David Cage, a Heavy Rain és a Beyond alkotója a Gamasutrának adott egy hosszabb interjút, melyben kifejtette, hogy a játékvilág jövőjét az indie-k jelentik. Ez előtt viszont a Sonyval ápolt remek kapcsolatát részletezte. Elmondta, hogy a japán konzolgyártó sohasem erőltette a Heavy Rain 2-t, míg más stúdióknak az első kérdése az lett volna, hogy "oké, sikeres volt a start, mikor jön a második rész?". Cage állítja, hogy a Sonynál ez fel sem merült, sőt, a kiadó "totális szabadságot" adott a zseniális tervező.
És most jön a lényeg: David szerint ez a játékvilág előrehaladásának kulcsa, hisz ha mindenki olyan játékot fejleszt, amilyet szeretne, a lehetőségek sokkal tágabbra váltanak. Itt jönnek képbe az indie-k: a független csapatokban még izzik a kreativitás, és erre szabad szellemre van szükség ahhoz, hogy a játékipar a jövőben is fennmaradhasson. Cage úgy véli, hogy ha nincs a pénz mögött nemesebb cél és értékrend, akkor a játékvilág sehová sem lép, csak toporog egy helyben -- mit gondoltok, igaza van, vagy csak fényezni akarta kicsit a kiadót, aminek dolgozik?
Tudomásul kell venni: a megrendelő fizet és az ő akarata érvényesül. Cage-nek azért van jó dolga, mert nem kell évente nagy(nak szánt) dolgokat alkotnia. Sajnos, a Bioware ebbe szürkült bele, pedig szerintem hasonló szabadságot élveznek ők is az EA-n belül...
Amúgy az indie a jelen, nem a jövő, csak ezt nyilván nehéz észrevenni egy grátisz PS3-as devkit mellől...