A korlátozás voltaképpen nem új keletű, a Microsoft már korábban is feltételekhez kötötte az Xbox Live Indie Gamesen történő megjelenést, ellehetetlenítve több játék kiadását a platformon. Például a méretkorlátozás, majd az értékesítési követelmények miatt nem jelenhetett meg tavaly az Oddworld: Stranger's Wrath HD változata Xbox 360-ra, holott 2005-ben ezen a konzolon debütált.
Ezt az üzletpolitikát továbbra sem kívánja feladni a Microsoft, csak azok a független fejlesztésű játékok jelenhetnek meg az Xbox One-ra, amelyek fejlesztői kiadási szerződést kötöttek a Microsoft Game Studiosszal vagy egy harmadik kiadóval, mint például az EA. Ezt Matt Booty, a Redmond Game Studios and Platforms vezérigazgatója erősítette meg. „Számítok arra az új generációval kapcsolatban, hogy új üzleti modelleket, új utakat fedezhetünk fel vele. De a Microsoft Studios egy kiadó, sok partnerrel dolgozik, ahogy sok más emberrel, akik digitális tartalmakkal foglalkoznak” – mondta Booty.
A Microsoft ezzel a makacs hozzáállással továbbra is kakukktojásnak számít a nagy konzolkiadók között, hiszen a Sony és a Nintendo az új generációs konzoloknál megengedi, hogy a független fejlesztők saját maguk jelentessék meg játékaikat a PlayStation Networkon és a Nintendo Networkon.
megértem én, hogy a konzolgyártóknak a játékokból, a licenszekből folyik a pénz.
de nézzük az ms-t:
- akárhogy is fényezik az eladásokat (kis hazugság, nagy hazugság, statisztika) a win8 erős bukásra áll (egyelőre, majd úgyis váltunk, ha nagyon, NAGYON muszáj lesz, mert 7-ről nagyjából minek?)
- ofiszt szorongatják, egyre több helyen ismerik fel, hogy az ms saját formátumai nem előnyt, hanem korlátot jelentenek a nyílt formátumokkal szemben;
- scarface kell a kutyának rt-vel együtt.
erre bejelentik az új xboxot. elméletileg nem, de reálisan kell a jövőben az állandó kapcsolat (számítási felhö-hö-hö-hő), visszamenőleges kompatibilitás nincs, stb. a konkurrencia részvényárfolyama megugrik (na hát ez a lOl).
de teremtsünk MÉG TÖBB korlátot, hogy a maradék három és fél potenciális vásárlóból is elvegyük a kedvét kettőnek: nincs indie játék.
a casual piac elképesztő iramban növekszik (tudom, indie nemegyenlő casual, de jócskán van átfedés). magamról tudom, hogy míg elit, értékelésben és árban sokra taksált játékok porosodnak a steam accomon, az alkalmi játékokba rendesen pakolom az órákat - s úgy tűnik nem vagyok egyedül.
jobb (vagy legalábbis okosabb) helyeken - pl steam - már rég rájöttek, hogy a sok occó, párdolláros játékból valami istentelen pénzteket lehet leszakítani: a loser user megveszi, mert csak 2-3 usd/eu/akármi, azon az alapon, hogy ha élvezkedik rajta 3 órát, már jobban járt, mint egy cod-dal, vagy akármi új úthengerrel. egy része kaki, másik része gyönygyszem, az említett user nem is annyira loser.
de úgy látszik, ez a pénz az ms-nek nem kell. mert úgyis minden olyan jól megy...
(ja és nem vagyok ms ellendrukker - na jó, vagyok, de tekintve az alternatívát akkor már inkább ms.)
Remélem jún 10-én kiderül mit tud a PS4 még..és nem lesz gond. :) Bízóm a Sony-ban. :)
EZ AZ MICROSOFT!!
EZ AZ MICROSOFT!!
R.I.P. Xbox 1.
Amúgy is , elmondtam az ismerőseimnek az új xboxot és ez volt a válaszuk: Ugye most álmodok?
Bevallom inkább vennék egy Commodore 64-et az Xbox One áráért , mert ezt a Rézmagnót én meg nem veszem.
Amúgy én is PS4-et fogok venni.