David Cage, a Fahrenheit, a Heavy Rain, és a Beyond: Two Souls kitalálója úgy véli, hogy a játékipar komoly bajban van, mert mindenki elkényelmesedett és kezdünk kifogyni az új ötletekből.
"A Journey elképesztő volt. Semmi köze ahhoz, amit én csinálok, nem a történetmesélés áll a középpontjában. Az érzelmekről szól. Ettől lesz valami egészen egyedi élmény. Nem csak azért kéne játékokat csinálni, hogy eladhassuk őket karácsonykor. Én mélyen tisztelem azokat az embereket, akiket az anyagiak csak másodlagosan motiválnak. Úgy gondolom, hogy az ipar meg fog halni, ha nem rukkolunk elő új ötletekkel és nem próbálunk innovatívak lenni. Nem kell feltétlenül komolykodnunk, de lehetnénk kicsit mélyebbek. Klassz dolog szörnyekre lövöldözni és mindig jó érzés lesz a siker, de mi lenne, ha mondjuk választás elé állítanánk a játékosokat? Adjunk nekik opciókat, hogy ha akarnak, mélyebb élményt is kaphassanak."
Cage hozzáállása nem egyedülálló az iparban, igaz, a legtöbb hasonlóan gondolkodó játékfejlesztő inkább az indie szférában igyekszik boldogulni. Érdemes egyébként megemlíteni, hogy David munkáját is sok kritika éri, nemrég maga Warren Spector emelte ki, hogy például a Heavy Rainben minden túlságosan kötött keretek között zajlik.
Lásd pl: Minecraft, Braid, World of Goo, Super Meatboy, The Binding of Isaac, Amnesia, stb, stb...
Viszont az indie-kben még van remény, bár ugye ott a Minecraft példája, hogy ha egy indie-ötlet népszerű lesz, ugyanúgy elkurvul, mint a sok lélektelen "játékhamburger".
A játékipar nem fog összedőlni, amíg ennyi birka van, aki megveszi a sok csillogó CGI-ba csomagolt szuperszemetet. Hiszen az enberek nagy része egy papucsállatka szintjén van, és nem igazán érdekli, hogy amiért kiad egy marék pénzt, mennyire innovatív. A lényeg, hogy lehet benne lőni meg szép a grafikája, meg van egy AWESOME BUTTON, és ennyi. Az enberek nagy része ma kicsit sem vágyik semmilyen új ötletre.
A gond tehát szerintem nem elsősorban az iparban dolgozó fejlesztőkkel van. Hanem azzal, hogy szar a közönség, és így a kiadók arra mennek, hogy a maroknyi lepke szintjén levő zombikat kiszolgálják. Ez persze így kicsit sarkított, de csak szét kell nézni a világban, és rájövünk, hogy a "lepkék" vannak többségben sajnos. Kulturális és szellemi apályban élünk, és egyre inkább a "kiszarádás" fenyeget e téren.
Én csak abban reménykedem, hogy a függetlenek fenn tudnak maradni úgy, hogy nem mainstreamizálódnak ( ), és így talán még kaphatunk pár jobbfajta játékot, nem pedig Call of Dutyhoz vagy Diablo III-hoz hasonló szép, szagos, hype-olt, de sajnos üres játékokat...