Ha nem szeretnél lemaradni semmiről, akkor neked szól az Ez történt rovatunk, melyben összefoglaljuk a hét eseményeit: röviden azon apróságokat, amiről a héten nem írtuk, s felsorolva azokat, amikről részletesebben értekeztünk. Jó böngészést és olvasgatást!

PC

Peter Molyneux, nem pironkodott, s a Develop magazinnak kijelentette: a Fable 3 katasztrófa volt. A híres/hírhedt tervező elmondása szerint jól látható, hogyan épül le egy ötlet annak megfogantatásától kezdve a fejlesztésen át addig a pontig, amíg késznek nevezhető a program.

„A Fable számomra egy lenyűgöző, vicces, művészi és érdekes kis gyöngyszem volt, amivel bárki játszhatott volna, azonnal elmerülve benne, s megérinthette volna a játékost. Sajnos ez a fejemben létező gyöngyszem sosem jöhetett létre, mert mindig voltak hiányosságok.”

Molyneux szerint a Fable 1 is már hibás volt, de a folytatás már a jó irányba indult el, hogy aztán a harmadik rész tönkrevágja az egészet; túl nagy lett a játék. Ha mindent elölről kezdhetne, akkor pont annyi változtatást hozna a Fable 3-ba, mint amennyi a sorozat első két része között volt, aztán pedig egy évet a játék csiszolására szánna -- de szerinte még így sem lehetne tökéletes a Fable 3. 

A Worms játékokkal jeleskedő Team17 hamarosan kész bemutatni az új játékát, ami rendhagyó módon egy teljesen új szellemi tulajdonra alapoz -- ilyet tíz éve nem tettek a srácok, így különösen izgatottak vagyunk. A játék a Flockers nevet kapta, s Debbie Bestwick, a Team17 vezetője úgy fogalmazott, hogy ez az elmúlt évtized legfontosabb projektje a stúdió számára, ám azt már nem tudtuk meg, hogy pontosan mit kapunk.

A Flockers a PlayStation Open Day keretében mutatkozott be, a jövő héten pedig a formális bejelentés is megtörténik, ami remélhetőleg több részletet is hoz, mint egyetlen logót.

flockers-logo.jpg

Tim Schafer a Kotakunak adott interjújában elmondta, hogy mióta a kezükben vannak a saját játékaikra vonatkozó kiadói jogok, azt vették észre, hogy a régebbi, kevés eladást felmutató programjaik igen sok pénzt hoznak a konyhára -- persze ez a sok pénz relatív. Schafer megjegyezte, hogy amit keresnek, az olyan nagy cégeknek, mint az EA vagy az Activision, csak egy csöpp lenne a tengerben, de nekik, mint egy kis stúdió, igenis sokat számítanak. A pénzügyileg bukásnak számító Brütal Legend például segített abban, hogy pénzeljék a Broken Age fejlesztését, a kultklasszik Psychonauts pedig mindig nagy példányszámban fogy, amikor akciós.

A Double Fine és Tim Schafer azonban ennyivel nem szeretne megelégedni, s a stúdió feje azon dolgozik, hogy megkaparintsa az azokra a játékokra szóló jogokat, amiket a LucasArts-os időkben készített, például a Grim Fandangóét és a Full Throttle-ét. Ezeket szeretné a birtokában tudni, hogy biztonságban legyenek, vagy ha egyszer szeretne ezekkel valamit kezdeni. Sajnos eddig nem állt kötélnek a LucasArts, illetve a Disney. 

A héten egy óriási patch jelent meg a Wasteland 2 bétájához. Ebben új animációk, rombolható fedezékek, új pálya (börtön), javítások és finomhangolások kaptak helyet, szóval minden, ami szem-szájnak ingere. A teljes lista a hivatalos oldalon tekinthető meg, míg alant egy videó, ami jó betekintést ad a változtatásokba.

A Tropico sorozat ötödik részéről egy ideje nem hallottunk, a hét végén azonban a Kalypso Media bejelentette, hogy az építős-uralkodós játék következő felvonásának bétatesztje márciusban indul. A Tropico hivatalos oldalán lehet jelentkezni. A cím sok újdonságot, fejlesztést fog hozni, melyek közül az egyik legnagyobb a dinasztiák megjelenése.

