Ha valaki nyitott szemmel járja a világot, az láthatja, hogy a filmek és sorozatok után a videójátékok világában is egyre nagyobb szerepet kap a DEI (sokszínűség, egyenlőség, befogadás), ám hiába a kiadók és a fejlesztők ez irányú törekvése, az emberek többsége jól láthatóan nem kér az erőltetett reprezentációból és a társadalmi üzenetekből – ennek a hobbinak végső soron az eszképizmus lenne a lényege, nemde? Mindezt jól mutatja, hogy az új irány élharcosának tekinthető Sweet Baby Inc. által támogatott idei programok többsége csúnyán elhasalt a kasszáknál elég csak a Suicide Squad: Kill the Justice League-re (főként Mr. Freeze átszabása verte ki a biztosítékot a rajongók körében) és a Flintlock: The Siege of Dawnra gondolni, de tippre az október 18-án érkező Unknown 9: Awakening is erre a sorsra jut. És akkor még csak meg sem említettük a nyíltan anti-woke Dustbornt, melynek a létezéséről talán nem is tud az emberek többsége, valamint a játéktörténelem (egyik) legnagyobb bukásának minősülő Concordot, ami ugyan nem feltétlenül emiatt állt földbe, de a kommentek alapján a végletekig diverz karaktermodellek sem segítették elő a kissé megkésett hero shooter karrierjét.

Ezzel pedig el is érkeztünk a hír témájához, avagy ahhoz a NeoGAF felméréshez, melynek szerzője arról kérdezte a felhasználókat, hogy fontosnak tartják-e a befogadást a videójátékokban. Nos, a jelek szerint nem igazán, mivel a résztvevők 95,1%-a (!) úgy véli, hogy nem ez határozza meg egy alkotás minőségét, és bár hozzá kell tennünk, hogy csupán 655 ember voksolt, a DEI-t erőltető programok bukásai miatt elég nagy a valószínűsége annak, hogy a teljes közösség megkérdezése esetén is ebbe az irányba billenne a mérleg, csak épp nem ilyen arányban.

Szintén jól mutatja az emberek elégedetlenségét, hogy míg a Star Wars Outlaws siralmas teljesítményt produkált, az Assassin's Creed Shadowst pedig 2025 februárjára kellett halasztani, hogy módosítsák picit a rengeteg vita tárgyát képező Yasuke történetét (valamint kiirtsák a bogarakat), addig az úgynevezett modern közönséget ignoráló Black Myth: Wukong, a Warhammer 40,000: Space Marine 2 és a Stellar Blade mind bevétel szempontjából, mind pedig értékelések terén óriási sikernek örvend. Ti melyik tábort erősítitek?

A borítóképek forrása: Tech4Gamers, Vietgame.asia