Tegnap megtudtuk: 2014-ben visszatér a Thief-sorozat, mégpedig személyi számítógépekre és next-gen konzolokra. Az Eidos Montreal sok időt fordított a játék elkészítésére, óvatosan megközelítve a témát; a tervezésre és az ötletelésre az átlagosnál jóval több időt szántak, ami alatt az alacsony létszámú, s így családias csapat több különböző ötlettel is előállt. Az egyik elképzelés szerint például egy teljesen új karaktert kaptunk volna, külső nézetben kellett volna lopakodnunk, illetve valamilyen taktikára összpontosító játékmenetben is gondolkodtak egy darabig, szerencsére azonban végül maradtak az eredetihez hű belső nézet és a jó öreg Garrett mellett.
A főszereplőt a gyártásvezető, Nicolas Cantin tervezte. A Garrett arcán lévő sebhelyek azt jelképezik, hogy a múltja mély nyomokat hagyott benne.
Az egyelőre csak érintőlegesen megismert történet szerint Garrett hosszú távollét után visszatért a régi, a középkori Londonról mintázott, gótikus stílusú építményekkel tarkított otthonába, ám a várost mély szegénység és pestisjárvány sújtja, a város felett uralkodó Báró pedig kemény és kegyetlen elnyomás alatt tartja a népet nagy számú, brutális katonájával. A helyzet tehát egyáltalán nem fényes, de ideális ahhoz, hogy hősünk meggazdagodhasson. Az új játékban Garrettet egyáltalán nem motiválják a hősies tettek, az viszont annál inkább, hogy olyan tárgyakat tud ellopni, amiket senki más -- a fő célja az, hogy az értékes kincsekkel ő maga gazdagodon meg.
Ahhoz persze, hogy mindent meg tudjunk lovasítani, az eddigieknél körültekintőbbnek és ügyesebbnek kell lennünk, főleg az okosabb mesterséges intelligencia miatt. Az új rendszerben az őrök behatóan ismerik az adott pályát, s nagyon is jól tudják, hol kell keresni egy illetőt, aki el akar rejtőzni, ezen felül pedig a különböző katonák más- és másfajta módon kutatnak majd utánunk, vagyis folyamatosan résen kell lennünk, ha nem akarjuk, hogy felfedezzenek. Az észrevétlenségünket garantálhatjuk azzal, ha mozgásban maradunk, amiben segíteni fog az a tény, hogy miden szobát és minden helyszínt többféleképpen közelíthetünk meg és járhatunk be (mindig van több be- és kijárat), az őrök figyelmét elvonhatjuk elterelésekkel, illetve van egy különleges képesség is a tarsolyunkban. Ezt Focusnak hívják, amivel egy gombnyomásra minden használható tárgy és lehetséges útvonal világítani kezd a látóterünkben (még az ujjlenyomatokat is láthatjuk, hogy tudjuk, melyik fiókot érdemes kinyitni), továbbá segítséget nyújt a zsebtolvajlás során, ugyanis ha használjuk, az idő lelassul, mi pedig több szajrét szerezhetünk meg az áldozatunktól, illetve a harc közben is jó hasznát vesszük majd az egyébként fejleszthető Focusnak.
A városban elszórva mágikus tárgyakat találhatunk, amikkel aztán a rejtekhelyünket díszíthetjük.
Fontos tudni azonban, hogy Garrett nem egy harcos, hiába van felfegyverkezve. Egy-két katonát a Focus segítségével még könnyedén el tud intézni, ezt használva ugyanis az áldozat testének különböző pontjait megcélozva erős csapásokat vihetünk be (vagy csak félrelökhetjük futás közben), ám ha ennél többen rontanak ránk, érdemes menekülőre fogni a dolgot -- vagy még inkább tanácsos már az elején okosan megközelíteni az összecsapást. A Blackjack nevű szerszámunkkal például az őrök mögé lopakodva észrevétlenül iktathatjuk ki egyiküket, csökkentve ezzel a számukat, az íjunkkal elterelhetjük a strázsák figyelmét (egy másik szobába csalhatjuk őket, hogy aztán rájuk zárjuk az ajtót), a különleges nyílvesszők egyikét használva füstköddel leplezhetjük a mozgásunkat, illetve van egy kampónk is, amivel különböző tárgyakba akaszkodhatunk bele. Egyszóval nem csak a bejutásra és a lopásra, de a konfrontációk megoldására is sok-sok lehetőségünk akad, aminek minden bizonnyal nagyon örülni fognak a klasszikus részek rajongói.
Az Eidos Montreal természetesen még sok mindent nem árult el a játékkal kapcsolatban, de korai is volna még minden kártyájukat kiteregetni, hiszen a megjelenés még messze van, s valamivel addig fenn kell tartani az érdeklődést. Mindenesetre már most egészen jól fest ez a reboot, úgyhogy várjuk a további részleteket.
Ez a Focus érdekes - az igazi férfiak nem fogják használni. Legalábbis eléggé megkönnyíti a játékmenetet egy ilyen. A 3-ban is pont az volt a jó (hát még az 1-2 részben gondolom), hogy mikor lebuktál, pánikszerűen valahová el kellett menekülni. És pont az volt ebben a fosás, hogy nem tudtad, hova. Habár már ott is eléggé idegesített, hogy minden ajtó kéken villogott.
Na, meg igen, az M.I.-t dolgozzák ki, mert a 3-ban szeritnem irtó béna volt. Ott áll előttem, rám is néz, aztán elhalad.
Már csak egy Half Life bejelentésre várok!