volna át a fiatalok tortúráját, és a zseblámpa képezte a játékmenet alapját.
„A Supermassive Games által fejlesztett, kizárólag PlayStation 3-ra érkező Until Dawn arra késztet, hogy teljesen másképp tekints a Move kontrollerre, mivel az lesz a zseblámpád a sötétben, amíg megpróbálsz életben maradni hajnalig” – olvasható a játék akkori leírásában. Elég messze esett tehát az alma az eredetileg gondozott fától, ami annak fényében különösen meglepő, hogy jól láthatóan remek állapotban volt a játék. Ti örültetek volna, ha ez a verzió is napvilágot lát?
A borítóképek forrása: IGDB