Ha nem szeretnél lemaradni semmiről, akkor neked szól az Ez történt rovatunk, melyben összefoglaljuk a hét eseményeit: röviden azon apróságokat, amiről a héten nem írtuk, s felsorolva azokat, amikről részletesebben értekeztünk. Jó böngészést és olvasgatást!

PC

A héten olyan folytatás került bejelentésre, amire nem igazán számítottunk, jön ugyanis a Shelter 2. A Might and Delight eredeti játékában egy borzmamát kellett alakítani, akivel az volt a feladatunk, hogy mindenáron megvédjük a csemetéinket, a folytatásban pedig hasonló, ám mégis más feladat vár ránk -- a Shelter 2 a fejlesztők megfogalmazása szerint egy szellemi folytatásnak tekinthető, hiszen itt már egy ragadozót, egy nőstény hiúzt alakítunk.

Az alapfeladat persze nem változott, hiszen itt is a kölykeinket kell megvédenünk, ám a mód, ahogy ezt tesszük, egészen más. Vadászni fogunk, hogy a zord környezetben biztosítani tudjuk a családunk számára a betevő falatot, s minél ügyesebbek vagyunk, annál biztosabb, hogy minden csöppség megússza a kalandot. A hiúzlét azonban nem fenékig tejfel, ugyanis hiába egy erős, ügyes és gyors nagymacskát irányítunk, a vadászterület óriási, az elemek pedig ellenünk dolgoznak, így akárcsak egy borzként, itt is nehézségek egész sora vár majd ránk. Alant az első trailer, a játék pedig ősszel jön PC-re.

75 újabb játék került be a Steam Zöld Út programba. A teljes lista itt található, érdemes átböngészni, hátha megtetszik valami.

Az Early Access egy dolog, a Nether viszont olyan korai stádiumban vált játszhatóvá, hogy sokan arra sem jöttek rá, miféle játékot vettek. Most viszont megérkezett a Territory Wars update, ami meghozta az áhított struktúrát: a Netherben immár törzsekhez csatlakozhatunk, épületeket foglalhatunk el és háborúzhatunk, hurrá.

Nem igazán játékos hír, de talán páran örülnek neki, hogy április 8-án megérkezik a Windows 8.1 első nagy frissítése. Elvileg az interfész fog finomodni kicsit, hisszük, ha látjuk.

Elindult az Epic Games új játéka, a Fortnite weboldala. A program egy különös, képregényes stílusú online lövölde-kraftolás keverék akármi, amit Unreal Engine 4 hajt, és vagy ezer éve készül. Megjelenés PC-re, Xbox One-ra és PS4-re várható.

Mindenki kedvenc szakszerű orvosszimulátora, a Surgeon Simulator iOS-re is elérkezett, a VG247 munkatársa pedig elvégzett egy kegyetlen fogászati beavatkozást. Érdemes megjegyezni, hogy nemsokára a PC-s változat is kibővül a mobilos extrákkal.

Megérkezett a Monaco utolsó, negyedik frissítése, mely a Fin névre hallgat. A fejlesztők szerint brutális nehézséggel bír a játék, aminek a rajongók csak örülhetnek, hisz a Monacót pont hogy kegyelmet nem ismerő kihívásfaktora tette legendássá.

Emlékeztek még Adam Orthra? Tujátok, ő volt az a fickó, aki az Xbox One bejelentése után Twitteren indított hadjáratot a gép akkor még kőbe vésettnek mondott DRM-je érdekében, és bejáratta a #dealwithit hashteget. Nos, Adam azóta túl van egy heveny idegösszeomláson, előadásokat tart lelki felépüléséről, és nem mellesleg űrhajós túlélőjátékon dolgozik. Az Adr1ft egy amnéziás űrhajósról szól, aki megpróbál életben maradni a lehetetlen körülmények között. Stílusát tekintve a játék belső nézetes horrorkaland, a hivatalos oldalon képeket is láthattok.

A World of Tanksszel világhírre szert tevő, és közben gigantikus méretűre hízó Wargaming.net 2014 folyamán 10 millió dollárt kíván belepumpálni az eSportok világába. Tavaly „csak” 8 milliót költöttek el erre, mindezt úgy, hogy a World of Tanks cirka 80 millió regisztrált játékossal rendelkezik.

