Nemrégiben bemutatódátumot kapott Christopher Nolan következő filmje, amely nem mellesleg Matt Damon főszereplésével készül, ugyanakkor többet nem tudtunk meg az Oscar-díjas rendező újabb alkotásáról, amit ismét az Universal alatt hoz tető alá. Nolan a Tenet című művét követően hagyta ott a Warnert, nagyjából 18 évig tartó együttműködés után, és a stúdió hiába próbálta őt egy hét számjegyű összeggel visszacsábítani, a direktor nem állt kötélnek, és megint a Universalt választotta.

Nolannek az számít, hogy megfelelően bemutatják-e a filmeket. Hogy a helyes marketingstratégiát követik-e. Hogy megszerzik-e az IMAX-vásznakat. Hogy hagyják-e, hogy önállóan elkészítse azt a filmet, amit el akar készíteni. Mindezeket a dolgokat megkapta a Universaltól az Oppenheimerben. Miért ne választaná a Universalt?” – nyilatkozta a Dodge College of Films and Media Arts dékánja, Stephen Galloway a Varietynek.

A lap beszámolt arról, hogy miután Nolan elkészítette az Oppenheimert, de még hátra volt 9 hónap a premierig, a Warner filmes részlegének a Discoveryvel való összeolvadást követően kinevezett vezetői, Michael DeLuca és Pamela Abdy felkeresték a rendezőt egy hét számjegyű összeget tartalmazó csekkel azért, hogy visszatérjen hozzájuk. A direktor a Warnerrel való, csaknem két évtizedes együttműködését azért szakította meg, mert nehezményezte, hogy a stúdió a 2021-es bemutatóit a mozis premierrel egy időben a saját streamingszolgáltatóján is közzétette a pandémia miatt.

christophernolan02pp12.jpg

A Universal azonban biztosította számára a 100 napos mozis exkluzivitást az Oppenheimer esetében, és ez több mint biztos, hogy ugyanígy lesz a következő filmjével kapcsolatban is, hiszen Nolan legutóbbi rendezése majdnem 1 milliárd dolláros bevételt termelt globálisan és összesen 7 Oscar-díjat nyert. A Variety rámutatott, hogy ez is jelzi, hogy a rendező kivételes pozíciót élvez Hollywoodban, mi több, egyenesen annak az eltűnőben lévő klasszikus direktortípusnak az utolsó mohikánja, aki ragaszkodik a végső vágás jogához, ami a mai filmipart uraló franchise-ok esetében szinte képtelenség. Az ő neve már önmagában is egy IP, így nem szükséges, hogy a nevét adja egy már létező IP-hoz (bár A sötét lovag-trilógiát is ő hozta össze, ami hatalmas sikert aratott, azt is igyekezett inkább a saját képére formálni), és az olyan veteránokkal szemben, mint például Steven Spielberg vagy Martin Scorsese, az ő filmjei a mozikasszáknál is busásan megtérülnek.

Nolan következő rendezése 2026 nyarán érkezik, és a pletykák szerint egy ikonikus brit sorozat, a The Prisoner feldolgozása lesz, bár ez még nem nyert hivatalos megerősítést. A Varietynek nyilatkozó források azt vélik feltételezni, hogy ezúttal a kémfilmek világába kalandozik el a rendező, aki korábban még egy James Bond-mozit is elvállalt volna, ám a franchise producere, Barbara Broccoli minden bizonnyal nem adná ki a kezéből a végső vágás jogát, és nemrég a két 007-es filmet ledirigáló Sam Mendes is arról beszélt, hogy Broccoliéknak irányítható alkotók kellenek.

Nolan pedig, ha annak idején közel is volt ehhez a kategóriához, ma már maximálisan a saját útját járja. „Ő nem egy kókler, aki történetesen leszállította a Nicsak, ki beszél 38-at vagy a Sharknadót. Ő Christopher Nolan” – fogalmazott Galloway dékán.

A képek forrása: Collider