Az Obsidian Entertainment közreműködésével az inXile Entertainment már lázasan dolgozik az eredeti Fallout elődjének is felfogható Wasteland folytatásán. A projekt a Kickstarternek köszönheti azt, hogy megvalósulhatott, hiszen egy ilyen régi vágású szerepjátékra a mai piac trendjeit nézve nem sok kiadó adott volna pénzt -- ám a rajongókból és érdeklődőkből még mindig akad szép számmal, s ők nem voltak restek megelőlegezni a bizalmat egy tapasztalt csapat nevének és ígéreteinek láttán.
Az öreg motorosokból álló banda az eredeti játékhoz teljes mértékben hű folytatást fog készíteni, megtartva annak minden fontos elemét, de ahol lehet és kell, ott javítani fognak a formulán. A frissen kiadott játékmenet-videóból most meg is nézhetjük, hogy hol tartanak a srácok -- annyit előjáróban azért elárulunk, hogy pofásan fest a játék, még félkész állapotban is.
Amúgy meg a Commandoshoz semmi köze sincs az izometrikus nézeten kívül. A kezelőfelület paneljai a fejlesztők szerin csak a bemutatóhoz lettek összedobva, ez még módosítva lesz a jövőben.
Forrás? Vagy ezt csak úgy "hallottad" a neten/haveroktól?
Ez a játék.. Aki szerette a Commandost (ezt a nevet kimondani de jól esik), anno, a régi szép időkben, annak biztos tetszeni fog. Elég erősen hasonlít rá. Csak én nem értem, annak a középső panelnak miért kell ekkorának lennie??? Miért kel ekkora szeletet kivágni a játékból? Nem értem
Mégis honnan veszed hogy nem hozta vissza? Szerintem ez dollárba átszámolva is több tízmilliós összeg, és nem hiszem hogy ennél többe került volna a fejlesztés+a marketing+egyéb költségek.
A hangulat elsőosztályú, a stílus pedig megfelelően összetett. Csak álmodozni lehet, tudom, de talán egyszer a Fallout is kap egy hasonló folytatást.
Ott volt a CD Projekt is az 1 millió eladott Witcher példányával példának okáért. Mennyire büszkék voltak rá (minden joggal), hogy „hiszen ez egy hatalmas tett, királyok vagyunk.” S szerinted visszahozta nekik a fejlesztési költségeket?. Fenéket. Attól függetlenül még nem mentek csődbe. S szerintem ezzel tisztában voltak a leges legelejétől.
De hány kiadót láttál már károgni, hogy eladtak 4 milkát ebből, meg abból, de nem elégedtek meg vele egyszerűen.
Most gondoljunk csak bele: eladnának egy mai kalandjátékból mondjuk 1 millió példányt. Szerinted? Hatalmas eredmény lenne, de valószínű nem hozná vissza a ráfordított pénzt. S ezért akkor ne is finanszírozzák egyáltalán őket?
Konzol az azért más tészta ilyen szempontból, mert egy csomó certifikációs folyamaton túl kell esnie az adott programnak, hogy felkerülhessen egyáltalán a játék a rendszerükbe - most a digitális dolgokra gondolok természetesen.
De ennek ellenére azért mégis hány kisebb indie cucc felkerült (ami egy olyan szegmens, ami valljuk be nem éppen dúskál nagyon sok pénzben), s mégis milyen sikeresek (viszonyítva, relatív persze) voltak. Braid, Flower például. S nem hinném, hogy egy kisebb költségvetésű kalandjátékot többe kerülne feltenni a rendszerükbe, mint egy ilyen Braid szintű (ismét csak általam nagyon szeretett) játékot. Meg lenne rá a lehetőségük, csak egyszerűen egy ilyen stílust nem lehetne ott kiknek eladni.
OK, adok 30 milliót egy AAA színvonalú RTS-re/kalandjátékra/RPG-re. De ehhez kéretik többmilliós eladást produkálni.
Ez persze nem fog összejönni, mert konzolon nem veszik ezeket a stílusokat, egy platformon (PC) meg nem fog több millió összejönni.
No persze a kiadók még véletlenül sem gondolkodnak azon, hogy tessék itt van 4-5 millió dollár, lehet csinálni belőle egy jófajta kalandjátékot/RTS-t/RPG-t. Ennek az árát pár százezres eladással a PC-s piac is visszahozná az esetek többségében. Csak manapság a kiadók vagy sokat vagy semmit hozzáállással dolgoznak.
Szóval nem tudok egyetérteni a "PC-s játékosok" piedesztára emelésével, mert például az RTS-ek lassú kihalását sem lehet a konzolosokra fogni, egész egyszerűen a PC-s játékostársadalomnál sincs már akkora igény a mély és összetett játékokra, mint ahogy azt te beállítod. Nem lehet mindenért a kiadókat hibáztatni, nyilván nem fognak milliókat ölni egy olyan projektbe, aminek soha nem fog visszajönni az ára.
De miért nincsenek konzolokon? Mert ugye ott nincs kereslet. Dreamfall is megjelent konzolra, de szerintem ha 20 darab elkelt belőle, akkor sokat mondtam.
A lényeg: PC-n ugye elég szép számmal képviselteti magát a műfaj manapság, de ezek inkább ilyen alacsonyabb költségvetésű projectek (Resonance pl.), indie cuccok. Vannak szép számmal, van is igény rájuk. DE! Egy nagyon, komolyabb költségvetésű kalandjátékra egy kiadót NAGYON nehéz lenne már rávenni, hogy: " hé, figy, dobjál már meg pár millióval a következő point&click kalandjátékomhoz". Szinte lehetetlenség. Példának okáért tegnap indult a Dreamfall Chapters KS-is. Ragnar is elmondta, hogy esélytelen lett volna hagyományos úton ezt az egészet finanszírozni. Évekig várták a rajongók, de nem volt rá lehetőség, többek között emiatt is.
Tehát van kereslet PC-n ezekre a játékokra? Igen. Finanszírozzák az ilyen játékokat a kiadók? Nem nagyon. Konzolokon van kereslet? Nincs. Minek csinálnának rá? Át lehetne portolni őket simán, de ki játszana velük?
S erre gondoltam a W2 esetében is.
Ezért van a kickstarter most, s ezért egy baromi nagy lehetőség ez az egész.