Az olasz MixedBag indie fejlesztőstúdió új játékot jelentett be, mely PC-re, Linuxra, Macre, PS4-re, PS Vitára, Wii U-ra, és iOS-re jelenik meg. Címe forma.8 lesz és egy érintőképernyős eszközökre írt irányítási rendszerből változott át egy játékká. A program „főszereplője” egy apró kutatóműhold, mely egy baleset következtében egy idegen bolygóra kerül, ahol elszigetelődik, és meg kell találnia egy energiaforrást, mielőtt túl késő lenne. A leírás nagyon ígéretes: a műholdnak minden információ, fegyver, és felszerelés nélkül kell elkezdenie a kutatást, miközben meg kell küzdenie a bolygó teremtményeivel. Gyönyörű, kézzel rajzolt vektorgrafika kelti életre a játékot, a térnek azonban mélysége lesz. Különlegessé pedig az teszi, hogy semmilyen szöveges kiírás vagy beszéd nem fogja segítenie a játékost, csakis kizárólag a hangokra, zenékre, és vizuális élményre támaszkodhat egészen a program végéig. Kaptunk egy trailert is, melyet erősen ajánlott megnézni.

Megjelenési híreink: az Age of Wonders 3 március 31-én kerül boltokba, az Age of Mithology Extended Edition pedig a Steamre költözik. Ezen kívül valamikor májusban várható a The Swapper PS3-ra, PS4-re és PS Vitára (van Cross-Buy), illetve a Warhammer 40K: Storm of Vengeance március 27-én fut be, ez ráadásul kapott egy új videót is.

A Trials Fusion április 16-án jelenik meg 20 dolláros áron digitális letöltésként, vagy 40 dollárért dobozos verzióban, egy Season Pass társaságában. A motoros játékhoz, melyet kifejezetten újgenerációs konzolokra készítettek, megjelent egy trailer is, melyet alább láthattok. Természetesen a lényeg nem változott: nyaktörő mutatványok bemutatása, a lehető leggyorsabban, az idő ellenében.

Nem tudom, hogy Peter Jacksonnak a pénzszerzésen kívül van-e más jogos indoka arra, hogy a 310 oldalas Hobbitból három darab három órás filmet készítsen, de tény, hogy minőségben nem igazán közelítik meg az iszonyúan sikeres Gyűrűk Ura trilógiát. Persze azt egy ideje tudjuk, hogy a Hobbitból is készül LEGO-játék, csak eddig a megjelenés dátuma volt bizonytalan. A Warner Bros. Interactive a napokban közölte, hogy a legó Zsákos Bilbó április 11-én indulhat el a nagy kalandra Gandalffal és Tölgypajzsos Thorinnal együtt. Az Egyesült Államokban egy 500 gigás PS3-mal együtt is megjelenik a játék, igazán kedvezményes, 269 dolláros áron.

Néhány új kép jelent meg a Murdered: Soul Suspectből.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

A Command & Conquer: Renegade rajongók által megépített, teljesen ingyenes változata, a Renegade-X immáron bárki számára letölthető, csak a hivatalos oldalra kell ellátogatni. Figyelem: a program még bétaállapotban van, így hibák várhatók.

Három játékkal bővült a Humble Indie Bundle 11: az átlagárat megütő játékosok a FEZ-t, a Starseed Pilgrimet és a Beatbuddyt is megkapják. Az ajánlat keddig tart.

Az Ace Combat: Assault Horizon is szakít a Games for Windows Live rendszerével, hogy a jóval kezesebb Steamet használja. A játék képes lesz megtartani a mentéseinket és achievementjeinket, de ehhez bizonyos lépéseket meg kell tennünk -- szerencsére a pontos folyamatot leírta nekünk a Namco Bandai. Az Ace Combat: Assault Horizon április elsejétől kizárólag a Steamen lesz elérhető, s aki addig nem vált, az elveszíti a mentéseit és eredményeit.

Mai szemmel nézve horribilis a Grim Fandango irányítása (kurzorbillentyűkkel megy a móka), ám elég csak a moddereket ráállítani a dologra, ők ugyanis bármire képesek. A nagy feladatot ebben az esetben egyetlen ember, Tobias Pfaff végezte el, aki sikeresen hozta el a játékba az egértámogatást, s így már úgy teljesíthető a program, mint minden rendes kalandjáték -- az alkotás persze nem tökéletes, s Pfaff is figyelmeztetett arra, hogy belefuthatunk egy olyan hibába, ami miatt nem teljesíthető a játék, így mentsünk gyakran.  Így néz ki gyakorlatban a mod:

Megjelent a Diablo 3 gigászi, 2.0.1-es frissítése, amiről a Blizzard oldalán minden egyes információt részletekbe menően elolvashattok, de a lényeg, hogy itt a Loot 2.0, ami intelligensebben osztja az értékes tárgyakat.

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!

1 2