Észak-Amerikában hatalmas sikert aratott a 2003-as Broadway-musical alapján készült Wicked, ami december 31-én VOD-on is megjelent, habár még mindig fut a mozikban. A filmiparban nem szokás nyilvánosságra hozni, hogy mekkora összeg folyt be a digitális értékesítésekből, azonban példátlan módon a zenés fantasy mögött álló Universal elárulta, hogy az USA-ban, illetve Kanadában az első napon 26 millió dollárt, az első héten pedig 70 millió dollárt termelt VOD-on a Wicked, így megelőzte a Super Mario Bros.: A filmet, amely az első hetében 44 millió dollárt kaszált digitális formában.
A hollywoodi stúdióknak nem szokásuk konkrét számokat közölni a büdzsékről és a bevételekről, a digitális forgalmazásról pedig még annyit se, a Universal pedig feltehetően azért ilyen szószátyár, mert büszke a sikerre, ami egyben azt a sejtelmet is megerősíti, hogy VOD-on tényleg jól teljesítenek a filmek.
A Wicked digitális premierjével kicsivel több, mint egy hónapot vártak az amerikai mozis bemutató után, a film pedig 2024 harmadik legnagyobb bevételt elért produkciója lett hazai terepen az Agymanók 2 és a Deadpool & Rozsomák mögött. Összesen 453 millió dollárt termelt az USA-ban, és ebből 10 millió úgy folyt be, hogy már VOD-on is elérhető volt. Ugyanakkor világszinten „csak” az év hatodik lenagyobb mozis sikere 683 millió dollárral, azonban a Universal így sem panaszkodhat, jogosan bonthatják a pezsgőket. Főleg úgy, hogy az online bevételek 80%-át megtarthatják, szemben a mozis jegyeladásokkal, amiknek nagyjából csak a fele jut vissza a stúdiókhoz. És ezzel még nincs vége, idén novemberben érkezik a folytatás, a Wicked For Good, amitől szintén szép eredményt várnak a fejesek.
A borítóképek forrása: Universal