Rengeteg felhasználó szerint a ray tracing mindössze parasztvakítás, amit a legtöbben be sem kapcsolnak, mert annyival nem lesz szebb tőle a játék, de kvázi megfelezi a képkockák számát. Arról nem is beszélve, hogy ray tracingre alkalmas videókártyákért pofátlan összegeket kérnek el a cégek, amire érthető módon nem mindenkinek van pénze. Így aztán azt gondolhatnánk, hogy esetleg a gyártók is kezdik belátni, hogy a sugárkövetés így, ebben a formában zsákutca. Erről azonban szó sincs, a Microsoft pl. most jelentette be a DirectX Raytracing 1.2-t.
Láttátok már legújabb videónkat?
A reklámszövegek alapján a DXR 1.2 őrületes teljesítménynövekedést hoz az "opacity micromaps" és a "shader execution reordering" segítségével. És hogy mik ezek? Előbbi az átlátszósági adatokat kezeli hatékonyabban, míg utóbbi a renderelés hatékonyságán javít, a vizuális minőség romlása nélkül. Állítólag. Ugyebár jó lenne ezt működés közben is látni, de erre még várnunk kell: a DXR 1.2 preview veziója jövő hónapban élesedik, reméljük akkor már több konkrétummal szolgálnak a fejlesztők.