Amióta előretörtek a független játékfejlesztők, egyre nagyobb figyelmet kapnak a magukat komolyan nem vevő alkotások, nyilvánvalóvá téve, hogy a humoros kalandjátékok kihalása által hagyott űr betöltés után kiált. Csak épp a játékosok mostani generációja nem ugyanazt igényli, amit a kettővel korábbi: a legtöbb gamernek se ideje, se türelme nincs elég, hogy órákig agyaljon egy fejtörőn, ezért is akad kevés vicces point 'n' click csoda a piacon; ellenben kacagni mindenki szeret, és ha a nevetés felhőtlenségét egy repkedő kecske is képes garantálni, miért kellene kockáztatni egy olyan programmal, amihez agyra is szükség van?
Persze nem azt mondom, hogy a Goat Simulator egy ostoba játék. Pont ellenkezőleg, a mögötte álló felismerés úgy zseniális, ahogy van: alkotója ráérzett, hogy a minden komolyságot mellőző szórakozásra hatalmas igény van, amit ráadásul már megalapozott pár korábbi alkotás, így csak a hülye nem akar ezen a trenden pénzt keresni. Emlékeztek még a tavaly megjelent, ingyenes Goat Petting Simulatorra? A játék annyiban rokon a most megjelent Goat Simulatorral, hogy ebben is szerepel kecske, de persze a lehetőségek jóval korlátozottabbak. A játékos semmit sem tud csinálni szinte, csak ide-oda mászkálhat a végtelen 3D-s terepen, és persze megsimogathatja a kikötözött kecskét, akinek a nulla poligonérintkezési érzékenység miatt könnyű átnyúlni a fején. És mégis, rengeteg letöltést eredményezett a játék, sok nem játékos weboldalon is feltűnt, és az egyik legköveteltebb játék volt az „Ezzel játszunk…” sorozat rajongói által.
A lavina pedig nem áll meg: a Goat Simulator nagy siker, még a kritikusok is szeretik, sok kifejezetten pozitív cikk íródott róla, a kritikákat összegző Metacriticen pedig 62 százalékon áll -- ez összesen 7 pozitív, 14 megosztott és 2 negatív kritika eredménye, ami elég jó arány, tekintve, hogy mennyi élvezetes játék áll ugyanígy 62 százalékon. A felhasználói értékelések ráadásul sokkal jobbak, 7,8 ponton áll a Goat Simulator, összesen 374 pontozó átlaga alapján.
A Goat Simulator sikere egyébként másokat is megihletett: a Bear Simulator három hete tűnt fel Kickstarteren, a játékban egy medvét irányíthatunk, amely egy „mini Skyrimban” kalandozva éli a hatalmas ragadozó emlősök mindennapi életét. Vagy nem mindennapit, elvégre még horrorelemekkel is találkozhatunk a játékban. És hogy valaha elkészül-e? Naná: az oregoni Farjay Studios 29.500 dollárt kért a támogatóktól a Bear Simulator befejezésére, és bár ez is nagyon sok pénznek számít, a gamerek nem okoztak csalódást, és 78.702 dollárt hoztak össze eddig -- megjegyzem, még tíz nap hátravan a kampányból!
Természetesen nem valószínű, hogy a komoly AAA-kategóriás játékok egy nap eltűnnek, és mindenféle bizarr állatszimulátorok lépnek a helyükbe, szóval nyugi, a Battlefield 5 és a GTA 6 továbbra sincs veszélyben. Elgondolkodtató azonban, hogy az olyan indie remekművekkel szemben, mint egy Monaco vagy Starbound, a Goat Simulator és a Bear Simulator kelti fel a mainstream tömegek érdeklődését. Erről a két játékról az ország legnagyobb portáljai is híreztek, olyan oldalak, amik máskor abszolút nem foglalkoznak a játékokkal, vagy csak érintik a témát, de nem ássák bele magukat, mert más a profiljuk. És hogy mindez mit jelent? Egyszerű: sokan szeretnének gondtalanul szórakozni, ha pedig erre a kiadók is ráéreznek, egyre több vicces hülyeség jelenhet meg tőlük is, természetesen kiforrottabb formában.
Végezetül egy kérdés: megvennétek a Goat Simulatort és a Bear Simulatort? Válaszok és indokok kommentben jöhetnek. Előbbi játékról az alant látható „Ezzel játszunk…” videó bővebb tájékoztatást nyújt.
Hosszú válasz: A mai divatb@@zi társadalmat elnézve nem csodálkozok ezeknek a sikerén. Agyatlan az összes és mindenből képesek baromságot kreálni, még abból is aminek semmi értelme és komplett idiótaság. Na... de hogy visszafogjam magam: Sz@r a kereslet, sz@r a kínálat...
Viszont még egy ilyen ökörséget, pláne 10€-ért biztos nem vennék. Ez érvényes a kecske, a medve és a sebészszimulátorra is.
Kutyákból lehetne több fajta:
- játékos lelkű blöki: csak lefoglalja a cirmost oszt cső (birkózás, gombolyag, stb.)
- fegyelmezett: rávakkant a cicára és az elrohan.
- agresszív: a szerencsétlen jószág szétmarcangolása (tudom hogy nem szép, de mindet a jó eredményért) Rottweiler-t vagy Dobberman-t irányítva.
Sirtam a röhögéstöl
Deháááát csak 10 júró!!! Ez még a hülyének is megéri!
A szívem nagyon húz a realizmushoz, így egy játékban alap a vér jelenléte, de nem mint kötelező kellék, csak mellékes, lényegtelen fokozó. Például a megjelenése óta játszom a LoaOut-tal, ahol eleve vicces, hogy a karakterem milyen fejeket vág általánosságban, akár békés helyzetben, akár elhalálozáskor, amikor elveszti a lábait/karját, vagy amikor holtan is tud középső ujjat nyújtani.
Ha a vér uncsi, akkor kis időre mást nyomok, aztán vissza.
Van akinek tetszik az olyan "állat-irányítós" játék, remélem nő-szimulátor lesz-e . De az ilyen címek csak pár percre jók. Mert tapasztalatból mondva a legtöbb szimulátor ronda (tisztelet a kivételnek), illetve céltalanul értelmetlen, önismétlő és unalmas (és nem az autós játékokra gondolok).