Érdekes koncepcióval indult neki a korai hozzáférésnek a Dieselpunk Wars. Adva van egy méretes térkép, amin hatalmas vízfelületek terülnek el, a szárazföldek pedig dombok és erdők ékesítik. Az egész nyitott, szabadon bejárható, itt-ott néhány retrofuturisztikus épület is áll. De mit lehet itt tenni? Nos, nem halászni, vadászni vagy madarászni, bár ténykedésünkhöz köze van a víznek, a szárazföldnek és a levegőnek is.
Dieselego
A Dieselpunk Warsban járműveket építhetünk, értelemszerűen dieselpunk stílusban. Mindenféle gépszörnyet összelegózhatunk a már most is hatalmas, több mint 270 elemet tartalmazó alkatrész-készletből. Jószerivel nincs semmi, amit ne tudnánk összeeszkábálni, szóval szabad merészet álmodni.
Fúrókkal és aknavetővel ellátott zord harckocsi kell? Semmi akadálya! Vízen és a szárazföldön is boldoguló lánctalpas-propelleres vasszörnyről álmodtál? Itt a lehetőség, hogy megépítsd! Esetleg sugárhajtású léghajót szeretnél, amivel simára gyalulhatod a terepet? No problemo! Hároméltű gépet akarsz, ami földön, vizen és levegőben is elvan? Akkor a Dieselpunk Wars a te játékod!
Az Image Power S.A. programja tényleg nem szabja meg, mit és hogyan építs össze, így fantázia szabadon szárnyalhat, és meglehetősen extrém dolgokkal is elő lehet állni. Korlátot legfeljebb a még nem feloldott alkatrészek szabnak, de ahogy teljesíted a küldetéseket, úgy nyílnak meg a jobbnál jobb alkotóelemek.
Ha pedig nincs affinitásod egy egész járművet az alapjaitól összerakni, akkor szemezgethetsz a játék által kínált előre gyártott gépek közül, amiket szabadon átalakíthatsz vagy megtarthatsz abban a formában, amiben éppen vannak.
Tennivaló
Természetesen a legózáson túl akad egyéb tennivaló is: masináinkat – legyenek azok a fejünkből előpattantak vagy előre gyártottak – különféle feladatok elé állíthatjuk, melyeket két csoportra oszthatunk. Az első csoportba ügyességi feladatok vannak, ebben járművünk képességeit kihasználva oldhatunk meg viszonylag egyszerű feladványokat. Például kapunk néhány kockát, amiket aztán szigonyvetőnkkel befogva egy kijelölt helyre kell szállítanunk. Szóval nyilvánvalóan olyan járműre van szükség, aminek van szigonyvetője, sőt, ha szeretnénk egyszerűsíteni a dolgunk, akkor raktere is.
Mivel ilyesmivel nem feltétlen rendelkezik masinánk, belépve a szerkesztőbe gyorsan kiterjeszthetjük a képességeit, megtoldva szigonyvetővel és egy raktérrel. Aztán uccu, már kezdhetjük is a kockagyűjtögetést. Mivel a játéknak már most meglehetősen jó fizikája van, az ügyességi feladatok remek szórakozást nyújtanak, pláne, ha mindenfelé elguruló golyókra kell vadászni.
A másik csoportja a feladatoknak a harc. Ez lényegében egyszerű: a pályákon megjelenhetnek a miénkhez hasonszőrű járművek (szintén lehetnek a földön, a vízen vagy a levegőben), amikre aztán elkezdhetünk lövöldözni, ők meg persze visszalőnek ránk. Az összecsapást értelemszerűen az nyeri, aki előbb végez a másikkal.
Én ebben személy szerint nem sok örömömet leltem, mert az ellenség páncélzata és fegyverei roppant erősek, míg mi akármiben ülünk, az elég gyorsan amortizálódik és mintha a fegyverzete is kisebb erővel bírna. Persze van „gyorsjavítás” funkció, sőt egy gomb lenyomásával akár el is teleportálhatunk a harctérről, mi több, ha felrobbanunk, akkor sem vesztünk semmit, de ez meg tét és kihívás nélkülivé tette a dolgot.
Félkészség
A Dieselpunk Wars persze koránt sincs készen, sőt béta változatnak sem mondanám, ugyanis nagyon sok elemén látszik, hogy bőven akad még tennivaló vele. Az ellenfelek olykor teljesen eltűnnek, ennek ellenére tovább lövöldöznek ránk. A sérülésmodell és a fizika képes megbolondulni, és a grafikán is lenne még mit csiszolni, mert első ránézésre nekem egyből a ’96-os Terep 2 jutott róla az eszembe. Persze annál azért jobban néz ki, de mégsem jó, ha egy 2020-as játék látványáról egy több mint húsz évvel azelőtti program grafikája ugrik be.
Szerencsére a fejlesztők folyamatosan foglalkoznak a Dieselpunk Warsszal, sorban jönnek a frissítések, sőt egy Kickstarter-kampányt is elindítottak, amivel szeretnének 10 ezer dollárt összekalapozni, hogy befejezhessék játékukat. Szóval érdemes lesz figyelemmel kísérni a program sorsának alakulását, mert ígéretesnek tűnik.