Az HBO GO ajánlásai alapján magasan vezetheti a streamingszolgáltató nézettségi listáját a sokszorosan a legnívósabb Marvel filmnek kikiáltott Thor: Ragnarök. Bizonyos értelemben ez a Marvel-moziverzum kakukktojása, hiszen látványos paródiáját adja az egész képregényfilmes műfajnak. Mindeközben ugyanakkor minden perce élvezhető, végigizgulható a vérbeli rajongók számára (jóllehet ez – az első Hulk-epizód kivételével – a Marvel művek hangvételéről, komolyan vehetőségéről is elárul valamit). A rendező az a Taika Waititi, aki nem általkodik egyre több zsánerben randalírozni (legújabban a Star Wars-franchise jövője került a kezei közé). Az életműnek ugyan a Hétköznapi vámpírok vagy a Jojo nyuszi árnyékában kevésbé kreatív pontja ez, az emlékezetes beszólások és a tömérdek csavar azonban vitathatatlanul érdekfeszítő alkotássá teszi a Ragnarököt is.
Kritikaként elmondható, hogy a kezdeti pengeéles szituációk és parodisztikusan túlzó karakterrajzok – akárcsak a tavalyi Oscar-jelölt filmben – idővel finomodnak. Talán még karakteresebben ábrázolhatták volna a két testvér, a furfangos jó rosszfiú Loki és az együgyű, lovagias Thor hadakozását és úgy általában valahány figura szélsőséges tulajdonságait is jobban kiemelhették volna – bár Hulkra egy pillanatig nem lehet panasz. Ám így is olyan karikatúrákat és már-már a happy endet veszélyeztető szituációkat látunk, amik teljesen felfrissítik a Marvel univerzum amúgy is legfantasztikusabbnak számító, szerencsére kevéssé technicizált szériáját. És akkor a radikális zenehasználatról, ill. az arcba mászó vizuális parádéról még nem is beszéltünk... Vicces, izgalmas, fordulatos és a Bosszúállók-narratívából szerencsére kibeszélő, új vizekre evező mű a Ragnarök.
A Thor 4-ről itt olvashattok bővebben.
Korábbi ajánlóink a karantén idejére: