A Yakuza-sorozat kicsit kifáradt az évek során – de nem azért, mert ne lett volna iszonyat minőségi minden egyes megjelenés. Ez az állítás épp ellenkezőleg lesz helytálló. Inkább az volt a baj, hogy a hatodik résszel, valamint a Kiwami-újrakiadásokkal azért némileg már telítődtek a rajongók. Nem csoda, hogy az újvonalas Like a Dragon is kicsit szakított a tradíciókkal, de előtte, 2019-ben, a stúdió futott egy kört a Judgmenttel is, ami szintén különbözött kicsit Dojima sárkányának eposzi történetétől.
A detektívsztoriról amúgy írt már Midnite, így az alapokról nem szeretnék újra mesélni, ezt megteszi helyettem az ő cikke. Most fókuszáljunk az újgenerációs kiadásra, hiszen ennek apropóján látogattunk megint a japán alvilág bugyraiba.
Xbox Series X-en próbáltuk a játékot, és az első élmények meglepően hatásosak voltak. A Yakuza 6-al érkező friss motor nagyon-nagyon jól muzsikál a következő generációs konzolon. Ez pedig két dologban ütközik ki elsőre, úgy igazán. Szembetűnik, hogy a töltési idők baromira lerövidülnek – szinte azonnal ott vagyunk a játékban, és sehol nincs jelentős várakozás. Ez persze a PC-n nevelkedett SSD-huszároknak nem újdonság, de konzolon ezen még mindig elcsodálkozunk. A másik fontos frissítés a kép folyamatosságát illeti. Annyira tükörsima 60 fps-t kapunk, amennyire ezt el is várjuk egy prevgen játék aktualizált kiadásától. A poén az egészben, hogy a látvány összhatása és a gameplay is nagyon kellemes ettől a finom simaságtól. A Yakuza-sorozatra is jellemző filmszerűség egy új aspektusát véltem felfedezni a Judgment új verziójával játszogatva. A kép a sima, röccenésmentes megoldásoknak köszönhetően inkább sorozatszerű, mintsem hollywoodi filmek hatását idézi. Ez nem feltétlen baj, a Judgment történetmesélése ugyanis követi a Yakuzák lassú, megfontolt, de baromira igényesen megformált dramaturgiáját. Akárcsak egy jó sorozat, a Judgment is hosszú-hosszú órákra leköt minket, és a stílus, valamint a forma is egészen jól passzol ebben a konfigurációban.
Ugyanez nem mondható el a kép tisztaságára. LG B9-es OLED tévén teszteltem a játékot – ebből az következik, hogy az összhatás már a „vászonból” kiindulva is frankó volt. Viszont ahogy közelebbről megnéztem az éleket, láthatóvá váltak a recék, tehát szinte biztos, hogy a 4K-s felbontástól messze tanyázik a végső pixelszám. Nem hivatalos információ szerint 1440p-s felbontásban ketyeg a Dragon Engine, ami egy átmeneti megoldás a 60 fps érdekében. A textúrák egy része hozza a Yakuzákra is jellemző „húha, de jól néz ki” hatást, a fények is zseniálisan vannak megkomponálva, de itt-itt mindkét esetben kilóg a lóláb. Egy-két sarok ugyanis marad olyannak, ahogy azt PS3-on is elképzelnénk. HDR-hatás sincs, ami azért elég fájó, ha már a játékot újgenerációs portként hirdetik. A simaság, a javult minőségű textúrák és fények azt hozzák magukkal, hogy a Judgment kifejezetten jól néz ki az újabb konzolokon, de azért messze nem úgy, mint egy natív újgenerációs játék.
A frissített Judgment legfontosabb erénye az alapjáték kiválóságában rejlik. A technikai oldallal sincs nagy baj, sőt! Az irányítás reszponzív, a képfrissítés stabil és folyamatos, mint az éles penge, ami a tengeri herkentyűket szeleteli a japán halpiacon. A játék alacsony ára tovább pakolja a súlyokat a mérleg pozitív nyelvére. Ha nem játszottál eddig ezzel az epizóddal, itt az idő! Az újgenerációs Judgment leginkább az újoncok számára lesz érdekes. Ha már egyszer végigjátszottad, a frissített látvány és gyorsaság miatt nem biztos, hogy bele fogsz ismét mélyedni a kalandba. Ha viszont X-en vártad a játékot, úgy egyértelmű az ítélet. Ezen a platformon külön üdvözöljük a SEGA különlegességét!