Pár napja egy fejlesztői videó keretében láthattuk, hogy milyen játszi könnyedséggel lehet használni a Ubisoft új generációs grafikusmotorját, az elsőként a The Divisionhöz használt Snowdrop Engine-t; szinte legózás egy pálya vagy egy épület felépítése, így több időt hagyva a fejlesztőknek arra, hogy megcsillogtathassák a kreativitásukat. Az eszköz tehát gyors és hatékony munkát tesz lehetővé, de ez nem minden, ugyanis a Ubisoft Massive fejlesztője szerint a Snowdrop Engine képességeiből a kisebb csapatok is profitálhatnak.

Rodrigo Cortes elmondta, hogy a motort tervezését öt évvel korábban kezdték meg, s végig az járt a fejükben, hogyan lehetne egy kisebb csapattal felvenni a versenyt az ipar gigászaival és az általuk készített AAA-kategóriás játékokkal. Azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy egy versenyképes eszközkészletet készítsenek, amivel a kis cégek is megszorongathatják a nagyokat -- így született meg a Snowdrop Engine és a The Division.

Dylan Browne szeretne egy pszichológiai túlélőhorrort készíteni. A projekt neve Caffeine, s ebben egy látszólag üres, koffeint bányászó űrhajón magához térő gyereket alakítunk, akivel a sötét és rémisztő folyosókat bejárva kell kiterítnünk, hogy mi történt és hova tűnt mindenki, az ugyanis hamar világossá válik, hogy valami nagyon rossz dolog történt, s az sem kérdéses, hogy a látszat ellenére nem vagyunk egyedül.

Egy kezdetleges demó már letölthető, ám ez nem ad teljes képet a játékról, legalábbis abban a tekintetben, hogyan fog kinézni, az anyag ugyanis az Unreal Engine 3-mal készült, az egyszemélyes fejlesztőcsapat pedig az Unreal Engine 4-ben álmodta meg a játékát -- készült hát egy videó is, amiben teljes UE4 pompájában csodálhatjuk meg a jelenleg a pénzgyűjtés szakaszában járó Caffeine-t.

Chris Roberts is megszólalt az Oculus Rift felvásárlásának ügyében, s mint kiderült, ő is támogatja az üzletet, mondván a Facebook pénze szükséges ahhoz, hogy valóban kiváló eszköz lehessen a virtuális valóság szemüveg. „Drága mulatság hardvert készíteni. Mielőtt akár csak egyetlen Riftet is el tudnál adni, több száz milliót kell költened a tervezésre és a gyártási folyamatra, ha az a célod, hogy a Riftet, és ezzel együtt a virtuális valóságot relevánssá tedd a piac számára.” Ezen felül Roberts szerint a Facebook segíteni tud majd abban, hogy az Oculus Rift több emberhez jusson el, vagyis hogy a cég a többi nagy hallal versenybe tudjon szállni.

oculus-rift-alt2.png

Chris Roberts továbbá elmondta azt is, hogy nem kell félni, a cégét és a Star Citizent nem fogja egy nagyobb vállalt felvásárolni, meg lehet nyugodni.

Egy harmadik fejlesztő is távozott a Valve berkeiből, hogy az Oculus Riftten dolgozhasson. Michael Abrasht és Atman Binstockot most Aaron Nicholls követte, aki a virtuális valóság szemüveg kutatási és fejlesztési osztályán fog dolgozni. Korábban a Gears of War, a Halo 3 és a Jade Empire programozója volt, majd a Microsoft Studiosnál tevékenykedett, karrierjének legutóbbi állomása pedig a Valve egyik játékmenet-tervezője volt.

A Warface két évvel az indulása után már 25 millió regisztrált tagot számlál, de hogy ebből mennyi az aktív játékos, azt már nem tudjuk. Te kipróbáltad már a Crytek free-to-play lövöldéjét?

Az idei DotA 2: The International bajnokság július 18. és 21. között kerül megrendezésre, a szokott helyen, a seattle-i Key Arenában. A jegyek április 4. óta vásárolhatók: a legolcsóbb 100 dollár, az arénába szóló ülőhelyek 200 dollárba kerülnek, míg a VIP beugró 500 dollárt kóstál, de cserébe hat napot tölthetünk a helyszínen, találkozhatunk a fontosabb emberekkel, illetve az esemény fináléja utáni partira is hivatalosak vagyunk, ha mélyen a zsebünkbe nyúlunk.

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!

1 2