Nem tudtuk, hogy mi hiányozhat még a mai délutánra, aztán ránk rúgta az ajtót az Xbox legújabb reklámja, ami... hát, nem lett egy hétköznapi darab, maradjunk annyiban. Jó, az ezredforduló szexuálisan túlfűtött TV-spotjait semmi nem fogja überelni, de azért lássuk be, elég erős, amikor David Fincher (Harcosok klubja, Hetedik) jön, majd a világ második legnagyobb óriásvállalatával karöltve beint nekünk és az összes többi patkánynak, aki kifulladásig hajtja a kapitalizmus szürke és rideg gépezetét. 

A mélyelemzést majd mások megejtik helyettünk, de a kissé Mátrixosan csak “Wake Up” címmel illetett tévéreklám üzenetét aligha lehet hízelgőnek titulálni - sem az Xbox-felhasználókkal, sem az átlagemberrel, de még a Microsofttal szemben sem. Az alig másfélperces videóban egy antropomorf patkány disztópikusan szürke és kilátástalan életét láthatjuk, reggeltől estig, estétől reggelig. Arról nem szól a fáma, hogy ebbe a Bladerunnerbe illő állapotba melyik globális nagyvállalat kényszerítette a rágcsáló főhősünket, az viszont egészen világos, hogy csak az Xbox és egy jókora Samsung-OLED fényében válhat illuminálttá a patkánykülső mögött megbúvó emberi lélek. Nos, sikerült azonosulni a metaforával? 

Borítókép forrása: Ad Age