Mivel ez már a negyedik cikkünk a témában, mostanra talán mindenki hallott róla, hogy ma ünnepli a 20. születésnapját az eredetileg GameCube-ra megjelent Resident Evil 4, avagy minden idők egyik legnagyobb hatású videójátéka. Tekintve, hogy egy legendás címmel állunk szemben, természetesen rengeteg kulisszatitok és érdekesség derült ki róla az elmúlt években, évtizedekben – eléggé köztudott például, hogy többször is újrakezdték a produkció fejlesztését, a legelső verziót pedig ma már úgy ismerjük: Devil May Cry. Vannak azonban olyan kisebb apróságok, amik talán elkerülték a rajongók figyelmét, ezekből szedtünk most össze négyet.

resident-evil-4-5.jpg

A kép forrása: Steam

A rendező és az ő levágott feje

A Resident Evil 4 első körben ugyebár a Nintendo akkoriban kevésbé kelendő konzolján, GameCube-on látott napvilágot a Capcom Five nevű megállapodás részeként (ennek részleteiről ITT értekeztünk), ám a program kimagasló sikere és minősége miatt várható volt, hogy előbb utóbb a kor legismertebb játékgépére, PS2-re megjelenik. A széria atyja, valamint a negyedik felvonás rendezője, Mikami Sindzsi azonban olyannyira ellenezte a dolgot, hogy azzal fenyegetőzött, ebben az esetben elhagyja a Capcom kötelékét, egy interjú során pedig egyenesen úgy fogalmazott, hogy „levágja a saját fejét”, ha ez megtörténik. Mivel az alkotás néhány hónappal később befutott PlayStation 2-re, a játékipari legenda feje pedig a helyén maradt, feltételezhetjük, hogy csupán költői túlzás volt ez a nyilatkozat, mindenesetre később sem feledkezett meg róla az alkotó, a God Hand című beat’ em up játékában ugyanis volt egy kutya, ami a Mikami's Head (Mikami feje) névre hallgatott.

Az egyetlen rendezés

Ha pedig már szóba került a sokszor bizonyított művész, arról a tényről sem szabad megfeledkeznünk, hogy bár Mikami Sindzsihez társítjuk a szériát, valójában csak az első és a negyedik epizódot rendezte ő, minden más esetben csupán producerként volt jelen a munkálatok során. Eredetileg a születésnaposunkon sem ő, hanem a második felvonást jegyző Kamija Hideki ügyködött volna, ám a szintén tehetséges tervező víziója végül túl akciódúsnak bizonyult (még ahhoz képest is, ami végül felkerült a boltok polcaira), így az elképzelései a 2001-es Devil May Cry-ban öltöttek testet, Sindzsi pedig kezelésbe vette a korszakalkotónak bizonyuló projektet. A sors keze, nemde?

resident-evil-4-merchant.jpg

A kép forrása: Capcom

 A The Merchant majdnem visszatért

A Resident Evil 4 egyik legtitokzatosabb karaktere egyértelműen a The Merchant, akiről fogalmunk sincs, honnan érkezett, megfertőződött-e a parazitával, vagy hogy mikénk szerzi be a portékáját. Ettől függetlenül örülhettünk a jelenlétének, hiszen neki köszönhetően tudtunk felkészülni a ránk váró megpróbáltatásokra, a cukrosbácsira hajazó szereplő ráadásul a széria egyik legrosszabb (számozott) epizódjának tartott Resident Evil 6-ban is majdnem tiszteletét tette, bár nem a hagyományos értelemben. A TPS egyik koncepciórajzának köszönhetően ugyanis kiderült, hogy Leon hátizsákként (!) hordhatta volna a kereskedőt a Mercenaries játékmódban, ami első és második olvasatra is őrültségnek tűnhet, de láttunk már ennél agyamentebb dolgokat is a japánoktól, szóval nem igazán lógott volna ki a sorból.

Főhajtás a klasszikusok felé

Aktuális ünnepeltünknek van egy olyan szakasza, amelyben nem Leont, hanem az elnök lányát, Ashley-t kell terelgetnünk, elkerülve a kultistákat. A néhány eldobható olajlámpást leszámítva a szereplő teljesen védtelen a rá vadászó ellenfelekkel szemben, a japán verzióban azonban még rá is tettek egy lapáttal a tehetetlenség érzésére, a szigetországban ugyanis az első három fejezetet idéző fix kameranézeteket kapott ez szegmens. A többi régióban minden bizonnyal a koherencia miatt döntöttek úgy, hogy Ashley-t is váll feletti nézetből irányíthatjuk, ám vélhetően sok veterán rajongó örült volna, ha opcionális jelleggel felajánlja a játék a „régi iskola” perspektíváját.

Ezekkel a kis érdekességekkel pedig a végére is értünk a mai Resident Evil 4 dömpingnek, reméljük, hogy meghoztuk a kedveteket egy kis újrázáshoz – akár az eredetiről, akár a remake-ről van szó.

A borítóképek forrása: Xbox, IGN