Szegény Xbox One-t még egy hete sem mutatták be, de lassan már több kritikát kapott, mint két bátyja összesen (mi sem kíméltük). Most Stewart Gilray, a Just Add Water (Gravity Crash, Oddworld: Stranger's Wrath HD) főnöke és Adrian Chmielarz, a People Can Fly (Painkiller, Bulletstorm, Gears of War: Judgment) korábbi alkalmazottja nyilatkozott róla negatívan az Eurogamernek.

Gilray első sorban azt nem érti, hogy ha az Xbox One egy „mindet az egyben konzol”, akkor miért van szüksége másodlagos eszközre a tévézéshez, mint például a TiVo. De hasonlóan értetlenül tekint az always-on, azaz a folyamatos aktív állapotra is.

Fejlesztők az Xbox One-ról

„Az egyetlen pozitív oldala a folyamatos aktív állapotnak a gyors bekapcsolás. Belépsz a szobába, azt mondod, hogy »be«, és már megy is. De ezt meg tudtam csinálni a PS3-mal és az Xbox 360-nal is, csak meg kellett nyomni egy gombot a kontrolleren. Személy szerint nem látom, mi előnyünk származik a folyamatos aktív állapotból, ha csak nem a távollétünkben történő, háttérben működő letöltés, ez azért nagy plusz lesz.”

Az sem lelkesíti, hogy akár kikapcsolja a gépet, akár készenlétbe állítja, a Kinect mindig figyel, hiszen azonnal reagál, ha a szobába lépve kiadjuk az „Xbox On” parancsot.

Kollégája, Adrian Chmielarz sincs éppen elragadtatva az eddigi információktól. Nem szeretne a tévéjével beszélgetni, vagy a kezét lengetni a készülék előtt, Skypolni meg aztán pláne nem akar, amikor éppen játszik. Azt ugyan elismeri, hogy a Kinect 2.0-nak vannak érdekes funkciói, például kíváncsi a szívverést figyelő lehetőségre, de egyiket sem tartja különösebben izgalmasnak.

Fejlesztők az Xbox One-ról

„Nehéz objektívnak maradni. Minden tiszteletem Spielberg úré, de a Halo TV-sorozat nem az az ok, amiért kiadnék 400 dollárt egy boxra (vagy bármi másra). Izgatottabb lettem, amikor megláttam Jonathan Blow-t a PS4 színpadán. Nem is az előadása miatt, hanem amit a Sony üzent általa.

De nézd, az örökkévalóságig beszélhetnék erről vagy arról a funkcióról, elemről, az egészről. A nap végére úgyis arra jutnék, hogy a probléma nem feltétlen a hardverben vagy a funkciókban van, hanem a leleplezés stratégiájában. Rendben, nem játékközpontú anyaggal nyitottak, azt kérem az E3-ra, de szeretném, ha a Microsoft világosabban fejezné ki magát, helyes elvárásokat támasztana.

Mert mi a játékok jövőjét akartuk látni, és ebből majdhogynem semmi sem lett, mindössze előre renderelt videókat mutattak, amelyek némelyike rosszabbul festett, mint azok a játékok, amik a PC-men vannak, meg egy kutya és egy hal MI-jét prezentálták. A pokolba, nincs okom egyik konzolt sem jobban preferálni, azt akarom, hogy mindkettő sikeres legyen -- több platformot a játékainknak, jeeee! De őszintén szólva, nem hiszem, hogy a Sonynál bárkinek is álmatlan éjszakája lett volna” -- fejezte be okfejtését Chmielarz.

Mondanak valamit az úriemberek. A Microsoft nagyon rosszul vezényelte le az Xbox One bemutatását, ami egyedül a Sony részvényeken segített, máson nem igazán. Ügyetlenek és unalmasak voltak, s a hét többi napján is csak tovább locsolták olajjal azt a bizonyos tüzet. A rossz kommunikáció miatt nagy a bizonytalanság, de úgy tűnik, a Microsoftot ez nem különösebben zavarja. Vagy csak nem tudják, hogyan legyenek úrrá a káoszon? Akármi áll a háttérben, egy biztos: az E3-on nagyot kell villantaniuk, ha feledtetni akarják ezt a káoszt.

Fejlesztők az Xbox One-ról