Az X Rebirth indulása döcögős volt, mint egy tipikus magyar út. Még félkésznek is csak félve meri nevezni az ember, mert annyira nem volt előrehaladott állapotban, ezért az Egosoft bocsánatot is kért a játékosoktól. Azóta azonban sok patch lefolyt a digitális folyókon, lassan elkészül az X Rebirth, legalábbis játszani már lehet vele egy ideje, ha nem is döccenők nélkül.
A héten érkező 1.25-ös folt az 1.24-eshez hasonlóan szintén radikális rovarirtást végez, miközben itt-ott megváltoztatja a programot, és még néhány új elemet is beleszuszakol, hogy lazítson kicsit a játékosok feszült idegein -- és nem csak azzal, hogy a hajók immár átnevezhetők. Az egyes NPC-knél megjelenő párbeszéd-minijátékok után például most már választhatunk, hogy mit szeretnénk megtudni; ha mondjuk az NPC egy kereskedő, választhatjuk a kedvezményt vagy érdeklődhetünk a felbérelhető pilóták hollétéről.
Egyszerűsödik a kereskedelem is az ügynökök bevezetésével, akik felbérlésük után mindig értesítenek az adott űrállomás ajánlatairól. Sőt, ezt a funkciót összekötik az űrhajónk kereskedelmi számítógépével, valamint az űrállomásonkénti összes ajánlat immár elérhető lesz az állomások infómenüjében. Mindezek mellett feljavították a célzás funkciót, immár az X3-játékokban használt mintát követi. Példával elmagyarázva: ha lenyomjuk a SHIFT+F-et, akkor a számítógép becélozza a célkereszthez legközelebb eső objektumot, ha a SHIFT+E-t, akkor a legközelebbi ellenséget veszi célba. Mindezekről a lenti videó képes összefoglalót is ad, így láthatjuk, hogyan is működik a dolog élesben.
A közeli jövőről is szó esett, így például az X Rebirth a következő hónapokban jobb Steam-támogatást kap, javítják a menüket, a joystickok és más beviteli eszközök működését, megkapjuk a 64 bites exe-t, és számíthatunk egy nagyfokú újratervezésre is. Összességében elmondható, hogy az Egosoft nem hagyott fel az X Rebirth fejlesztésével, csak kicsit túl korán adtak hozzáférést a programhoz.