A Starbreeze Studios egy 1998-ban alapított firma, s noha fennállásuk során több remek játékkal is megörvendeztettek minket, nem nevezhető anyagilag sikeresnek a csapat. A stúdió vezérigazgatója elárulta, hogy a működésük 15 éve során, 2013 júniusáig összesen 14,4 millió dollár veszteséget halmoztak fel, ami talán mondani sem kell, nem túl jó mérleg -- mindez azonban a közelmúltban megváltozott.

A Starbreeze üzleti stratégiát váltott, átszervezte a belső rendszerét, s nagyobb figyelmet szentelt a saját portékáinak, ezek együttes hatása pedig azt eredményezte, hogy két negyedév, vagyis hat hónap alatt 15,94 millió dollár profitra tettek szert, vagyis eltüntették az évek során felgyülemlett veszteséghalmot. Egy igazi sikertörténettel állunk tehát szemben.

A siker, talán nem meglepő módon, a digitális terjesztés szárnyalásának köszönhető. Mint megtudtuk, az elmúlt félévben az eladások elérték a 20 millió dollárt, ami 4 millióval több, mint tavaly ilyenkor. A legtöbben a Payday 2-t vásárolták meg, ez ugyanis egyedül 18,56 millió dollárt hozott a konyhára; mellette eltörpül az eredeti Payday: The Heist a maga 1,18 milliójával, a Brothers: A Tale of Two Sons pedig pláne, hiszen ez csak 245 ezer dollárt tudott felmutatni.

A nagyszerű pénzügyi eredmények ismertetése mellett a Starbreeze közölte: új megállapodást kötöttek a Payday 2 kiadójával, a 505 Gamesszel, s így a népszerű játék nem csak 5 DLC-t fog kapni, hanem az elkövetkezendő két évben egy egész sor bővítményt is. A cél az, hogy a piac legjobb kooperatív játékává faragják a programot.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!