Szinte lehetetlen betelni Jakub Różalski káprázatos műveivel, különösen a mindennaposnak induló tájképeket szürreális módon hatalmas gépszörnyekkel megtörő alkotásaival, amik idővel a World of 1920+ elnevezésű univerzumba tömörülve nemcsak a Scythe címet viselő kiemelkedő társasjáték tábláján elevenedtek meg, de a virtuális térben is, a KING Art jóvoltából. Utóbbiból a 2018 áprilisában elképesztő sikerrel, a kitűzött 450 ezer helyett 1 298 726 dollárral zárult Kickstarter-kampány eredményeként, végül a 2020. szeptember 1-én PC-n debütáló Iron Harvest formájában valósult meg. A rendkívül hangulatos és stílusos RTS PlayStation 4- és Xbox One-verziója ugyan a fejlesztők elmondása szerint számos technikai probléma és ebből adódó minőségbeli tényezők miatt még mindig várat magára, azonban időközben, bő egy évvel később az előző generációt átugorva legalább PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re befutott a játék, ráadásul a minden finomsággal egybecsomagolt Complete Edition kiadásban.
Dízelgőz
Az alternatív 1900-as évek világa ugyan a maga bájával igazán magával ragadó, és alapvetően nem néz ki rosszul, de egyes textúrák és karaktermodellek tekintetében azért sajnos bőven hagy kívánnivalót maga után még az új konzolgeneráción is, ami ráközelítéskor különösen kiütközik. Ettől függetlenül szerencsére a dieselpunk hangulatra továbbra sem lehet panaszunk, amiben számos kampány hadjáratain keresztül merülhetünk el, melyek különböző valós országokon alapuló fiktív nemzetek és hősök életútját követik végig. Ezekbe ráadásul a Complete Edition részeként beletartoznak az Operation Eagle és Rusviet Revolution kiegészítők tartalmai is, és akkor a további küldetésekről és a többjátékos hadjáratokról még nem is esett szó.
Ha már újgenerációs konzolok, a töltési időre szerencsére nem lehet sok panaszunk. Ugyan nem termünk egy szempillantás alatt a különböző harctereken, de többnyire így is mindössze pár másodpercet kell várakoznunk, amit mondjuk, alapvetően nem is bánunk, hiszen két ütközet között legalább addig is gyönyörködhetünk egy kicsit Jakub Różalski műveiben. A legnagyobb kérdés persze az Iron Harvest konzolos átirata esetében az, hogy mennyire sikerült jól átültetni a műfajából adódóan kvázi PC-re termett alkotás irányítását és játékmenetét.
A válasz az, hogy igazából egész jól. Ugyan megvan benne a konzolos RTS-ektől megszokott esetlenség, például kissé nehézkes az egyes egységek és célpontok kijelölése, valamint a térképen való navigáció, azonban alapvetően sikerült, mondhatni, korrektül kontrollerre adaptálni az egérért és billentyűzetért kiáltó vezérlést.
Csőre tölts!
Az Iron Harvest Complete Edition mindenképp kötelező darab, a műfaj konzolos rajongóinak különösen, ha kedvükre való a Jakub Różalski által felépített lenyűgöző univerzum. Tartalom tekintetében nem igazán lehet belekötni ebbe a szépen megtömött kiadásba, bár grafikai téren ráfért volna még egy kis smink és alapozó, még ha a stílusa és hangulata eléggé rendben is van. Az irányítás kapcsán továbbá érdemes felkészülni némi a platformból és a műfajból adódó kihívásra, de ez szerencsére nem annyira vészes, hogy bárkit eltántorítson.